Timár Gigi cikkei

hirdetés

Timár Gigi cikkei

Autópályát építünk a tudásnak

Autópályát építünk a tudásnak

2014-es indulásával a Webuni Európában elsők között reagált az oktatásban zajló online forradalomra, melynek valójában még mindig csak az elején tartunk. A mára több mint háromszáz kurzust kínáló platformnak egyelőre versenytársa sem nagyon van a régióban.
Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak

Ügyfélszolgálat: három lehetőség, amit sokan kihagynak

Az európai fogyasztók többsége szerint a kisebb márkák jobban foglalkoznak az igényeikkel, mint a nagyobbak. Ennek ellenére a kis- és közepes méretű vállalatoknak van még mit javítaniuk az ügyfélszolgálatukon. Íme, néhány lehetőség, amely nem terheli a cég büdzséjét.
A cég helyett a vásárlók sikerére kell koncentrálni

A cég helyett a vásárlók sikerére kell koncentrálni

Az ügyfélszolgálat – és rajta keresztül az ügyfélélmény – ma fontosabb, mint valaha. Hiszen ha jó, bevételt hoz. Fejlesztését számos cég ezért prioritásként kezeli. Szervezeti és technológiai változtatásokat finanszíroz, de jó, ha a pénzbe nem kerülő megoldásokra és emellett az ügyfélszolgálatos kollégák elismerésére is odafigyel a vezetés.
Egy jó tanács a jövőhöz: ne ess pánikba!

Egy jó tanács a jövőhöz: ne ess pánikba!

Fogalmunk sincs róla, mit hoz a jövő, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell készülnünk rá. Kreativitás és nyitottság nélkül biztos, hogy el leszünk veszve, de a legjobb tanács az, ami a kultikus Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvben olvasható: Ne ess pánikba!
Szuvenír, gagyi nélkül

Szuvenír, gagyi nélkül

A turisztikai piac fontos szegmense mindenhol a világon a hazavihető „országajándékoké”, vagyis szuveníreké. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják.
hirdetés
Mindent visz az online?

Mindent visz az online?

Az online értékesítés volumene dinamikusan nő, a szakértők szerint azonban már látszik a száguldás vége. A jövőben racionális lecsillapodással a „mindent a neten” helyett az online és offline értékesítési csatornák összekapcsolása válik trenddé.
Magad uram, ha más nem teszi

Magad uram, ha más nem teszi

A szűkös munkaerő-piaci kínálat lépésre kényszeríti a cégeket: ha a piacon nem találnak kellő számú és minőségű munkavállalót, saját maguknak kell kiképezniük az embereiket. A trend a duális képzési programok mellett a felnőttképzési intézmények kínálatában és a belső képzésekben ölt testet. Úgy tűnik, a helyzettel a jogszabályalkotó kevésbé tud lépést tartani. Akár akkreditáció nélkül is sikeres lehet egy a vállalati igényre jól reagáló oktatási program.
A munkaerőhiány a vizes VB-nek is keresztbe tehet

A munkaerőhiány a vizes VB-nek is keresztbe tehet

Turistatömegek Magyarországra érkezésére számítanak a szakértők a nagy sportrendezvények miatt. A szálláshelyeknek jön a Kánaán, de nagyjából mindenkinek erős nyara lesz, akinek az üzlete kicsit is kapcsolódik a vendégforgalomhoz. Az egyetlen dolog, ami keresztbe tehet, a munkaerőhiány.
A vizes VB és a sajtburesz tanulságai

A vizes VB és a sajtburesz tanulságai

A jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívó szót jelentenek a fogyasztóknak akkor is, ha a terméknek vagy szolgáltatásnak semmi köze a sporthoz. Tehát marketingkampányunk sikerét is megalapozhatja, ha kapcsolódik a nyári vizes vébéhez.
Kell egy hobbi

Kell egy hobbi

Elgondolkodtató, hogy a világ legnagyobb üzletembereinek, üzletasszonyainak hogyan lehet idejük furcsa vagy kevésbé furcsa kedvteléseikre. Bill Gates állítólag mindennap olvas – önnek mikor jutott utoljára ideje egy jó könyvre? Richard Branson rendszeresen posztol képeket a közösségi médiában arról, hogy éppen hol szörfözik – ön mikor volt utoljára szabadságon?
hirdetés

Eljött az aktivista vállalatok kora?

A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?

Nem fog menni az állam nélkül a körkörös gazdaság

A körkörös gazdaság elméletét mára egyértelműen alátámasztja a gazdasági racionalitás is. De hiába a koncepcióval sikeres cégek akár tömegei is, a gazdasági szabályozás változása nélkül nem lesz áttörés - hangzott el a témában rendezett Circular Hungary konferencián.

Lehet, hogy nem kéne beleélni magunkat a távmunkába?

Magyarországon éppen mostanában kezdik a cégvezetők is meglátni a távmunka előnyeit, de van, ahol már éppen túl is vannak ezen az „őrületen”. Miért éri meg belevágni?

Így csökkenthető a beruházás kockázata

A befektetés mindig kockázatot jelent, de vannak azért stratégiák, amelyekkel a megtérülés esélye jelentősen növelhető. Vagy legalábbis biztosak lehetünk benne, hogy a befuccsolt biznisz nem jelent totális bukást.

A weblap tehet róla, ha nem megy az üzlet?

A weboldal dizájn egyik legfontosabb célja egy vállalkozás számára, hogy a látogatókat vásárlókká konvertálja. Nem több szépségről, hanem több eladásról van szó.

Tudatalattira ható tippek személyes eladáshoz

Van élet az online világon túl is! A személyes értékesítés szerepe még mindig nem elhanyagolható. Ha figyelünk néhány finomságra, nagyságrendekkel is hatékonyabbá tehető.

A jövőképesség első pontja: ne ess pánikba!

Az, hogy fogalmunk sincs róla, mit hoz a jövő, nem jelenti azt, hogy nem kell készülnünk rá. Kreativitás és nyitottság nélkül biztos, hogy el leszünk veszve, de a legjobb tanács az, ami a kultikus Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvben olvasható: Ne ess pánikba!

A kultúra hozza a munkaerőt

„Tud úszni? Nem. És ha megfizetem?” Hofi Géza réges-régi poénja tökéletesen ül azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megfelelő munkaerőhöz jutni munkaerőhiányos környezetben. A pénz ebben az esetben sem old meg mindent.

Nem az IT dolga a digitális átállás

Nem elég a régi folyamatokat digitálisra fordítani, a versenyképességhez az új igényeknek, technológiáknak megfelelő új üzleti modellek kellenek. A szolgáltatás mindennél fontosabb, az Uniqa már tapasztalatból mondja.

A munkavállalók irányítják a munkaerőpiacot a jövőben

Öt év alatt a munkaerőpiacon szükséges kulcskompetenciák harmada totálisan megváltozik - olyasmit kell tudni, amit a robotok nem vehetnek át. A cégeknek tehetségek kellenek a túléléshez, ők pedig a világ legváltozatosabb részeiről jöhetnek.

A bankok is a kkv-kat akarják

Erőteljes változás van a hazai hitelezési piacon, minden bank a kkv-kra koncentrál a közeljövőben – hangzott el a Portfolió Hitelezés konferenciájának kerekasztal beszélgetésén. Lesz piaci termék az nhp helyett, de kissé racionálisabban.

Nem csodatevő az uniós forrás

Bár kétségtelenül vannak előnyei a támogatott uniós hiteleknek, annyi bizonyos, hogy nem ingyen pénzről van szó. Fel kell készülni az utófinanszírozásra.

Kürti Sándor: Törekedni kéne rá a kutyának, hogy szalonna legyen

Kürti Sándor, a Kürt Zrt. alapítója kedvenc könyveit, szerzőit ajánlotta a közönségnek fővédnökként a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferencián, személyes történetekkel megtűzdelve.

Kemény világ jön

Rengeteg adminisztráció, súlyosabb bírságok és vége az adattengernek – ideje felkészülni, jön az Unió új adatvédelmi rendelete. Lássunk néhány fontos újdonságot, amelyek indokolttá teszik a másfél éves felkészülési időszakot!

Ki kéne használni a rövid távon biztos növekedési feltételeket

A stabilitási és növekedési recept működik, előttünk van viszont a versenyképességi fordulat, ami talán a legnehezebb lesz - mondta Kovács Árpád a Költségvetési Tanács elnöke a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.

Oszkó: a megújulás a legfontosabb a versenyképességhez

Az innováció mindig rombol is, a felgyorsult evolúció pedig azt jelenti, hogy lesznek nagy nyertesek – akik képesek alkalmazkodni – és nagy vesztesek – akik képtelenek rá. Ez ma minden másnál fontosabb a cégek túlélése szempontjából is – mondta Oszkó Péter a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.

Pénz van, most tudni kéne használni

Hiába tűnik úgy, hogy minden jó úton halad, hiába segítenek az uniós források a finanszírozási igényen, a magyar vállalatok hosszabb távú versenyképességéhez sok másra, elsősorban oktatásra lenne szükség a Portfolió Hitelezés konferenciáján felszólaló szakértők szerint.

Miért az értékesítő ad el, ha az ügyfélszolgálat ismeri a vevőt?

Bármilyen iparágban tevékenykedünk is, az ügyfelek igényeinek pontos megértése, problémáik megismerése is kiküszöbölése biztos, hogy jövedelmező változásokat generál a cégünkben. A legtöbbet pedig azok tudják minderről, akik nap mint nap beszélnek a vásárlókkal.

Ki kell bírni együtt, a jövő érdekében

A hazai családi vállalatok jelentős részének égető probléma a generációváltás. A siker érdekében muszáj tudatosan tervezni és szembenézni azzal, hogy a cég és a világ is változott az elmúlt évtizedekben. A fiatalok mások, de erre tekintsünk inkább lehetőségként!

Csak az segít, ha változunk a világgal

A digitalizáció átalakítja a munkaerőpiacot, ez nem kérdés. Az egyetlen megoldás, hogy előre menekülünk. A képzések, átképzések, a rugalmasság növelése lehet a megoldás az IVSZ főtitkára szerint.

Lehet jobb a hitel, mint a pályázati pénz?

Kelendő az uniós hitelgarancia, egyszerűbb a bankoknak, olcsóbb a vállalkozásoknak. A népszerűség miatt a keret gyorsan fogy, de uniós szinten is tervben van az emelés, és a magyar finanszírozók is még többet akarnak belőle - derült ki a K&H bank sajtóbeszélgetésén. Ráadásul egy ilyen, kedvező hitel sok esetben egyszerűbb, gyorsabb és biztosabb forrást jelent a kisebb vállalkozásoknak, így más uniós forrásoknál vonzóbb is lehet.

Robot veheti fel a következő kollégát?

A mesterséges intelligenciát és az emberi interakciót ötvöző új kommunikációs megoldást, úgynevezett chatbotot is bevetnek már a legjobb – vagy bármilyen – munkaerő megtalálására. A robot remekül elbeszélget a jelöltekkel.

A játék nem időpazarlás – teljesítmény fokozás!

A digitális világ nem csak az eszközeinket, de a gondolkodásunkat is megváltoztatta. Nincs mit tenni, a kesergés helyett, inkább használjuk ki az ebben rejlő új lehetőségeket! Többek között játsszunk –javasolta a téma kutatója a Variációk egy témára üzleti reggelin.

Így készítsünk hatékony bannert

Az emberek nem szeretik a netes reklámokat, nincs ezen mit szépíteni. Valójában egy csomó eszköz létezik arra, hogy megszabaduljanak tőlük és teljesen letiltsák a megjelenésüket a böngészőjükben. Ez persze frusztráló hirdetőként, de a kesergés helyett inkább jobb és kreatívabb bannerekkel kell megcélozunk a fogyasztókat.

Tényleg mindenkinek segít a 0%-os hitel?

Tulajdonképpen csak az nem kap 0%-os, uniós hitelt, aki jobb is, hogy így jár - hangzott el a Portfolió Uniós források konferenciáján. Az adatok azt mutatják, a konstrukció tényleg azoknak a cégeknek segít, amelyek piaci alapon nem jutottak finanszírozáshoz.

Minden pályázatot kiírnak egy héten belül

A korábbi – egyébként az unió által sokat kritizált – terv szerint valamennyi, erre a ciklusra elérhető forrás pályázatát kiírják március 31-ig, erősítette meg Lázár János a Portfolió konferenciáján. Véleménye szerint jövedelempótlás helyett versenyképesség növelésre, azon belül innováció fejlesztésre kellene mindezt fordítani – bár az MNB adatai szerint a korábbi ciklusban ez volt éppenséggel a legkevésbé jól hasznosuló terület.

Így vásárol többet egyetlen vevő

A kosárérték növelésével foglalkozni webkereskedőként vidám dolog, hisz ez azt jelenti, hogy megy a bolt, vannak vevőink, és arra koncentrálhatunk, hogy aki vásárol, vásároljon többet. Lássuk, hogyan!

Bányászat nélkül mit sem ér az adat

Egyre több cég tudja, hogy érdemes adatokat gyűjtenie és ezekre építeni stratégiáját és taktikáját. Azonban az adtatok értelmező elemzés nélkül mit sem érnek – sőt, akár félre is vezethetnek.

Az emberi tűzfal a legjobb védelem

A legjobban felépített céges rendszer sem védhető, ha csak egyetlen ember felelőssége a biztonság – hangsúlyozta Kürti Sándor, a Kürt Zrt. alapítója a Piac & Profit konferenciáján. Az adatmentő guru véleménye szerint az egyetlen megoldás, ha a felhasználókat szabályozzuk. Valahogy úgy, ahogy az útra sem léphet, aki nem ismeri a KRESZ szabályait.

Visszakozik a kormány: mégsem lesznek újabb adók a kereskedelemben?

Mégsem gondolja komolyan a kormány a néhány napja kiszivárgott, a kiskereskedelmi láncok terheinek növeléséről szóló, nagy visszhangot kiváltó javaslatot? Most úgy néz ki, még az is lehet, hogy elfelejthetjük az egészet.

Megadóztatnák a házhoz szállítást is

Újabb sarcot tervez kivetni a kormány a kiskereskedelmi áruházláncokra. A múlt héten felmerült ötletek mellett a most kiszivárgott terv szerint a házhoz szállítást adóztatnák meg környezetvédelmi okokra hivatkozva – ami totális nonszensz.

Bár sok minden változik, nincs könnyű hátraarc

Az amerikai elnökválasztás mellett a Brexit – hogy csak a két leglátványosabb megnyilvánulást említsük – arra mutat, hogy az emberek a közös felelősség helyett mostanában a bezárkózást és a protekcionizmust részesítik előnyben. A változásokkal a globális felelősségvállalás is lekerülhet a divatos témák listájáról. Mégse valószínű a teljes hátraarc a vállalatok részéről.

Egy napig kerestem munkát, aztán csináltam magamnak

Luxus, diy, élmény – három olyan szó, amiről minden trendeket ismerő vállalkozó érzi, jó lenne üzletet építeni rá mostanában. Pláne, ha nem kell választani közülük, ahogy a Mittersisters workshopjai esetében.

Külön internet kell majd az okoskütyüknek

A dolgok internetének fejlődésével annyi adatot termelünk, hogy el sem bírja majd a most meglévő hálózat. Az IoT megváltoztatja az életünket, de a sok adat nem ér semmit a felhasználói elemzések nélkül.

A versenyelőny annál van, aki az információt adja

Az internetes értékesítés egyik fő nehézsége, hogy kisebb kereskedőként elveszhetünk a nagy zajban. A komoly szakértői tartalom, saját blog lehet a módszer, ami segít láthatóvá és hitelessé válni.

Az új üzleti kulcsszó: empátia

Ha nem változik alapjaiban mostani, fogyasztáscentrikus világunk, közel az összeomlás – vallják egyre többen. A rendszerváltó szerepre számos alternatív gazdasági modell bejelentkezett már. Áttörést – most úgy tűnik – a társadalmi vállalkozások hozhatnak, a korábban sztárolt megosztásos vagy a magas szinten támogatott körforgásos gazdaság helyett.

Így lehet pénztermelő az ügyfélszolgálatból

A cégek sajnos sokszor szükséges rosszként tekintenek az ügyfélszolgálat üzemeltetésére, pedig kellő figyelemmel ebből akár bevételtermelő egység is válhatna.

Olcsóbb megvédeni, mint elveszíteni az adatokat

A cégek többsége nincs tisztában azzal, mekkora érték az az adatmennyiség és nem használja ki az azokban rejlő üzleti lehetőségeket. Ez viszont nem csak a versenyelőny elszalasztását jelenti, hanem komoly anyagi kockázatot is.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

Az orosz-ukrán háború miatt kialakult válság egyre jelentősebb hatást gyakorol a vállalkozókra is.
hirdetés
Így tanulható a beszállítóvá válás

Így tanulható a beszállítóvá válás

Közel háromezer hazai cég vett részt abban az országos programban, amelynek keretében pénzügyi-, beszállítói-, exportfejlesztési és fenntarthatósági témákban cseréltek tapasztalatot.
„A Covid óta trendi lett egészségügybe fektetni” – mondja Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezetője

„A Covid óta trendi lett egészségügybe fektetni” – mondja Straub Fanni, a Foglaljorvost.hu ügyvezetője

Igazi sikertörténet a Foglajorvost.hu, amelyet több, mint egy évtized után adott el az OTP-nek Straub Fanni.

Költségkímélés

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Spóroló üzemmódban a cégek - hol lehet meghúzni a nadrágszíjat?

Bár jelenleg gazdasági világválságról még nem beszélhetünk, már jelen vannak a recesszió jelei.
Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az idei évet is sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo