Közösségi oldal cikkek


Az öltözködésbe is betört a digitalizálás

Az öltözködésbe is betört a digitalizálás 

Szárnyalnak a sportruházati cikkeket gyártó cégek részvényei. Kitűnő a marketing és termékeiket egyre többen használják a sporton kívül is.
Feldarabolni a Facebookot?

Feldarabolni a Facebookot? 

A Facebook veszélyes monopóliummá vált, ezért a céget fel kellene darabolni – érvelnek a közelmúltban kampányt indító civil szervezetek. A Freedom from Facebook-kampány bírálja a közösségi háló adatkezelési politikáját és azt, hogy teret engednek a megtévesztő tartalmaknak, azonban kevés látszik arra, hogy az amerikai trösztellenes törvényt alkalmazzák Mark Zuckerberg cégével szemben.
Facebook, amit munka közben is nyugodtan böngészhet

Facebook, amit munka közben is nyugodtan böngészhet 

Az Intren egy közel 30 főt foglalkoztató digitális ügynökség. A cég többek között kommunikációs stratégiák kialakításával, hirdetési kampányok létrehozásával, közösségimédia-platformok kezelésével, adatelemzéssel és tanácsadással foglalkozik. A Facebook egyik kiemelt magyarországi partnereként a cég nemrég bevezette a közösségi oldal vállalati verzióját, a Facebook Workplace-t. Az új rendszer tapasztalatairól beszélgettünk Gandera Balázzsal, az Intren ügyvezetőjével.
A GDPR-t is felfedezték a kiberbűnözők

A GDPR-t is felfedezték a kiberbűnözők 

Az év első negyedévében a Kaspersky Lab adathalászat elleni technológiái több mint 3,6 millió olyan oldallátogatást regisztráltak, amelyek hamis közösségi oldalakra vezettek, ebből 60% egy ál Facebook oldalra akarta irányítani a felhasználókat. A jelentés eredményei azt mutatják, hogy a kiberbűnözők bármit megtennének azért, hogy az adataink a birtokukba kerüljenek.
A Facebook-on sem kukkolhatja adatainkat a munkáltató

A Facebook-on sem kukkolhatja adatainkat a munkáltató 

A közösségi oldalak elterjedésével egyre nagyobb a csábítás, hogy a munkáltatók ezeken a platformokon előzetesen információt gyűjtsenek az állásra jelentkezőkről. Tévedés, hogy a munkáltatók egy jelentkező személyes adatait pusztán azért kezelhetik, mert azok egy közösségi oldalon nyilvánosan hozzáférhetőek – állapítja meg egy szakértői munkacsoport. A kockázatokat a DLA Piper Ügyvédi Iroda ügyvédei gyűjtötték össze.
Ne a Facebook szakin spóroljunk!

Ne a Facebook szakin spóroljunk! 

A Facebook mára annyira bevett üzleti kommunikációs csatornává vált, hogy ha még nem készített céges Facebook profilt, hamarosan akkor is fog. Van aki már az első lépéseket, a kezdő posztokat is szakértőre bízza, ám van aki csak akkor lép, ha valami gond van. Miért éri meg profi segítséget kérni? Elmondjuk.
Helyére kerül végre a Facebook

Helyére kerül végre a Facebook 

Mostanra lecsengett a nagy hype a Facebook körül, a cégek egyre inkább a helyén kezelik ezt a megjelenési lehetőséget – derül ki az RG Stúdió friss kutatásából. Költeni már hajlandóak a vállalkozók, most az jönne, hogy mindenki megtalálja mi az, amibe tényleg érdemes invesztálnia.
Junk food Michelin-csillaggal?

Junk food Michelin-csillaggal? 

A legjobb éttermek mindent megtesznek azért, hogy kiérdemeljék a pénzt és hírnevet hozó Michelin-csillagokat. Egy anonim szakács szellemes fricskával figurázza ki az igyekezetet.
Jó üzlet a jó szomszédság

Jó üzlet a jó szomszédság 

Még mindig lehet újat mutatni a közösségi oldalak területén! Bár a miutcank.hu még nem vetélytársa a Facebooknak, százmilliós táborra készülnek az alapítók.
6 tanács a profi LinkedIn profilhoz

6 tanács a profi LinkedIn profilhoz 

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai hálózata és kikerülhetetlen szereplője a közösségi médiának. Az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetünk a tömegből, ezzel is növelve a saját márkaértékünket.

Szupercikkek a Facebookon 

Már hónapokkal ezelőtt tudni lehetett, hogy a legnagyobb közösségi oldal egy olyan megoldáson dolgozik, amellyel egy kicsit még jobban magához tudja láncolni a médiacégeket. A beígért rendszer elindult, a tartalomgyártók minden kívánalmának megfelelő formában.

Így ne vesszünk el a közösségi oldalak rengetegében 

Számtalan közösségi oldal, online felület kínálgatja magát, hogy megjelentessük rajta üzeneteinket, kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal, fogyasztóinkkal – vagyis láthatóvá váljunk. A bőség zavara fenyeget… 2015-ben, hogyan teremtsünk kapcsolatot és osszuk meg az üzenetet az új online világgal?

Facebook barátom az üzleti partnerem? 

Az emberek nagy része hobbiként gyűjti a Facebook kapcsolatokat és bejelöl mindenkit, akivel akár csak egyszer is találkozott. Szakértőnk szerint viszont jobb körültekintőnek lenni és az üzleti partnereket nem fogadni Facebook baráttá.

A Facebook olyan, mint egy kínos családi vacsora 

A Facebook felhasználóinak elöregedése, a tinédzserek elvándorlása, Zuckerberg játszóterének elfáradása állandó témája a kutatócégeknek, elemző szakembereknek. Született azonban egy írás egy 19 éves egyetemista jóvoltából, amiből több kiderül a fiatalok és a közösségi szolgáltatások viszonyáról, mint a százalékokkal, grafikonokkal telepakolt jelentésekből.

Ez még nem forradalom 

Még mindig várat magára az e-kereskedelem igazi felfutása - legalábbis ez egy friss kutatás tanulsága. A fogyasztók túlnyomó többsége ugyanis még mindig csak alkalomszerűen, havonta egyszer-kétszer vásárol az interneten, mert szeretné élőben is megtapogatni a terméket.

Közösségi oldal SSC-knek 

SSC Heroes néven a hazai szolgáltató központok (Shared Service Center) érintettjeit összegyűjtő közösségi portál indult, amely a szektor ismertségét hivatott növelni, és a szakma kommunikációját támogatni. Az oldalon az érintettek mondanak véleményt az egyes cégeknél tapasztalható munkakörülményekről, a menedzsment hozzáállásáról vagy épp az étkezők minőségéről.

Csak lézengenek a magyarok a világ harmadik legnagyobb közösségi oldalán 

A Linkedin a világ legnagyobb online üzleti, szakmai közössége és egyben a világ harmadik legnagyobb közösségi média platformja. 313 millió tagjából ugyanakkor egyelőre mindössze félmillió a magyar. Bánki Tamás Linkedin szakértő szerint azonban a magyarországi Linkedin tagság fejlődése töretlen.

Négy tipp, hogy ne maradjon le cége a digitális versenyben 

A gombamód szaporodó digitális megoldásokhoz kapcsolódó szakzsargon olyan összetett és bonyolult lett, hogy egy átlagos halandó számára idegen nyelvnek hangzik. Adunk néhány tippet, hogyan növelheti cége digitális kompetenciáit a teljes hierarchiában.

Facebook mindenek felett - mobilról és munkából is 

A közösségi média fogyasztók egyharmada mobilról és munka közben is bejelentkezik kedvenc felületére – derült ki a KutatóCentrum 2014/1. negyedéves Web2.0 Report felméréséből.

11 Facebook kampánytípus, amit a legtöbb cég nem ismer 

A legtöbb hazai vállalkozás még csak most kezd megismerkedni a legnagyobb közösségi oldal nyújtotta lehetőségekkel és jellemzően csak néhány célra használják a kínálkozó felületeket, pedig a lehetőségek száma óriási.

Az üzeneteinket is elolvassa a Facebook? 

A gyanú szerint rendszeresen ellenőrzik a felhasználók magánüzeneteit, és az adatokat a hirdetőknek továbbítják a világ legnagyobb közösségi oldalán. A Facebook ellen két felhasználó nyújtott be keresetet.

Tényleg Facebook-függő a magyar 

A magyarok nagyobb részének növekedett a Facebook-aktivitása az elmúlt egy évben annak ellenére is, hogy többségük attól fél, személyes adataihoz a közösségi portálon keresztül nem kívánatos személyek is hozzáférhetnek.

Ideális munkaerő a közösségi oldalak segítségével? 

Az interneten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe. A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek - mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban.

Kockázatos lehet a neten toborozni 

A cégek világszerte egyre inkább felismerik a közösségi oldalak használatának előnyeit, melyeket nem csak üzleti, hanem toborzási célokra is alkalmazhatnak, így találva rá a legjobb jelöltekre.

Lógjon a munkavállaló a közösségi oldalakon munkaidőben? 

Több mint 800 ezer magyar munkavállaló, az interneteléréssel rendelkező dolgozók 55 százaléka használja munkahelyéről a közösségi oldalakat egy friss felmérés szerint. Vajon engednie kell-e egy munkaadónak, hogy a munkavállaló szabadidejében a közösségi oldalakon lógjon?

Hét tipp a közösségi oldalak hasznosítására 

A kapcsolati háló bővítése minden modern üzletember kiemelt célja kellene, hogy legyen, mivel a hasznos kapcsolatokon keresztül nem csak a fontos információk és üzelti lehetőségek, hanem tippek és új megoldások is bőségesen áramlanak. A kapcsolati háló bővítésére ahasznos eszközaz internet, ám a szakemberek nem a Facebook-ot, hanem a LinkedIn-t használják.

Ügyfélszerzési tippek a számítógépen innen és túl 

Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szüksége. Összeszedtünk néhány módszert, ami a szakértők szerint beválik, akár az online- akár a való világban akarunk érvényesülni.        

Mitől jobbak a jobbak? 

A versenyképes vállalatok adatbányászatban is ügyesebbek, mint társaik, az ideális munkaerő nemcsak kreatív, de jó kapcsolatteremtő is, a jövő vezetője közösségi platformon építi a vállalati kultúrát, és üzletet is itt köt. Az IBM új felméréséből kiderül, hogyan alakítja át az ügyvezetők szerint a technológia a menedzsment eszközeit.

Sikerkönyv, ahogy az olvasók akarják 

Az olvasók ötleteit is beépítő tudományos fantasztikus regény lehet az első sikeres közösségi finanszírozású könyv Magyarországon. A projekt néhány nap alatt százezer feletti támogatást kapott a leendő olvasóktól.

Biztonsági tanácsok a LinkedIn incidens kapcsán 

Mint ismeretes, a napokban nagyszabású támadás áldozatává vált a LinkedIn portál. A hírek szerint 6.5 millió felhasználó adata került illetéktelen kezekbe. Június 6-án már egyértelművé vált az is, hogy az ellopott jelszavak orosz weboldalakon, fórumokon jelentek meg. A LinkedIn nem nyilatkozott egyértelműen, ezért elképzelhető, hogy amennyiben a támadóknak sikerült a jelszavakhoz hozzáférniük, akkor a tulajdonosok e-mail címeivel is rendelkeznek.

Tízmilliárdokra perli a képcsenőt a sztárfotós 

Drága mulatság lehet az AFP hírügynökségnek, hogy a Twitterről is szerzett képeket a 2010-es Haiti földrengésről. A képek tulajdonosa ugyanis 120 millió dolláros kártérítést követel az ügynökségtől.

Éttermi koszt a háziállatoknak? 

Alapjaiban akarja megváltoztatni egy önkéntes csapat azt, amit az ételmaradékok újrahasznosításáról gondolunk. Pet it néven nyílt mozgalmat indítottak, hogy a helyi éttermek konyhai maradékai eljussanak a közelben lakók háziállataihoz, ezáltal csökkentve a környezet és a gazdik pénztárcájának terhelését. A pet it mozgalom a fenntarthatóságra és a könnyű terjesztésre törekszik, így a „kecske" jól lakik, a „káposzta" pedig nem kerül a kukába.

Újabb "lufi" fenyeget? 

Mivel a történelem általában ismétli önmagát, jogos a kérdés, hogy ma ugyanolyan túlértékeltek-e a közösségi médiával foglalkozó cégek, mint azok a „dot-com" vállalatok, amelyek az 1990-es évek végén az informatikai buborék kipukkadásakor váltak semmivé.

A facebookról jósolható a munkanélküliség? 

A közösségi oldalakon zajló beszélgetések alapján azonosítja az ENSZ a munkanélküliségi hullámokat előrejelző és követő indikátorokat.    

Lájkolnak? 

A közösségi oldalak mára az üzleti életnek is megkerülhetetlen részévé váltak, ezek jelentik egy-egy cég privát arcát. Ez valójában jó hír, még ha elsőre riasztónak tűnik is. A jó közösségi oldalas jelenlét ugyanis a leginkább költséghatékony PR-lehetőség, így kár is lenne kihagyni. Megmutatjuk, hogyan kell jól játszani ezekkel a kártyákkal.

Új módszerekkel érnék el a fogyasztókat a cégek 

A jövőben gyökeresen átalakul a fogyasztási cikkeket gyártók marketing stratégiája. A cégek közvetlenül akarják elérni a vásárlókat, ezért egyre többet kísérleteznek a mobiltechnológia, illetve a közösségi média lehetőségeivel, állapította meg az Economist Intelligence Unit vizsgálata.

Magyar lett a YouTube 

Elindította lokalizált, „Magyarországra hangolt” változatát a világszerte népszerű közösségi videomegosztó. A magyar nyelvű tartalmak előtérbe kerülése mellett fontos lépés a tartalomkészítők, tartalomsugárzók, hirdetők és márkák számára is.

Közösségi oldal kkv-knak 

Elindult az Innoinfo internetes közösség portál, amely online adatbázisba gyűjti a magyar és szlovák kis- és középvállalkozások (kkv) adatait, elérhetőségeit - közölte a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK).

Van jó ötlete, csak nincs pénze hozzá? 

Kulturális témák, civil kezdeményezések vagy akár vicces kütyük fejlesztésének elindításához nyújt segítséget egy mától új lehetőségekkel működő portál, a www.creativeselector.hu. A hazánkban eddig ismeretlen kezdeményezés olyanok jelentkezését várja, akik kreatív projektjeiket szeretnék megvalósítani, továbbá segít abban, hogy az ötletgazdák anyagi támogatókat találjanak terveik valóra váltásához, miközben serkenti a közösségi összefogást.

Marketing tippek 2012-re 

A MAMASZ Marketing és Üzleti klub szakemberei összegyűjtötték a most kezdődő év várhatóan legfontosabb marketing trendjeit, amelyek alapján megtervezhető az ezévi kommunikáció. 

Cégindulás közösségi erőből 

Egy amerikai modell továbbfejlesztésével művészek, feltalálók, innovátorok, fejlesztők és kutatók projektjeit támogatja a legújabb hazai közösségi oldal az Indulj.be.Szerintük nem minden kezdet nehéz.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

13,5 százalékkal nőtt a fizikai dolgozók órabére

13,5 százalékkal nőtt a fizikai dolgozók órabére 

Az idei második negyedévben 2104 forint volt a fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó órabére.

Adózás

Win to win Németországban, vásárolnak az emberek, nőnek az adóbevételek

Win to win Németországban, vásárolnak az emberek, nőnek az adóbevételek 

A német adóbevételek 6,2 százalékkal nőttek júniusban.

Jogi kisokos

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek

A háborúra hivatkozva magasabb bírságot fizethetnek a cégek  

Augusztus 1-től 13 százalékról 15 százalékra emelkedik a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által kiszabható bírság összegének felső határa.

Cégblog

Az emberre hasonlító robotokat vet be a Tesla

Az emberre hasonlító robotokat vet be a Tesla  

Saját gyártmányú humanoid robotokat használ majd a jövő évtől az üzemeiben a Tesla.

Társadalom

Elküldték melegebb éghajlatra Szijjártó Pétert

Elküldték melegebb éghajlatra Szijjártó Pétert 

Az oroszok többsége még a béketárgyalásokról sem akar hallani.

Infokom

Hogyan készítheti fel cégét az AI-korszakra?

Hogyan készítheti fel cégét az AI-korszakra?  

Alig van túl a vállalati szektor az agilis átálláson, az egyre szélesebb körben alkalmazott forradalmi technológiai megoldások máris újabb szemléletváltást sürgetnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo