Hatékony kommunikáció cikkek
Mondd úgy, hogy mindenki megértse!
Mondd úgy, hogy megértse. Egyszerűnek hangzó bölcsesség, mégis sokaknak nehéz megvalósítani a gyakorlatban. Nem véletlen, hogy sokszor elbeszélünk egymás mellett, nem értjük egymás motivációit, céljait. Ez a magánéletben sem egyszerű, de egy vállalat esetében komoly anyagi következményekkel (is) járhat. Szakértői segítséggel most megmutatjuk, hogy egy megfelelően összeállított business case-szel miként érheted el a céljaidat úgy, hogy azzal mindenki nyerjen.
Nonverbális kommunikáció: mondjam és mutassam?
Már kora kisgyermekkortól hatalmas erőforrásokat fektetünk a beszéd fejlesztésébe, holott a nonverbális kommunikációt sem lenne szabad elhanyagolnunk. A kommunikáció során ugyanis az információk többségét sokszor ezen az úton adják át a partnerek egymásnak, ezért az üzleti tárgyalásokon, de a mindennapjainkban is érdemes ügyelnünk erre.
Vita az irodában? Így kezeljük jól
Elkerülhetetlen, hogy néha konfliktus, parázs hangulat legyen a munkahelyen. A hangulatot fokozhatja egy rázósabb időszak, egy váratlan helyzet, egy szoros határidő. Azonban az, hogy a konfliktus természetes, nem jelenti azt, hogy ne kéne kezdenünk vele valamit.
Tárgyalástechnikák Ivanka Trumptól
Nem esett messze az alma a fájától. Donald Trump imád alkudozni, a saját feltételeit rákényszeríteni az üzletfelekre, számára előnyös üzleteket kötni. Lánya, Ivanka is nagy mester a szerződéshez vezető folyamatban, jó taktikai játékos a tárgyalásban, de ő finomabban játszik, mint az apja. Néhány tipp Amerika First Daughterjétől, aki most már hivatalosan is elnöki asszisztens.
Ne a Facebook szakin spóroljunk!
A Facebook mára annyira bevett üzleti kommunikációs csatornává vált, hogy ha még nem készített céges Facebook profilt, hamarosan akkor is fog. Van aki már az első lépéseket, a kezdő posztokat is szakértőre bízza, ám van aki csak akkor lép, ha valami gond van. Miért éri meg profi segítséget kérni? Elmondjuk.
Erre a hét képességre van szükség a sikeres értékesítéshez
Általában azt mondják, hogy az értékesítőknek jó beszélőkével és kiváló meggyőzőképességgel kell rendelkeznie. Valójában viszont a sikerhez sokkal többre van szükség, mint, hogy lyukat tudjunk beszélni valakinek a hasába.
Így kezeljük a bosszantó kollégát
Mindenki találkozott már a munkája során bosszantó munkatársakkal, partnerekkel. Lehet, hogy az a típus, aki túl sokat kérdez, és egy idő után már kínosan személyeskedő lesz, de lehet, hogy olyannal sodort össze az élet, aki mindig csak a kifogásokat keresi, vagy egyre csak a saját igényeit hangoztatja. Ne kerüljük ki, kezeljük.
Ekkor pörögnek legjobban a DM-levelek
Az email marketing lehet hatékony módja az üzleti kommunikációnak, de megköveteli, hogy stratégiát alakítsunk ki és ne sajnáljuk az időt rá.
Valójában mind értékesítők vagyunk. Van 3 tippünk, hogy jobban csináljuk!
Lehet, hogy a névjegyén nem az értékesítő megnevezés áll, de azokra a képességekre, amelyektől igazán jó eladóvá válik valaki, mindenkinek szüksége van a privát és a munkahelyi életében egyaránt.
Nem szívjóságból kell figyelni az emberekre
Ha a coaching kultúra határozza meg a vállalkozás működését, akkor valóban figyelünk az emberekre. De ugyanolyan erősen figyelünk a teljesítményére is! Az egésznek ugyanis ez a célja. Szakértőnk tisztázza, mi ez az egész a coaching kultúrával.
Friss lendület kéne? Ez segít!
Hosszú volt a múlt év? Nehezen indítjuk a következőt? Fásultak, motiválatlanok a kollégák? Sok a panasz, nem halad a munka? Itt az ideje, hogy újraindítsuk a motorokat, új lendületet adjunk a csapatnak! Néhány egyszerű, ám hatásos lépéssel már kezdhetjük is.
7 dolog, amit gondoljunk át, ha felmondásra kerül a sor
A felmondás, bármelyik fél kezdeményezi, nehéz helyzet. Előfordul, hogy munkáltatóként vagy munkavállalóként úgy érezzük, mindent megtettünk, hogy a helyzet menthető legyen, ám mégis eljött a pillanat, hogy pontot kell tennünk a közös munkakapcsolat végére. Mielőtt döntenénk, jobb mindent alaposan átgondolni, annak érdekében, hogy a lehető legkönnyebben léphessünk túl a szituáción.
Nem érdemes etetni a trollokat
A kommenteket lehet szeretni, lehet utálni, de mindenképpen előre meghatározott módon kezelni kell azokat. Hogy hogyan, arra is vannak remekül bevált technikák. Alapvetően meg kell őrizni a hidegvérünket, de bizonyos esetekben felléphetünk drasztikusan is.
6 eszköz a hatékony csapatmunkához
A közös jövőkép és világos kommunikáció az összetartó csapatok ismérve, de ennél többre van szükség a sikeres közös munkához.
5 dolog, amitől totál amatőrnek látszunk
Nem elég profinak lenni, annak is kell látszani! A szakmai fejlődés és tudás egy dolog, de rossz szokásokkal még akkor is totál amatőrnek nézhetünk ki, ha egyébként a szakma csúcsán vagyunk.
Már hivatalos: gyerekkel és nővel könnyebb eladni
A fényképek sok szempontból forgatták fel teljes mértékben az életünket, de természetesen a marketingben is főszerepet kapnak! Segítünk, hogyan használjuk a képeket úgy, hogy megsokszorozzuk a hatásukat!
Így érhetünk el igazán fontos embereket
Az üzleti életben rengeteg felesleges időt pocsékolunk el azzal, hogy sokszor el kell mondanunk ugyanazt. Részletesen kifejtjük az ajánlatunkat a titkárnőnek, hogy egyáltalán esélyünk legyen eljutni a döntéshozó helyetteséhez és így tovább. A siker egyik kulcsa – különösen az értékesítésben, de akár egy jobb megjelenési lehetőség megszerzésénél is –, hogy a megfelelő emberrel beszélhessünk. A döntéshozókat elérni azonban egyáltalán nem könnyű. Adunk néhány tippet, amivel könnyebb lesz.
Az azonnali kielégülés sem elég gyors
Használja szakértőnk stílustippjeit ahhoz, hogy az Ön értékesítési szövegei, Facebook-posztjai és promólevelei messziről kiemelkedjenek a „futottak még” kategóriából! Nélkülözhetetlenek a sokkal közvetlenebb és gyorsabb online üzleti kommunikációhoz. Az értékesítési szövegnek, ha hatni akar, figyelembe kell vennie: az azonnali kielégülés sem elég gyors manapság.
Pofonegyszerű módszerek a sikeresebb beszélgetéshez
Túl vagyunk a megbeszélésen, elvileg minden tiszta. Aztán a következőn kiderül, hogy egészen más lett az eredmény, mint amiről szó volt. Ismerős? Pontosan kommunikálni nem is olyan egyszerű, mint az ember gondolja. Tegyük meg, ami tőlünk telik, van pár tippünk hozzá!
Nem csak öröm díjat kapni, az üzletet is segíti
Díjat kapni mindenki szeret. Különösen akkor édes az elismerés, ha olyasmivel nyerjük el, amire igazán büszkék vagyunk. Az üzleti életben ráadásul a fogyasztók meggyőzésének is fontos eszköze a minősítés. De mire pályázzunk? És mi legyen, ha már a zsebünkben van a trófea?
Amikor a falra mászunk, hiába helyeselnek
A szavak sokszor sokkal többet jelentenek annál, mint amit elsőre gondolunk. Bizonyos frázisok pedig kifejezetten a passzív-agresszív kommunikáció jellemzői. Jobban tesszük, ha hanyagoljuk ezeket, hisz sehova nem vezetnek.
Ha kihagyunk egy napot, lehet, hogy már bukta van
A fogyasztó napjainkban szkeptikus, igényes és jól informált. Átláthatóságot és láthatóságot vár el a márkáktól. Az internetes közbeszéd decentralizált és villámgyorsan nagy károkat tud okozni egy márka renoméjának, mondta Hegyi Gábor, a Davosi Világkommunikációs Fórum társelnöke, a Capital Partners alapító-ügyvezetője a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
Pszichiátria vagy munkahely? Mi van, ha túl sok az érzelem az irodában
Előfordul, hogy a privát szféra túlságosan előtérbe kerül egy munkahelyen és olyasmiket tudunk a másokról, ami egy családterapeutának is elég lenne. Bár a családias hangulatnak köszönhetően remek kollektíva alakulhat ki, van, hogy kicsit már sok az információ. A nyitottság fontos, a teljes transzparencia a szakértők szerint túlzás.
Hogyan álljunk fel egy krízisből?
Nincs olyan üzlet a világon, amely mindig egyenes vonalban haladna a fejlődés útján. Vagyis vállalkozni bizonyos szempontból nem jelent mást, mint rendszeresen megküzdeni miniatűr katasztrófákkal. Mutatjuk, mi a legfontosabb, ha épp összeomlani látszik a brand.
Tavaszi megújulás? A cégre is ráfér!
Tavasszal sokan késztetést érzünk, hogy rendet rakjunk magunk körül, kitakarítsuk a lakást, megszabaduljunk a felesleges kacatoktól. Olyan apró rendetlenségeket is felfedezünk, ami mellett hónapokig elmentünk naponta, de mégsem „láttuk”. A vállalkozásunkban is lehetnek ilyen megbújó „koszfoltok”, amit érdemes tavasszal kisöpörni.
Balhé az irodában? Így kezeljük jól
Talán meglepő, de nem az a legjobb munkahely, ahol egyáltalán nincs konfliktus, hanem ahol jól kezelik azokat. Szakértő segítségével lássuk a legfontosabb elveket és azt, mi a vezető szerepe a munkahelyi konfliktusban.
Állva tárgyalni? Megéri!
Már előre szenvedünk minden meeting előtt, hogy mennyi felesleges időnket rabolja majd el a dolog. Nem kéne így lennie! Van pár bevált tippünk, hogy hatékonyabbá tegyük a megbeszéléseket!
Ilyen legyen a hírlevél 2016-ban
Van kiút a spam mappából! De csak egy: ne spammeljünk. A cégek nagy része arra használja a hírlevelet, hogy kéretlenül küld leveleket embereknek, olyan tartalommal, ami nem érdekli őket. Pedig lehetne egészen másképp is. Szakértő segít, milyen legyen a mostani trendek szerint a hírlevél.
Így lesz hatékony a munkahelyi meeting
Sok esetben a munkahelyi értekezlet nem, hogy nem hoz létre kimutatható értéket, hanem éppen ellenkezőleg, számszerűsíthető, kimutatható anyagi veszteséget jelent egy cég számára. De nem kéne ennek így lennie.
Negatív komment? Így reagáljunk rá!
Amíg régen legfeljebb szájról-szájra járt, ha valaki kritizálta a cégünket vagy panaszt tett, most az internetnek hála, néhány percen belül több száz vagy ezer emberhez is eljuthat. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogyan reagálunk ezekre.Szakértőnk segít!
A kommunikációban is szoftver segíthet
Egy kezdő vállalkozás esetében a cégen belüli és az ügyfelekkel történő kommunikáció is könnyebb. Attól kezdve viszont, hogy a vállalkozás elkezd nőni, és egyre több a munkatárs és az ügyfél is, nehezebb mindent fejben tartani, és értesíteni mindenkit a számára releváns információkról.
Három levél, amit tényleg érdemes megírni
Ha az üzleti levelezés etikettjéről esik szó, jellemzően a levél stílusára, formai és tartalmi követelményeire fókuszálunk, esetleg arra, hogy mire figyeljünk egy-egy e-mail során, azt ugyanakkor adottnak vesszük, hogy tudjuk, mikor, milyen élethelyzetekben kell és illik levelet írnunk. Van ugyanakkor néhány levél, amelyeket bizony gyakran nem írnak meg az érintettek, pedig ha megtennék, hosszú távon jól kamatozna ez a pár percnyi befektetés.
9 dolog, amiről a sikeres emberek nem beszélnek
Ahhoz, hogy sikeresen építsünk szakmai kapcsolatokat, muszáj egy kicsit nyitottabbá válni a kollégák felé. Meg kell, hogy ismerjenek minket, hiszen csak így alakulhat ki elkötelezettség a másik iránt – ami pedig mindenképpen hasznos minden fél számára. Nem mindegy azonban, hogy mit árulunk el magunkról, az őszinteség romboló is lehet.
Eladna? Ezt ne mondja soha!
A sikeres értékesítés olykor néhány mondaton, vagy szón is múlhat. Egy gondosan felépített eladási folyamatot is tönkre tehetünk, ha meggondolatlanul kommunikálunk. Lássunk hat olyan mondatot, amit örökre el kell felejtenünk a sikeres értékesítéshez.
Így ne vesszünk el a közösségi oldalak rengetegében
Számtalan közösségi oldal, online felület kínálgatja magát, hogy megjelentessük rajta üzeneteinket, kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal, fogyasztóinkkal – vagyis láthatóvá váljunk. A bőség zavara fenyeget… 2015-ben, hogyan teremtsünk kapcsolatot és osszuk meg az üzenetet az új online világgal?
Hogy meneküljünk meg a bumeráng feladatoktól?
Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy mások nem végzik jól a munkájukat. Vagy ha igen, akkor is mi magunk még egy kicsit jobban csinálnánk. Nem könnyű elcsitítani a bennünk lakozó kontroll mániást, de megéri! Íme néhány tipp, hogy delegáljunk úgy, hogy a feladatok ne jussanak vissza hozzánk.
Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után
Egy szervezet munkavállalói a vállalati reputáció legfontosabb védelmezői, márkanagykövetei lehetnek. Ők azok, akik személyes jelenlétükkel, ügyfélkapcsolati munkájukkal, közösségi média használatukkal megjelenítik a szervezetet a külvilág, a közvélemény számára. Ahhoz, hogy egy krízis esetén valóban számíthassunk a dolgozók támogatására, érdemes már a baj bekövetkezése előtt néhány aranyszabályra figyelemmel lennünk.
Így kell lekötni a hallgatóságot egy előadásban!
A történetek erejét az üzleti életben is remekül kihasználhatjuk. A storytelling, vagyis a történetmesélés módszertana számos helyzetben nagyon hatékony lehet, akár értékesítésről, akár bizalom kiépítéséről van szó. Mutatunk néhány konkrét technikát, ami segíthet felépíteni egy jó történetet.
Van egy jó sztorija? Megéri!
A filmek, a könyvek, a mesék vitathatatlanul hatalmas hatással vannak ránk. Miért ne használnánk ki a történetek erejét a mindennapi életünkben is? A történetek segítenek építeni személyes- és cégmárkánkat, megoldani a vezetési kihívásokat és kapcsolatokat teremteni.
A beszerzők leghatékonyabb fegyvere
Tudja mi az az egyetlen eszköz, ami akár 100%-kal is növelheti a hatékonyságot a beszerzés területén? A kérdezés tudománya.Az első és legfontosabb dolog, amit beszerzőként meg kell tanulni, vagy cégvezetőként meg kell tanítani az embereinknek, hogy merjenek és tudjanak kérdezni.
5 fontos tipp tárgyalási helyzetekhez
Induló vállalkozások tulajdonosai gyakran olyan kommunikációs bakikat követnek el, mint a legtöbb iskolás, amikor vizsgázik. Elkerülésük teljesen magától értetődő volna, de adott pillanatban – teljesítményorientáció, megfelelési kényszer hatására – mégis megtörténik. Néhány hasznos tipp, hogyan kerülhetjük el a leggyakoribb kommunikációs bakikat.
Három súlyos baki értékesítésnél
Köztudott, hogy illetlenség hangosan nevetni, túl erős sminkben megjelenni egy tárgyaláson vagy, nem a partner szemébe nézni, miközben hozzánk beszél. De legalább ennyire fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk az ügyféllel. Íme 3 tanács, mire ügyeljünk, ha nem szeretnénk, hogy kudarcba fulladjon egy tárgyalás.
Hallgatni hasznos. De hogy csináljuk jól?
Gyakori tévhit: a kiválóan kommunikáló ember jól beszél. Az igazság az: a kiválóan kommunikáló ember hallgatni is jól tud.
Értekezlet virtuálisan? Miért ne!
Ki mondta, hogy egy csapat csak akkor tud együtt gondolkozni, ha fizikailag is együtt vannak a tagjai? A távolról dolgozás korszakában az ötletelő értekezleteket sem kell az irodában tartani. Ahhoz azonban hogy hatékony legyen a virtuális brainstorming, meg kell tanulni az alapvető szabályait. Elsőre talán bonyolultnak tűnik, de hamar bele lehet jönni. Egy-két próbálkozás, és máris olyan olajozottan zajlanak majd a távoli megbeszélések, mint egykor az irodai meetingek.
Egy jó grafikon többet ér minden szónál!
Lenne egy grafikon, amit szívesen megnéznék. Azt ábrázolná, hogy az internetre kiírt magyar mondatokat hány ember olvassa el. Hány mondatot olvas el több mint ezer ember, és hányat nem olvas el senki? A hálón annyi szöveg születik mindennap, és a legtöbbje feledésbe is merül. Ma már, ha a szöveg az elején nem elég érdekes, senki nem fogja tovább olvasni, hátha megjavul a végén.
Munka helyett meetingen ülünk havi 3 napot
Az e-mailek és az értekezletek állnak leginkább a hatékony belső működés útjában a hazai közép- és nagyvállalatoknál. Az irodai dolgozók például havonta közel 3 munkanapot töltenek vállalati meetingeken, és egy tipikus, 5 fős döntéshozatal jellemzően 65 e-mailt generál.
Ne féljen a kérdésektől!
Képzelje el, mi történne, ha egyik nap a beosztottja odaállítana Önhöz, hogy kitalált egy módszert, amivel hatékonyabban lehetne dolgozni vagy megszüntetni egy felesleges tevékenységet! Támogatná az ötlet megvalósítását, vagy lehurrogná a dolgozóját, féltve az állását és a tekintélyét? Válaszoljon őszintén!
Mitől függ a siker potenciál?
Azok akarnak igazán sikeresek lenni, akiket valódi motiváció, elfogadott célok hajtanak. Az, akinek már elfogyott a motivációja, elfogyott az ambíciója is, és nem sok erőfeszítést hajlandó tenni akkor sem, ha az nagy sikerrel kecsegtetne. Ez bizony rossz hír egy vezető számára, mert a csapat sikere nagyban függ a csapattagok siker potenciáljától.