Aki saját céget vezet, annál nem kérdés, hogy akár naponta többször is olyan szituációba kerüljön, amikor valójában sales-szerű munkát végez. Nem csak akkor, ha éppen ügyfelekkel tárgyal, hanem például amikor a kollégákat kell belelkesíteni a legújabb projekt iránt. Aki alkalmazottként dolgozik, megpróbálja eladni az ötletét a főnöknek, vagy épp meggyőzni arról, miért lesz a cégnek is nagyon jó, ha a következő héten szabadságra megy. Mi ez, ha nem értékesítés?
De ha jobban belegondolunk, az értékesítési képességek az életünknek még ennél is tágabb területein lehetnek hasznosak. Valójában egy értékesítési beszédet nyomunk le akkor, amikor a gyerekeinket próbáljuk meggyőzni róla, hogy ágyazzanak be a szobájukban, vagy vegyenek fel sapkát is – akkor is, ha szerintük nem divat.
A sales számos fronton hasznos, az üzleti életben azonban maga a levegő. Ha nincs értékesítés, nincs cég. Mutatunk három elvet, amivel jobban fog menni a dolog.
- Indítsunk kérdéssel
Hiába érezzük úgy, hogy tökéletesen felkészültünk, minden kérdésre tudjuk a választ, és tényleg az lenne a legegyszerűbb, ha inkább csak azonnal aláírnánk a szerződést, fogjuk vissza magunkat. Ha figyelmesen hallgatunk, és a megfelelő kérdéseket tesszük fel, sokkal nagyobb esélyünk lesz megszerezni az üzletet. Nem csak azért, mert jobb válaszokat adunk, hanem mert szimpatikusabbá válunk.
- Gondolkodjunk másképp az eladásról
- Legyünk elkötelezett problémamegoldók
A kiemelkedően sikeres értékesítők valójában inkább problémamegoldóként szeretnek tekinteni magukra, nem eladóként. Ha sikerül elsősorban ekként pozicionálni magunkat még azelőtt, hogy értékesítőként azonosítanának, a szakértők szerint megváltozik az életünk.
A fenti ötletek pedig egyáltalán nem csak azoknak segíthetnek, akik valóban értékesítőként keresik a kenyerüket. Ha alkalmazzuk őket, nemcsak az üzletben leszünk sikeresebbek, hanem bármikor, ha el kell érnünk valamit.
Forrás: entrepreneur.com