Így ne vesszünk el a közösségi oldalak rengetegében

Számtalan közösségi oldal, online felület kínálgatja magát, hogy megjelentessük rajta üzeneteinket, kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal, fogyasztóinkkal – vagyis láthatóvá váljunk. A bőség zavara fenyeget… 2015-ben, hogyan teremtsünk kapcsolatot és osszuk meg az üzenetet az új online világgal?

Kép:FreeDigitalPhotos.net/FrameAngel

Az elmúlt néhány évben megváltozott az, ahogy az emberek olvasnak, informálódnak, ezt talán mára mindenki elfogadta. Egyre többen online olvasnak újságot, most már sokan könyveket is, és ennek hihetetlenül gyors és drasztikus következményei lettek. Megváltozott rengeteg minden, amiről azt hittük, tudjuk, hogyan működik. Alig pár év alatt a világháló lett a kiindulópontja a tájékozódásnak és a kikapcsolódásnak, és ha a megnyitjuk a böngészőt, mintha egy virtuális bejárati ajtón lépnénk be. Közösségi média, RSS-feedek, mobil szolgáltatások – csak győzzük követni őket.

Ha jól használjuk, a közösségi oldalakon való megjelenés tökéletes eszköz arra, hogy gyakrabban érintkezzünk üzleti partnereinkkel, ügyfeleinkkel és megerősítsük az egymás közötti bizalmat, tegyünk egy lépést a személyes hitelesség kialakulása érdekében. A már meglévő partnereink mellett számtalan új ügyfélhez is eljuthatunk a Twitteren, LinkedInen, Facebookon, a Google+-on, vagy éppen a Foresquare-en át. Hogy vajon melyik a számunkra legmegfelelőbb eszköz és hogyan érdemes ott jelen lennünk, arról itt olvashat bővebben.

Bárki számára, aki üzeneteket oszt meg a világhálón a legfontosabb fókuszpont, hogy láthatóvá tegye magát a tömegben. Hallhatóvá váljon úgy, hogy ehhez nem kell a teljes munkanapot közösségi média megjelenések menedzselésével tölteni. saját felületükön nyilvánulnak meg, mondjuk egy weboldalon vagy blogon, de láthatóvá váljanak a közösségi média csatornákon is.

A legjobb az lenne, ha egy csapásra meg lehetne oldani a dolgot. Amit feltöltünk a blogunkra, weboldalunkra, megjelenne a választott közösségi csatornákon is. Nos, erre is van lehetőség, bár, hogy megfelelően hatékonnyá tegyük a kapcsolatot, szükség lesz szakértelemre.

Az első lépéseket viszont magunk is megtehetjük. A Google maga kínál összeköttetést a G+ és a YouTube között, különböző plug-in-ek (telepíthető kiegészítők) segítségével pedig a weboldal motorokon is lehetőség van arra, hogy például a Twitterre, vagy a Facebookra automatikusan kikerüljenek a megosztott tartalmaink.

A rossz hír viszont, hogy a tényleg eredményes jelenléthez muszáj lesz erőt és energiát kímélve tartalmat generálni, megosztani és elemezni az eredményeket. Hogy ne érezzük teljesen reménytelennek a dolgot, összeszedtük az öt legfontosabb dolgot, amit indulásképpen tudnunk kell, mikor benyitunk azon a bizonyos ajtón.

Elsőként le kell higgadni. Az ember, ha nem ismeri az adott rendszereket, hajlamos túl komplikáltnak beállítani bizonyos  számítástechnikai ismeretet is feltételező teendőket. Tehát az első dolog, hogy elhiggyük, meg tudjuk csinálni.

Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell
A második legfontosabb pedig, hogy ha már jelen vagyunk ebben a világban, akkor azt közöljük is a világgal! Tudomásul kell lenni, hogy ma már az üzletben az van jelen, aki mindenhol jelen van egyszerre – legalábbis az online térben. Használjunk RSS feedet, hogy értesítsük az embereket arról, ha új tartalmunk jelenik meg. Üzeneteinkben kommunikáljuk a közösségi oldalas elérhetőségeinket, ne arra számítsunk, hogy maguktól keresnek majd ránk a követők!

Az 5 aranyszabály:

  1. Az internet mindig változik, ami most egyértelmű, az holnap már nem lesz az, sőt egy hónap múlva már máshogy lesz. Tehát soha ne adjunk fel semmit, mert lehet, hogy egy hónap múlva már működik az, ami előtte nem. Ugyanakkor soha nem lustuljunk el és dőljünk hátra, ha valami épp működik, mert lehet, hogy hamarosan már nem fog.
  2. Az emberek online csak rövid üzeneteket akarnak olvasni. Igaz ez a jelmondatunkra, mottónkra, a termékleírásokra, a bemutatkozó szövegünkre, mindenre. Ha azt gondoljuk, hogy az anyagunk már kompakt, akkor próbáljuk meg még összébb húzni.  Aztán megint. Legyen olyan tömör és emellett világos a mondanivaló amennyire az csak lehetséges.
  3. A minőség az egyetlen biztos kiindulópont a vállalkozásunkban. Sem a pillanatnyilag kelendő, sem a vicces, sem a menő dolgok nem tudják helyettesíteni a minőséget és az igényességet.
  4. Rajzoljunk egy piramist és tartsunk barinstormingot a kollégáinkkal, mi az az online felület, ami leginkább fontos a vállalkozás fellendítéséhez? Weblap? Blog? Webshop? Mihez van megfelelő tartalmunk? A Pinterest  és az Instagram például kisméretű, de nagyon jó minőségű fotókat igényel.
  5. Ne higgyük, hogy a Facebook és a YouTube elég ahhoz, hogy felépítsünk egy vállalkozást. Ezek mindig alacsony szintű, de nagyon fontos kiegészítő elemei az online jelenlétnek, de nem helyettesítik sem a tartalmas és megbízható weboldalt, sem a minőségi terméket vagy szolgáltatást. (Persze itt is van kivétel, ami erősíti a szabályt. A Tibi atya őrület igazi sikersztori lett egy vicces Facebook oldalból.)

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo