A GDPR-t is felfedezték a kiberbűnözők

Az év első negyedévében a Kaspersky Lab adathalászat elleni technológiái több mint 3,6 millió olyan oldallátogatást regisztráltak, amelyek hamis közösségi oldalakra vezettek, ebből 60% egy ál Facebook oldalra akarta irányítani a felhasználókat. A jelentés eredményei azt mutatják, hogy a kiberbűnözők bármit megtennének azért, hogy az adataink a birtokukba kerüljenek.

A közösségi hálókat kihasználó adathalászat a számítógépes bűnözés egy olyan formája, amikor a közösségi oldalakról származó felhasználói adatokat lopják el a csalók.

A bűnözők készítenek egy hamis oldalt, amely más közösségi oldalakat imitál, mint például a Facebook vagy az Instagram és ezek segítségével igyekeznek becsapni a gyanútlan látogatókat. Így próbálnak értékes adatokhoz hozzájutni: nevekhez, hozzá tartozó email címekhez, jelszavakhoz, hitelkártya adatokokhoz, Pin-kódokhoz stb.

A leggyakrabban feltörni kívánt közösségi oldalak TOP 3 listája a következőképpen alakult világszerte: a Facebook vezet, majd a VK (egy orosz közösségi platform) követi és a LinkedIn zárja a sort. Ennek oka valószínűleg a Facebook hatalmas tábora, jelenleg 2,13 milliárd felhasználója van világszerte számos hitelesítő adattal, így abszolút érthető, miért tekintik a kiberbűnözők nyereséges célpontnak.

 A legújabb ilyen kísérletük az, hogy a most bevezetésre került GDPR-ral (General Data Protection Regulation – Általános Adatvédelmi Szabályozás) kapcsolatos spam leveleket küldözgetnek, amelyekben

olyan szolgáltatásokat ajánlanak, mint például a jogszabályok ismertetéséről szóló webinar – online előadás, vagy olyan speciális szoftvereket árulnak, amelyek hozzáférést biztosítanak az online forrásokhoz az új szabályok betartásának biztosítékaként.

Kutyák, macskák nyomkövetőit is feltörhetik a hackerek
A Kaspersky Lab kutatói nemrég biztonsági réseket azonosítottak számos olyan népszerű háziállat nyomkeresőnél, mint a Kippy Vita, a Nuzzle, a Tractive, a Weenect és a Whistle.

Az adathalász támadások számának folyamatos növekedése azt jelzi, hogy a felhasználóknak még tudatosabbnak kell lenniük az online jelenlét során, mindenki lehet áldozat: a közösségi oldalak ugyanúgy célpontok, mint a pénzügyi szervezetek. Az elmúlt időszak hírhedt nemzetközi botrányai ellenére az emberek még mindig rákattintanak a gyanús linkekre, vagy ismeretlen alkalmazásoknak adnak jogosultságot személyes adataikhoz. A felhasználók ilyen nagymértékű hanyagsága nemcsak adatvesztéssel járhat, hanem további komoly és destruktív támadásokhoz is vezethetnek.”– magyarázta Nadezhda Demidova, a Kaspersky Lab vezető webes kontent elemzője.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo