A mindennapjaink részévé vált az internet és a közösségi média. Itt tartjuk a kapcsolatot az ismerőseinkkel és innen informálódunk a napi történésekről, legfrissebb információkról, eseményekről. A közösségi oldalak legnagyobb szakmai hálózatát a LinkedIn képviseli - ma már világszerte több, mint 364 millió felhasználó veszi igénybe a szolgáltatásait.
A LinkedIn-t nem véletlenül nevezik a a szakemberek Facebook-jának. A platformon egyrészt szakmai ismeretségeket és kapcsolati tőkét építhetünk, másrészt olyan állásajánlatokkal is megtalálhatnak minket, amelyekre valószínűleg nem könnyen akadtunk volna. A napi LinkedIn használattal könnyen menedzselhetjük meglévő kapcsolati hálónkat és ismerőseink is könnyen megtalálhatnak minket. A LinkedIn profilunk az online felületeken mutatott én-márkánk jelentős részét teszi ki, ezért érdemes vele legalább annyit foglalkozni mint az önéletrajzunk összeállításával.
Segítségként itt van pár egyszerű és hasznos tanács a Hays-től, amivel garantáltan profinak tűnik majd a LinkedIn felhasználók között:
- A keresőmotor-optimalizálás a kulcsa a digitális tevékenységeknek. Válasszunk ki kulcsszavakat, és használjuk őket tudatosan a profilban.
- Kizárólag professzionális fotót töltsünk fel. Egyszerű trükk, mégis sokkal nézettebbé teheti a profilunkat.
- Használjunk minél több linket a profilban, ezzel az eszközzel is többet tudunk mutatni magunkból.
- Mutassuk meg a civil oldalunkat is! Adjuk meg, hogy milyen projektekben, kurzusokban, önkéntes munkákban vettünk részt.
- Ha egy LinkedIn csoport vagy szervezet tagjai vagyunk, az pontos információkkal szolgál rólunk, így körültekintően válasszuk meg ezeket is.
- Aktív használat nélkül nem lehet kitűnni a tömegből! Iktassuk be a LinkedIn-t a napi rutinba, osszunk meg érdekes cikkeket, vegyünk részt a beszélgetésekben.