Timár Gigi cikkei


Timár Gigi cikkei

Így lehet versenyben maradni az online piacon

Így lehet versenyben maradni az online piacon 

Az e-kereskedelemben egyre többen látnak lehetőséget, nem is alaptalanul. Tévedés lenne azonban azt hinni, hogy könnyű terepről van szó. A hazai piacon az újak helyett a visszatérő vásárlókban lehet a pénz, de csak akkor fog menni, ha követjük a trendeket. Megmutatjuk, mit érdemes!
Valentin-napi siker? Még mindig nem késett le!

Valentin-napi siker? Még mindig nem késett le! 

Valentin-napi kapkodás? Korántsem csak a szerelmesekre jellemző! De ahogy vannak kiváló utolsó pillanatos ajándékok, remek, még most is használható marketingötletek is kapcsolhatók a szerelmesek napjához.
Állás? Nem kell, csak munkát akarok

Állás? Nem kell, csak munkát akarok 

Észrevette már, hogy mostanában mintha folyamatosan csúcsforgalom lenne? Mit csinál ennyi ember az utcán, a nap közepén? Senki nem dolgozik? Dehogynem. Csak nem úgy. A szabadúszók gazdasága a PwC előrejelzése szerint 2020-ra 43 milliárd fontos (közel 49 milliárd eurós) iparág lesz.
A legnagyobbak tippjei a sikeres webáruházhoz

A legnagyobbak tippjei a sikeres webáruházhoz 

Már az online kereskedelemben sem jön be minden, sokan már hosszú évek óta csiszolgatják a tökéletes értékesítési technikákat. A nagyokat már nem könnyű utolérni, ha valaki csak most indulna, de tanulni tőlük bőven lehet. A Piac & Profit konferenciáján három hazai e-kereskedelmi nagyágyú osztotta meg tapasztalatait.
A netnek csak az előnyeit látjuk, pedig a veszélyeit is kéne

A netnek csak az előnyeit látjuk, pedig a veszélyeit is kéne 

A Biztonságosabb Internet Napján elsősorban a fiatalok figyelmét kívánják felhívni a veszélyekre – pedig úgy tűnik, a kkv-knál sem árt tudatosítani: a megelőzés mindig hatékonyabb, mint a kármentés.
Már ukránok enyhítik a hazai munkaerőhiányt

Már ukránok enyhítik a hazai munkaerőhiányt 

Már nem csak elméletben, hanem gyakorlatban segítik az ukrán munkavállalók a hazai munkaerőhiány enyhítését. Könnyítették a rájuk vonatkozó szabályozást, és már céges tapasztalatok is vannak az alkalmazásukról. Ezek szerint a vendégmunkások elégedettek az itteni fizetéssel, motiváltak, a munkához való hozzáállásuk pedig példaértékű.
A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz

A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz 

Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
Így tervezzünk hatékony landing oldalt

Így tervezzünk hatékony landing oldalt 

A profi online jelenlét első lépése a weboldal. Ha viszont leadeket akarunk generálni és eladni, egy jól működő landing page a megoldás. Segítünk, mitől lesz profi!
Valójában mind értékesítők vagyunk. Van 3 tippünk, hogy jobban csináljuk!

Valójában mind értékesítők vagyunk. Van 3 tippünk, hogy jobban csináljuk! 

Lehet, hogy a névjegyén nem az értékesítő megnevezés áll, de azokra a képességekre, amelyektől igazán jó eladóvá válik valaki, mindenkinek szüksége van a privát és a munkahelyi életében egyaránt.
5 jel, hogy itt az ideje az áremelésnek

5 jel, hogy itt az ideje az áremelésnek 

Az árak meghatározásával nem csak a vállalkozás indulásakor kell foglalkozni! A megfelelő ár kitalálása minden új terméknél új feladat, és a meglévő ártáblát is naprakészen kell tartani. Mutatunk öt jelet, ami arra utal, hogy itt az ideje az emelésnek!

Kultúraváltás nélkül csak álom a részmunkaidő 

Jelentősen kevesebben dolgoznak részmunkaidőben itthon az uniós átlagnál. Pedig ez az atipikus forma elvileg a munkáltatónak és a munkavállalónak is sok előnyt jelenthet. A szakemberek szerint az anyagi bizonytalanság és a bizalomhiány is fontos gát, a munkahelyi kultúrának kéne változnia.

Mindenki ugyanarra vágyik – még a fiatalok is 

Sok szó esik mostanában arról, hogy az Y és Z generáció másra vágyik, mással motiválható, mint az idősebb munkavállalók. Sokan pedig megijednek attól, hogy azt a szabadságot és kreativitás iránti vágyat, ami a fiatalokban munkál, egy hazai kis- vagy középvállalkozás nem tudja kielégíteni. Tévedés, minden fronton.

Ez még Trumptól is ciki - no meg jogszabályba is ütközik 

Obama 2009-es beiktatásán készült képpel frissítette a hivatalos elnöki Twitter fiók háttérképét Donald Trump - vagy a stábja. Bár a frissen beiktatott amerikai elnök sok mindent megengedhet magának, ez azért tőle is túlzás. Ebből okulva lássuk, honnan lehet, és honnan nem képeket szerezni saját weboldalunkra.

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel 

A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Nem véletlen, hogy a nagyvállalatokat hozza helyzetbe a tao-csökkentés 

Nem véletlen, hogy a mostani tao-csökkentés a nagyvállalatokra optimalizált – mondta Izer Norbert, az NGM helyettes államtitkára. A cél, hogy aki teheti, válassza a katát vagy a kivát. Erről és az adóváltozások hátterének további részleteiről beszélt a Piac & Profit Adóváltozások – 2017 konferenciáján.

6 óra munka, 8 óra pihenés, 10 óra szórakozás 

Állandó háromnapos hétvégék? Vagy hat óra munka, nyolc óra pihenés, tíz óra szórakozás? Ki ne akarná? Azt gondolnánk, hogy a munkaadók. De nem így van. Sok cég számára megérné a négynapos, sőt, merész elképzelések szerint még az annál is rövidebb – munkahét.

Ezért fizet sokkal többet a vevő 

A piaci versenyben évtizedek óta a megkülönböztetés egyik legfőbb eszköze a márka. A márka segít a víz fölött maradni a gyilkos versenyben, és minél erősebb, annál inkább súlyos pénzeket hoz a cégnek. Hogy mennyit? Az Apple márkanév például többet ér, mint a teljes magyar GDP.

Friss lendület kéne? Ez segít! 

Hosszú volt a múlt év? Nehezen indítjuk a következőt? Fásultak, motiválatlanok a kollégák? Sok a panasz, nem halad a munka? Itt az ideje, hogy újraindítsuk a motorokat, új lendületet adjunk a csapatnak! Néhány egyszerű, ám hatásos lépéssel már kezdhetjük is.

7 tipp, hogy gátat szabjunk a karácsonyi pazarlásnak 

A karácsony a finom ételekről is szól – a finom ételek viszont sajnos sok-sok élelmiszer-hulladékot is jelentenek. Ételt senki nem szeret kidobni, az etikai problémák mellett ráadásul a környezetet is súlyosan terheljük vele.

Terrorizmus és turizmus: csak múló rosszullét? 

A terrorizmus mindenre hatással van a világon, ez alól a gazdaság sem kivétel. Az üzlet azonban, úgy tűnik, könnyebben kiheveri a hatalmas sokkokat, mint az emberek.

Így kerüljük el a növekedés csapdáit 

Az egyszemélyes vállalkozásból kisvállalat lesz, de a növekedés nem áll meg ezután sem. A vállalattá válás azonban csak akkor sikeres, ha a vezető – és irányítása alatt a szervezet – túljut a növekedés csapdáin.

Last minute tippek a karácsony felpörgetéséhez 

Alig pár nap van karácsonyig, az emberek nagy része turbó üzemmódba kapcsolt az ajándékok beszerzésében. Van néhány tippünk, hogy lehet még sikeresebbé tenni az utolsó napokat kereskedőként!

Nem a kalandpark motivál, hanem a beszélgetés 

Sok szó esik arról, hogy a cégek számára behozhatatlan versenyhátrányt jelent a motiválatlan dolgozó és a jó módszer már inkább a támogatás a korbács helyett. Sikeres hazai vállalatok példáján keresztül mutatjuk be, hogy többféle út lehet sikeres, az alap azonban mindenhol közös: az ember az érték.

6 tipp a sikeres értékesítési beszédhez 

Az értékesítési „pitch” sem a régi már. Abban az értelemben legalábbis semmiképpen, hogy egyáltalán nem arról van szó, hogy odadobunk valamit a reménybeli ügyfélnek, aztán „vagy eszi, vagy nem”. Manapság az értékesítési szövegek sokkal inkább beszélgetések. Meg kell hallgatunk az ügyfelet, valódi kérdéseket kell feltennünk és az igazi problémáira megoldást kínálnunk.

Minden napra jut egy meglepetés az adózásban 

Szinte már követni sem tudjuk az újabb és újabb adócsomagokat, érdemes jól átszámolni a juttatásokkal kapcsolatos döntéseket is. A változások összességét nézve azonban felmerül a kérdés, hogy a gyakori módosítások valóban a vállalkozások érdekeit szolgálják-e – vetette fel az RSM Hungary szakértője a Piac&Profit konferenciáján.

Tovább erősödik a magyar-szlovák gazdasági kapcsolat 

A klasszikus kereskedelmi áruforgalom mellett szektorokon átívelővé válnak a gazdasági együttműködések Magyarország és Szlovákia között. A Magyar Nemzeti Kereskedőház által Budapesten megrendezett Magyar-Szlovák Üzleti Fórumon több mint száz üzletember vett rész, és aláírásra került egy kétoldalú együttműködési megállapodás is.

Így lehet pénzt csinálni a virtuális valóságból 

Lehet-e Magyarországról VR startupot építeni? És miért jó, ha többen vannak egy „alomban”? Egyáltalán, mi lesz eladható a virtuális valóságból?

Korbács helyett támogatás a menő a munkahelyen 

A munkavállaló a vállalat legfontosabb erőforrása, s ezt végre a cégek is kezdik felismerni, köszönhetően többek között a munkaerőhiánynak. A munkavállalók motiválása, a dolgozói elkötelezettség növelése így nagyvállalati hívószóból mindenki számára kulcsfontosságú stratégiává lépett elő.

Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei 

Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!

A piaci finanszírozás a normális, nem az uniós pénz 

Súlyosan függenek a magyar cégek az uniós pénzektől, ezen pedig változtatni kell, különben komoly gond lesz a támogatások ciklikusságából – hangsúlyozta Nagy Márton az MNB alelnöke a Miniszterelnökség által rendezett konferencián.

Lázár: őszintén a nehézségekről 

Erősödünk, de még nem vagyunk erősek – mondta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, aki szerint a legnagyobb gond a tőkehiány Magyarországon. Az uniós pályázatok esetében a viták ellenére ragaszkodnak az álláspontjukhoz: minél gyorsabban minél több pénzt kell „kinyomni”. Hogy mi lesz 2020 után, nem tudjuk, addig valahogy lábra kéne állni. Mert a versenyképességünk, az bizony Lázár szerint sem úgy áll, ahogy kellene.

Túl elfoglalt, hogy szünetet tartson? Ugyan már! 

Az emberek nagy része úgy gondolja, nincs ideje arra, hogy egy perc szünetet is adjon magának. „Túl elfoglalt vagyok, hogy szünetet tartsak”, „nem érek rá ilyesmire” – sokszor mondjuk, és valószínűleg még többször halljuk. Tudományos bizonyíték van rá, hogy ezzel rontjuk a hatékonyságunkat. Egy kávét valaki?

Hogyan védjük meg magunkat a mérgező munkahelyen? 

Kár lenne azzal áltatni magunkat, hogy negatív stressz nélkül élhetünk, de azért nem mindegy, mennyire mérgező a munkahely, ahol életünk nagy részét töltjük. A legtöbb – már megint – a főnökön múlik – derült ki a Mérgező munkahelyek című könyv bemutatóján.

Miért jó egy bolttulajdonosnak az online vásárlás? 

A digitális világ itt van a nyakunkon, a kereskedőknek fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Semmi sem lesz már olyan, mint régen. Ijesztő? Az online térhódítása veszély helyett lehetőség is lehet a fizikai boltok számára.

A menekülthullámnak is a klímaváltozás az oka 

A megváltozott környezeti hatások világosan láthatóak okként a Szíriai események mögött is - mondta a hetedik alkalommal megrendezett Magyar Fenntarthatósági Csúcson tartott előadásában Juhász Árpád geológus, a konferencia egyik fővédnöke.

A pápa sem maga választja az utódját, a cégvezetőnek sem kéne 

A családi vállalatok többsége belebukik a generációváltásba, szakértők szerint sok esetben az érzelmi telítettség miatt. Muszáj a lelki kérdéseket is kezelni a sikeres továbbéléshez, de a gondolkodást ott kell kezdeni, hogy miért az alapító választana egyáltalán utódot?

Megfizetik a vevők a megbecsülést 

Egyértelmű versenyhátrányt jelent, ha egy cég nem foglalkozik az ügyfélélmény fejlesztésével, ez már bizonyos. De mit tegyünk? Adjuk a megbecsültség érzését a vásárlóknak! Azt is elmondjuk, hogyan.

Ha a robotok dolgoznak, ki fizeti a vásárlást? 

Olcsóbb termelést és így alacsonyabb árakat hoznak a robotok. Ugyanakkor viszont elveszik az emberek munkáját. Miből vásárolunk majd? És ki fizeti majd be az adókat, ha ne mi dolgozunk?

Spórolós tippek a Fekete Péntekre 

A kisvállalkozások nem tudnak akkora kedvezményekkel harcba szállni a vásárlók figyelméért a Fekete Pénteken, mint a nagyvállalatok. De nem is kell! Van pár tippünk, hogy az extra árak helyett mit kínálhat a vásárlási őrület napján.

100% hatékonyság, 0% bürokrácia - ilyen az új munkaszervezés 

Nem a munkavállalónak kell idomulnia a szervezethez, hanem a szervezetnek az emberekhez. Ha a dolgozók kellően motiváltak és elkötelezettek, jobb munkaszervezési rendszer alapját teremtik meg, mint bárki, egy papír fölé görnyedve.

Így kerüljük el a cash flow katasztrófát 

A jó kapcsolatok és az őszinteség is segíthetnek a pénzzavar leküzdésében. De sajnos az előrelátást nem lehet megúszni.

Ideje újra felfedezni az időseket 

Magyarországon a többség alig várja, hogy végre nyugdíjba mehessen, aki dolgoznia idősebb korában, az viszont alig talál munkát. Mindkét oldal hozzáállásán sürgősen változtatni kell, az idősebb munkavállalók aktivitása nélkül ugyanis komoly gond lesz a gazdaságban.

Jövő héttől az Instagramon is vásárolhatunk 

Tetszik a táska, amit Kim Kardashian friss Instagram képén a kezében tart? Pár kattintás, és máris az öné lehet, amit a képen lát, jön ugyanis az azonnali vásárlás gomb az Instagramra, igaz, még csak tesztüzemben.

Itt az ideje kidobni a munkaköri leírást 

Egyesek úgy vélik, a HR halott. Veres Rita, az AON vezetője szerint viszont inkább annak lenne itt az ideje, hogy újra feltaláljuk! Első lépésként a szervezeti diagramok és munkaköri leírások elfelejtésével.

A biztonság vagy a magánélet lesz a győztes a jogi harcban? 

Két nagyon fontos területen is komoly jogszabály változások elé néz az Unió. Az adatvédelmi rendelet és a pénzmosás elleni uniós irányelv egyaránt fontos lépés a biztonságunk érdekében, ugyanakkor komoly kérdéseket is felvet, erről szól a nemzetközi ügyvédi szervezet ezúttal Budapesten megtartott konferenciája.

Számokkal bizonyítjuk, hogy megéri a munkavédelem 

A munkavédelemre leginkább szükséges rosszként tekintenek a hazai munkáltatók - ez abból is látszik, hogy a cégek 80%-a nem tartja be a szabályokat. Pedig a biztonságos és egészséges munkahely anyagilag is megéri. Mindenkinek.

Szigorúbban fogja az EU a cégeket 

2018 májusában lép hatályba az új adatvédelmi rendelet. Talán korainak tűnik most foglalkozni vele, valójában viszont bőven van mire felkészülniük a cégeknek. Súlyosabb szankciók, több adminisztráció jön vele.

Nem kell vakon bíznunk az orvosban 

A technológia fejlődésének köszönhetően több információval rendelkezünk a saját állapotunkról, ez pedig egészen új orvos–beteg kapcsolathoz vezet: partnerré válhatunk. De mit jelent ez az üzletnek?
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo