Ekkor pörögnek legjobban a DM-levelek

Az email marketing lehet hatékony módja az üzleti kommunikációnak, de megköveteli, hogy stratégiát alakítsunk ki és ne sajnáljuk az időt rá.

Felmérések szerint a marketingesek több mint 80 százaléka még ma is úgy gondolja, hogy a DM-levél az egyik legjobb marketingkommunikációs csatorna. Ez azonban csak akkor igaz, ha profin használják.

Hogyan válasszunk hírlevélküldő rendszert?
Saját vagy bérelt hírlevélküldő rendszeren keresztül éri meg jobban e-mail-kampányokat lebonyolítani? Melyiknél milyen előnyökkel és hátrányokkal számolhatunk? Milyen funkciók könnyíthetik meg a hírlevelek kezelését? A megfelelő hírlevélküldő szoftver kiválasztása központi kérdés, hiszen alapjaiban határozza meg az e-mail-marketingkampány sikerét. A MailEngine szakértőinek segítségével összegyűjtöttük, hogy miket kell figyelembe venni a rendszer kiválasztásakor.
Az e-mail-marketing kétségtelenül költséghatékony bizonyos esetekben, például a meglévő ügyfelekkel könnyedén tarthatjuk a kapcsolatot, de a levelek hozhatják az új érdeklődőket is. Ahhoz viszont, hogy ne csak a napi levéltömegbe dobjunk be pluszként egy újabbat, optimalizálás és taktika szükséges.  A következő kampányunk tervezésekor érdemes átgondolni az alábbiakat.

Nem mindegy, mikor mit

A legjobb levélküldési időpont termékenként, szolgáltatás típusonként változhat, de számít a vevőkör és a tartalom is. A nagy e-mail-kampányok, sok milliárd levél elemzése után a szakemberek arra az eredményre jutottak, hogy a csütörtökön küldött levelek a leghatékonyabbak. Szorosan e mögött lohol a kedd. A hobbi és szabadidős tartalmú kampányokkal, bármennyire kézenfekvő, ne igazán próbálkozzunk szombaton.  De a rekreációs, egészséggel kapcsolatos információkat viszont tervezhetjük szombatra vagy vasárnapra.

A napszak is számít

Nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzítjük a leveleinket. A MailChip adatai szerint a hobbival kapcsolatos leveleket reggel 6 és 8 között böngészik lelkesen, a kiskereskedelmi tartalmú e-maileket 8 és 9 óra között nyitogatják nagyobb számban a potenciális ügyfelek. Tehát a B2C tartalmakra munkanapokon, a munkakezdés előtt reagálnak jobban. A nonprofit szektor hétköznap és 8 és 11 óra között tarolhat.

Kép: Pixabay

A tökéletes tárgysor

A tárgysor az e-mail-marketing esetében a főcím. Legyen csábító, szó szerint kattanjanak rá az ügyfelek! A tömörség nyerő, ne cizelláljuk túl, de legyen benne, hogy mi van a levélben, és miért jó, ha megnyitják. De nem csak azért fontos, mert ennek alapján dől el, hogy olvasatlanul a kukában landol-e a levelünk. Többek között a tárgysoron múlik az is, hogy fennakad-e az üzenet a spamszűrőn. Szakértőnk itt ír részletesen a tökéletes tárgysor megalkotásának trükkjeiről.

Szegmentáljuk az e-mail-listákat

Nem akkor leszünk a legelégedettebbek, ha minél több címre eljuttatjuk a levelünket. Hiába a nagy számok törvénye, az e-mail-marketing szegmentálással működhet jól. Ha releváns, személyre szabottan érdekes tartalmat tudunk kínálni, valódi ügyfeleket kapunk a dühödt leiratkozó levelek helyett. Az ügyfeleink korábbi online tevékenysége alapján, figyelembe véve, hogy mit néztek a honlapunkon, mire kerestek mostanában, milyen visszajelzéseink vannak tőlük, vagy épp mit vásároltak, készítsünk listákat. Ez kétségtelenül munkaigényes, de a célzott e-mail megéri a befektetést.

Teszt, teszt, teszt

Az AB tesztelés fontos és hasznos, mindenképp érdemes bevetni. De itt nem áll meg a lista, mi mindent kell ellenőrizni! Sokszor a legbanálisabb hibák miatt mit sem ér a korábbi erőfeszítésünk. Érdemes például ellenőrizni a tartalom optimális olvashatóságát a számítógép képernyőjén kívül táblagépen és mobilon is! IOS, android rendszer, Outlook, Gmail, fussunk egy kört a lehető legtöbb felületen. Úgy néz ki a levél, ahogy terveztük? Csekkoljuk le a beágyazott linkeket is! Működnek? Oda mutatnak, ahova kell? Ha minden rendben, indulhat a kampány!

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo