Felmérések szerint a marketingesek több mint 80 százaléka még ma is úgy gondolja, hogy a DM-levél az egyik legjobb marketingkommunikációs csatorna. Ez azonban csak akkor igaz, ha profin használják.
Nem mindegy, mikor mit
A legjobb levélküldési időpont termékenként, szolgáltatás típusonként változhat, de számít a vevőkör és a tartalom is. A nagy e-mail-kampányok, sok milliárd levél elemzése után a szakemberek arra az eredményre jutottak, hogy a csütörtökön küldött levelek a leghatékonyabbak. Szorosan e mögött lohol a kedd. A hobbi és szabadidős tartalmú kampányokkal, bármennyire kézenfekvő, ne igazán próbálkozzunk szombaton. De a rekreációs, egészséggel kapcsolatos információkat viszont tervezhetjük szombatra vagy vasárnapra.
A napszak is számít
Nem mindegy, hogy a nap melyik részére időzítjük a leveleinket. A MailChip adatai szerint a hobbival kapcsolatos leveleket reggel 6 és 8 között böngészik lelkesen, a kiskereskedelmi tartalmú e-maileket 8 és 9 óra között nyitogatják nagyobb számban a potenciális ügyfelek. Tehát a B2C tartalmakra munkanapokon, a munkakezdés előtt reagálnak jobban. A nonprofit szektor hétköznap és 8 és 11 óra között tarolhat.
A tökéletes tárgysor
A tárgysor az e-mail-marketing esetében a főcím. Legyen csábító, szó szerint kattanjanak rá az ügyfelek! A tömörség nyerő, ne cizelláljuk túl, de legyen benne, hogy mi van a levélben, és miért jó, ha megnyitják. De nem csak azért fontos, mert ennek alapján dől el, hogy olvasatlanul a kukában landol-e a levelünk. Többek között a tárgysoron múlik az is, hogy fennakad-e az üzenet a spamszűrőn. Szakértőnk itt ír részletesen a tökéletes tárgysor megalkotásának trükkjeiről.
Szegmentáljuk az e-mail-listákat
Nem akkor leszünk a legelégedettebbek, ha minél több címre eljuttatjuk a levelünket. Hiába a nagy számok törvénye, az e-mail-marketing szegmentálással működhet jól. Ha releváns, személyre szabottan érdekes tartalmat tudunk kínálni, valódi ügyfeleket kapunk a dühödt leiratkozó levelek helyett. Az ügyfeleink korábbi online tevékenysége alapján, figyelembe véve, hogy mit néztek a honlapunkon, mire kerestek mostanában, milyen visszajelzéseink vannak tőlük, vagy épp mit vásároltak, készítsünk listákat. Ez kétségtelenül munkaigényes, de a célzott e-mail megéri a befektetést.
Teszt, teszt, teszt
Az AB tesztelés fontos és hasznos, mindenképp érdemes bevetni. De itt nem áll meg a lista, mi mindent kell ellenőrizni! Sokszor a legbanálisabb hibák miatt mit sem ér a korábbi erőfeszítésünk. Érdemes például ellenőrizni a tartalom optimális olvashatóságát a számítógép képernyőjén kívül táblagépen és mobilon is! IOS, android rendszer, Outlook, Gmail, fussunk egy kört a lehető legtöbb felületen. Úgy néz ki a levél, ahogy terveztük? Csekkoljuk le a beágyazott linkeket is! Működnek? Oda mutatnak, ahova kell? Ha minden rendben, indulhat a kampány!