Valójában mind értékesítők vagyunk. Van 3 tippünk, hogy jobban csináljuk!

Lehet, hogy a névjegyén nem az értékesítő megnevezés áll, de azokra a képességekre, amelyektől igazán jó eladóvá válik valaki, mindenkinek szüksége van a privát és a munkahelyi életében egyaránt.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aki saját céget vezet, annál nem kérdés, hogy akár naponta többször is olyan szituációba kerüljön, amikor valójában sales-szerű munkát végez. Nem csak akkor, ha éppen ügyfelekkel tárgyal, hanem például amikor a kollégákat kell belelkesíteni a legújabb projekt iránt. Aki alkalmazottként dolgozik, megpróbálja eladni az ötletét a főnöknek, vagy épp meggyőzni arról, miért lesz a cégnek is nagyon jó, ha a következő héten szabadságra megy. Mi ez, ha nem értékesítés?

De ha jobban belegondolunk, az értékesítési képességek az életünknek még ennél is tágabb területein lehetnek hasznosak. Valójában egy értékesítési beszédet nyomunk le akkor, amikor a gyerekeinket próbáljuk meggyőzni róla, hogy ágyazzanak be a szobájukban, vagy vegyenek fel sapkát is – akkor is, ha szerintük nem divat.

A sales számos fronton hasznos, az üzleti életben azonban maga a levegő. Ha nincs értékesítés, nincs cég. Mutatunk három elvet, amivel jobban fog menni a dolog.

Kép: Flickr

  1. Indítsunk kérdéssel
A legjobb kommunikátorok mindig kérdéssel indítanak. Ha jó kérdéseket teszünk fel, jelentősen javítjuk a további esélyeinket a sikerre. Ezzel egyrészt érdeklődésünket mutatjuk meg, de kicsit alázatosabbnak is tűnünk, ami ebben az esetben kifejezetten kapóra jön. Másrészt rengeteg plusz információra tehetünk szert, és elkerüljük annak az esélyét, hogy egy rossz mondattal indítsunk.

Hiába érezzük úgy, hogy tökéletesen felkészültünk, minden kérdésre tudjuk a választ, és tényleg az lenne a legegyszerűbb, ha inkább csak azonnal aláírnánk a szerződést, fogjuk vissza magunkat. Ha figyelmesen hallgatunk, és a megfelelő kérdéseket tesszük fel, sokkal nagyobb esélyünk lesz megszerezni az üzletet. Nem csak azért, mert jobb válaszokat adunk, hanem mert szimpatikusabbá válunk.

  1. Gondolkodjunk másképp az eladásról
Az emberek nagy része kapásból azt mondja, hogy utál értékesíteni. Sajnos a profi értékesítők jelentős része is… Ezzel a hozzáállással viszont nem csoda, ha nem vagyunk különösebben eredményesek. Fordítsunk egyet a dolgon: gondolkodjunk úgy, hogy valójában segítünk másoknak. Jobban hangzik, ugye?
Az értékesítési szövegírás 5 kérdése – és a válaszok
Ihlet és alkotói válság – a profi értékesítési szövegírók által ritkán használt szavak, mert ők, ha kell, akár gombnyomásra is kötelesek olyan szöveget írni, ami elad. Szakértőnk segít, hogy önnek is menjen!
Az értékesítő valójában azzal foglalkozik, hogy kiszolgálja az ügyfeleit olyan megoldásokkal, amitől azok sikeresebbek, boldogabbak, egészségesebbek lesznek – vagy mondjuk, be tudnak verni egy szöget, ha kalapácsot árulunk. Mit kéne ezen utálni? Vagyis értékesítőként az a munkánk, hogy sikeresebbé tegyünk másokat. Ha ezt sugározzuk magunkból, az eredmények is jönni fognak.
  1. Legyünk elkötelezett problémamegoldók
Az igazán sikeres értékesítők nem egy terméket vagy szolgáltatást próbálnak eladni, hanem az ügyfelek problémáit oldják meg. Ha ezt a szemléletmódot őszintén és mélyen a magunkévá tudjuk tenni, azzal különleges értéket tudunk adni a piacon.

A kiemelkedően sikeres értékesítők valójában inkább problémamegoldóként szeretnek tekinteni magukra, nem eladóként. Ha sikerül elsősorban ekként pozicionálni magunkat még azelőtt, hogy értékesítőként azonosítanának, a szakértők szerint megváltozik az életünk.

A fenti ötletek pedig egyáltalán nem csak azoknak segíthetnek, akik valóban értékesítőként keresik a kenyerüket. Ha alkalmazzuk őket, nemcsak az üzletben leszünk sikeresebbek, hanem bármikor, ha el kell érnünk valamit.

Forrás: entrepreneur.com

Többet akar eladni? Lássa, kivel áll szemben!
Az értékesítők sikeréhez vezető első lépés az értékesítési helyzet felismerése. Az értékesítési helyzetek különbözőek, és a különböző helyzetek más-más értékesítői viselkedés tudatos alkalmazását kívánják.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo