Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak

Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitális innováció és az ügyfélközpontú kiszolgálás kellene, hogy a legnagyobb hangsúlyt kapja azokban a vállalatokban, amelyek versenytársaik elé szeretnének kerülni. „A kicsiknek is alkalmazniuk kellene például a technológiai újdonságokat a hatékonyság, a munkasebesség fokozása és az ügyféligények feltérképezése érdekében, hogy megelőzzék versenytársaikat – véli Javier Diez-Aguirre, a Ricoh Europe alelnöke. – Mindez beruházást igényel, de vannak jól használható és pénzbe nem kerülő megoldások, amelyek fokozzák az ügyfeleink cégünkhöz fűződő élményét.”

Kép: Fotolia

Bocsánatkérés

Még a legjobb ügyfélélményt nyújtó cégek esetében is előfordulhatnak hibák. A legalapvetőbb dolog, hogy ezek esetén kompenzáljuk az érintett vásárlót, hogy minimalizáljuk a negatív következményeket. De az is fontos, hogy bocsánatot kérjünk! A Carey School of Business friss kutatása szerint a tisztességes kompenzáció csupán 37 százalékkal növeli a sértett ügyfelek elégedettségét. Ha a kompenzációhoz bocsánatkérés is társul, az arány máris 74 százalékra ugrik.

Nyitottság a közösségi médiában

Az emberek egyre tudatosabbak a közösségi média használatában, ezért egyre többen használják a Privacy beállításokat, így a cégek csak szoftverek segítségével „hallgathatják ki”, mit mondanak róluk a fogyasztók. Ez pedig azt jelenti, hogy rengeteg lehetőséget szalasztanak el a közvetlen panaszkezelésre. Ennek ellenére a cégek jelentős része nem engedélyezi, hogy a felhasználók posztoljanak az oldalukon, mert félnek a negatív megjegyzésektől. Ezzel viszont csupán annyit érnek el, hogy a fogyasztók ott panaszkodnak, ahol tudnak: saját oldalukon, ahol a cégnek nincs lehetősége reagálni, vagy a fizetett marketingbejegyzéseink alatt, ahol viszont ezzel teljesen elviszik a fókuszt az eredeti üzenetről. Sokkal többet érünk vele akkor, ha a vásárlók elmondják a véleményüket, az ügyfélszolgálat pedig kezeli a problémákat.

Kutatás

A cégek általában jobbnak gondolják a saját ügyfélkezelésüket, ügyfélszolgálatukat, mint ahogyan azt a vevők valójában megélik. Sokszor ez még akkor is így van, ha a vállalat komoly erőfeszítéseket tesz a terület fejlesztésére, csak nem jó helyen. Ezért nagyon fontos a közönség igényeinek szisztematikus feltérképezése és a kutatások naprakészen tartása. Ha tudjuk, mit várnak a vásárlók, a megfelelő területen fogunk fejleszteni. A valódi eredmények eléréséhez nemhogy elérni, hanem meghaladni kellene a fogyasztók várakozásait!

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo