Toborzás cikkek

hirdetés

Ilyen még nem történt magyar fejvadászcéggel

Ilyen még nem történt magyar fejvadászcéggel

A fejvadászcégek között a HumanField Vezető- és Specialistakiválasztó Kft. lett az első a Budapest Business Journal (BBJ) – Book of Lists friss rangsorában.
Nem mindig rossz a fluktuáció

Nem mindig rossz a fluktuáció

Jelentősen átalakult a HR szakma döntéshozatali folyamata az elmúlt években, jellemzően gyorsan és jelentős mértékben hatnak az iparágra a gazdasági környezet változásai.
Nehéz jó munkaerőt találni, miért mondanak fel a régi kollégák?

Nehéz jó munkaerőt találni, miért mondanak fel a régi kollégák?

Még mindig kihat a munkáltatókra, hogy a járványhelyzet alatt visszavettek a toborzásból. Az akkor számos helyen visszatartott munkaerő-felvétel a tavalyi nyitás óta eltelt bő egy évben a meghirdetett állások és a fejvadász szolgáltatóknál futó projektek minden eddiginél magasabb számát eredményezte. A megfelelő munkaerő felvétele és megtartása kulcsfontosságú ebben a helyzetben, ennek sikerességét viszont számos tényező hátráltathatja. Melyek a toborzási folyamat során leggyakrabban felmerülő kockázatok munkáltatói oldalon és melyek a munkaerő megtartásának leggyakoribb problémái? 
Nem elég egy jó üzenet: ismerni kell a hívószavakat a sikeres toborzáshoz

Nem elég egy jó üzenet: ismerni kell a hívószavakat a sikeres toborzáshoz

A munkanélküliség trendje néhány éve ellenkezőjére billent, ma már sokkal inkább munkaerőhiányról beszélhetünk, a cégek nehezen tudnak megfelelő, tehetséges, képzett munkaerőhöz jutni. A magas foglalkoztatási szintnek, illetve az álláshirdetések tömkelegének köszönhetően nem tehetik meg a munkáltatók, hogy beállnak a sorba, hiszen sikert csak úgy érhetnek el, ha kommunikációs stratégiájukkal kitűnnek a tömegből.
Van valami, amire nagyon odafigyelnek a cégek a toborzásnál

Van valami, amire nagyon odafigyelnek a cégek a toborzásnál

A toborzással foglalkozó szakemberek és a cégek változatos eszközöket és stratégiákat alkalmaznak a felvételi és kiválasztási folyamatok során, hogy a szakmai tudás mellett a munkára jelentkezők soft skilljeit – vagyis a nem lexikális tudást jelentő személyes, szociális képességeit és készségeit is felmérjék. A legtöbb esetben a személyes interjúkon erről gyűjtik be a legtöbb információt – derül ki a Profession.hu felméréséből.
hirdetés
Érdemes munkát váltani? – Ezekért a juttatásokért megéri

Érdemes munkát váltani? – Ezekért a juttatásokért megéri

Egyre nagyobb méreteket ölt a munkaerőhiány hazánkban, ahogy Európa többi országában is. A munkaadók már nem pusztán magasabb bérekkel, hanem különféle egyéb juttatásokkal igyekeznek magukhoz csábítani a dolgozókat. Cikkünk azoknak szól, akik munkaváltáson gondolkoznak: bemutatjuk, milyen béren kívüli juttatásokat ajánlanak ma a munkaadók, és miért érdemes váltani.
Teljesen átalakult a munkaerőpiac - kik vették jól az akadályokat?

Teljesen átalakult a munkaerőpiac - kik vették jól az akadályokat?

A munkaerőpiac hullámzásainak kiküszöbölői a munkaerő-kölcsönzők. Eredményes toborzással, megfelelő rugalmasságot és költséghatékony működést biztosítanak.
Három fontos tényezőt akarnak látni a munkavállalók az álláshirdetéseknél

Három fontos tényezőt akarnak látni a munkavállalók az álláshirdetéseknél

Régóta tartó tendencia, hogy a munkaerőhiány miatt a cégek részéről egyre növekvő erőbefektetést igényel a meglévő kollégák megtartása mellett a megfelelő munkaerő megtalálása, az új tehetségek toborzása. Ennek a leggyakrabban használt formája továbbra is az álláshirdetés feladása: a cégek 96 százaléka, míg a munkavállalók 72 százaléka tartja az állásportálokat a toborzás elsődleges felületének – hangzott el a Profession.hu Kiút a HR bullshitek világából elnevezésű online konferenciáján, ahol az álláshirdetésekkel kapcsolatos pozitív és negatív gyakorlatok, valamint ezek hatásai és eredményei álltak a fókuszban.
Alapjaiban változtatja meg a munkaerő-toborzást egy új innováció

Alapjaiban változtatja meg a munkaerő-toborzást egy új innováció

A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra.
A toborzásban is előszeretettel használják a mesterséges intelligenciát

A toborzásban is előszeretettel használják a mesterséges intelligenciát

Adatokra és tanulási folyamatra épülő algoritmusok az életünk egyre több területén, egyre jelentősebb mértékben vannak jelen, és ez alól munkaerőpiac sem kivétel. A digitalizációt jelentősen felgyorsította a koronavírus, amely a munkakeresőket és a HR szakemberek munkáját is intenzíven terelte az online platformok felé. Az interneten elérhető szakmai oldalakon halmozódó nagy mennyiségű adat pedig minden korábbinál nagyobb teret biztosít mesterséges intelligencia alkalmazására. Milyen szerepe lehet az MI-nek a toborzásban és milyen dilemmákat vet fel a használata?
hirdetés

Egyszerűbb és gyorsabb toborzást követelnek a vezetők

A Magyarországon kialakult munkaerőhiány következtében szinte minden szektorban megnehezült a toborzás. Egyre több nehézséggel szembesülnek a mindennapokban a cégvezetők és a HR szakemberek, hiszen a gyorsan változó munkaerőpiaci viszonyok és a munkavállalók minél jobb minősége között kell megállniuk a helyüket. Ma már a munkahelyváltás folyamata is felgyorsult, ami a toborzóktól azonnali reakciókat és hatékony kommunikációt kíván meg számos csatornán, miközben rövid időn belül kell megtalálniuk a szervezet számára tökéletes munkaerőt.

Érdemes most állást keresni, vagy jobb, ha őszre tartogatjuk a váltást?

Valamiért még ma is tévesen gondolják azt a vállalatok és a HR-esek, hogy a nyár uborkaszezonnak számít a munakerőpiacon és teljesen fölösleges ilyenkor álláshirdetéseket küldözgetni. Ez azonban nagyon távol áll az igazságtól, hiszen a 2020-as nyárhoz képest, nagyra duzzadt a betöltetlen állások száma Magyarországon a KSH első negyedéves felmérése szerint. Építőipar, vendéglátás, kereskedelem, feldolgozóipar - 4 szegmens a sok közül, ahol a munkaadók tárt karokkal fogadnák a képzett és főleg elkötelezett, potenciális munkakeresőket. Érdemes-e most keresgélni, vagy jobb, ha őszre tartogatjuk a váltást? 

Alapjaiban forgatta fel a toborzási piacot a koronavírus

A vállalatok fele teljesen beszüntette toborzási tevékenységét, ugyanakkor egyes piaci szegmensekben a korábbi igények növekedésére is találni példát – áll a Trenkwalder munkaerőpiaci áttekintésében. A munkaerő-közvetítő és -kölcsönző társaság várakozásai szerint a most tapasztalható válság mély, de viszonylag rövid (három-hat hónapos) lefutású lesz.

Az már kevés, ha egy cég felad egy álláshirdetést

Lassuló ütemben növekedett a magyarországi cégek munkaerő-kereslete az elmúlt három évben, miután a tartós munkaerőhiány és a magas fluktuáció folyamataik digitalizációjára, automatizálására, valamint álláshely-racionalizációra kényszerítette őket. A keresleti piac ellenére az álláskeresés a korábbiakhoz képest hosszabb időt vesz igénybe. Ennek magyarázata, hogy a munkavállalók a nagyobb kínálatban megfontoltabb döntést hozhatnak, a vállalatok igénye pedig megnőtt a speciális készségekkel rendelkező jelöltek iránt – állapította meg a Profession.hu és a Boston Consulting Group (BCG) legfrissebb munkaerőpiaci felmérése.

Ettől lehetne versenyképesebb a magyar gazdaság

A vállalatok és az ország gazdasági szempontból életképes jövője szorosan összefügg a szakképzett és motivált dolgozók megfelelő szűrésével és alkalmazásával. Viszont a legfrissebb kutatások alapján ma Magyarországon több, mint 40 százalék feletti a közepes- és nagyvállalatok fluktuációja, vagyis ötévente a teljes munkaerő bázis lecserélődik. A jelenség hátterére magyarázatot adhat, hogy a jelenleg felvett munkaerő 80 százalékát nem megfelelően választják ki.

Mit tegyünk, hogy megtaláljuk az igazit?

A munkakeresés sokak számára intenzív időszak: jelentkezések, interjúk sora vár a jelöltekre. De vajon mi jelenti a legnagyobb feladatot az erre vállalkozóknak?

Hamarabb elkelnek azok az állások, ahol elárulják a fizetést is

Drasztikusan megnő a jelentkezők száma azokra az álláshirdetésekre, amelyekben ismertetik a fizetést.

Így találhat munkaerőt az új generációból

A vállalatok ma már egyre nagyobb kihívásokkal találják szembe magukat, ha a szakképzett munkaerő megtalálásáról van szó. Több kutatásból is kiderül, hogy a munkaerőpiac legnagyobb része Z és Y generációs fiatalokból áll.

A jövő a toborzásba is megérkezett

A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő toborzására, megtartására és a jövő munkahelyére vonatkozóan. Íme, a legfrissebb trendek a munkáltatói márka legnagyobb nemzetközi szakmai rendezvényéről, a World Employer Branding Day-ről.

Az ember kerül a középpontba

A munkaerőhiány még hosszú évekig a magyar gazdaság egyik égető problémája marad. Részletesen foglalkozunk ezzel a meghatározó üzleti kockázattal és annak megoldási lehetőségeivel, a még nyitott uniós pályázatokkal és még sok hasznos, érdekes témával a Piac & Profit most megjelent számában!

A régi módszer hatástalan, ha az új generációt keresed

A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran csak az első munkanapokon találkoznak.

Fél szemmel mindig a munkalehetőségeket lesi a magyar

Az élethosszig tartó munkahely fogalma mára már a múlté, a digitalizáció térhódításával pedig az álláskeresés menete is teljesen átformálódott. Megdőlni látszik az a feltételezés is, hogy csak akkor nézelődünk a piacon, ha állást keresünk.

Ez a két közmondás drága mulatság a személyzetfelvételben

Vannak olyan tévhitek a toborzásban, amelyeket most már nagyon időszerű lenne elfelejteni, mert nagyon sokba kerülnek a cégekben – hívta fel a figyelmet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti tanácsadó.

Ahol a közmunka versenytárs, és az időben adott fizetés a motiváció

Nemcsak a nagyvállalatok szervezett toborzási rendszerével és juttatásaival, de sokszor még a közmunkával is versenyezniük kell a kisvállalatoknak a szakképzett munkaerőért. A nyomást érzik a cégvezetők, de egyelőre kevés a valóban tudatos lépés. Az ismeretségekben és a rugalmasságban bíznak inkább – derül ki a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) és a BGE Budapest LAB kutatási programjának keretében készült kutatás eredményeiből.

Mi derülhet ki a jónak tűnő jelöltről?

Minden munkáltató járt már úgy, hogy a felvett munkatárs nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ezzel kapcsolatban Nemes-Nagy Szilvia saját tapasztalatát osztja meg velünk. Igaz történet következik, amelyből felismerheted, mennyire fontos a személyiségteszt és a referencia-ellenőrzés a cégvezetés gyakorlatában.

A felmondó munkatársak nyomában

Azt tapasztaljuk, hogy sokkal elkeseredettebbek a munkaerőt kereső cégvezetők most, mint korábban. Miért? Mert hiába keresnek folyamatosan embert, ha fel is vesznek végre valakit, akkor két hét, egy hónap múlva az feláll, és elmegy. Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési tanácsadó szerint ez megakadályozható, ha több időt szánunk az emberekre.

Fizetek neki, és még jópofizzak is vele?

A munkaerőhiány miatt a munkavállalók válogatnak a munkahelyek között. Ha elege van a főnökből vagy a munkahelyi körülményekből, elmegy máshova. Hogyan lehet megtartani hát a munkaerőt? Mindenképpen többel, mint pusztán fizetésemeléssel. Mert a lojalitás és a felmondás is ösztönös, zsigeri szinten működik.

Állásinterjú: kérdezni akárki tud?

Az állásinterjú egyik nagy csapdája: minden cégvezető bízik annyira a saját, „természetes” emberismeretében, hogy teljesen erre bízza a kiválasztást. Ilyenkor arra gondolnak, vagy akár ki is mondják, hogy: „ugyan miért kellene az állásinterjú tartásáról külön tanulni? Elvégre kérdezni bárki tud, vagy neeem?”  Valójában még a célzott és eredményes kérdezés se magától értetődő, hát még a válaszok értelmezése – figyelmeztet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési szakértő.

Oltári baklövések a személyzetfelvételben

Hiába van munkaerőhiány, kapkodva és a stressztől verejtékben úszva nem lehet jó személyzeti döntéseket hozni. Ehhez mérőeszköz és a profi állásinterjú-adatok kellenek. Nagyjából így foglalható össze annak a történetnek a tanulsága, amelyet Nemes-Nagy Szilvia személyzeti és vezetési szakértő oszt meg velünk.

A kis cégnél is a HR a siker kulcsa

Gyakran hallani a cégvezetőktől, nem kell nekünk HR, meg HR-s, mi ehhez kicsik vagyunk, álláshirdetést bárki tud feladni. Ez igaz, csak a kérdés az, hogy kik fognak jelentkezni arra az álláshirdetésre.

Lassan bármennyit kérhet, ha IT-szakember

Évről-évre csökken az IT-álláshirdetésekre leadott jelentkezések száma. A fejlesztői és rendszergazdai pozíciók mellett viszont egyre markánsabb arányban szerepelnek olyan irányok, amelyek pár évvel ezelőtt még szinte láthatatlanok voltak.

Még munkaerőhiányban se feledd: egy bolond száz bajt csinál

Amikor már nagyon kell egy ember a cégbe, és hónapok óta nem találsz senkit, akkor úgy tűnik, ez az egyetlen probléma tart vissza a céljaid elérésétől. És már mindegy ki lesz az alkalmazott, csak valaki legyen végre! Az ilyen szituációkban szokott egy probléma helyére száz másik felbukkanni.

Hol a határ a verseny és a tisztességtelen piaci magatartás között?

Vajon hol húzódik a határ a vállalkozások mint munkáltatók közötti szabad verseny és a tisztességtelen, jogszabályba ütköző munkaerő-átcsábítás között? Ezt a kérdést vetettük fel az act legal | Bán és Karika Ügyvédi Társulás szakértőjének.

Távmunka és digitális HR: a 2019-es év legfontosabb munkahelyi trendjei

Automatizáltabb rendszerek, mobilabb munkavállalók, mesterséges intelligencián alapuló eszközök – csak néhány a 2019-es munkaerő-piaci trendek közül. A cégvezetők elsődleges feladata idén a munkaerő megtartása lesz, amihez viszont egyre több eszközre és technikára lesz szükségük. Lássuk, melyek ezek!

Munkaerő: hol keresselek?

A munkaerőhiány miatt ebben az évben is sorra teszik majd közzé az álláshirdetéseket a cégek. De hogyan érhetjük el azokat az embereket, akik valóban értékes tagjai lesznek a csapatunknak? Szakértőnk segít!

Ki húzza a cégünk szekerét?

Hogyan találjuk meg és vegyük fel azt az embert, aki húzni fogja majd cégünk szekerét? A Performia videójából fontos tanácsokat kaphatunk ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásához.

Az első benyomás megismételhetetlen

A munkaerőpiacon várhatóan 2019-ben is fokozódik a nyomás a vállalatokon. A problémát azonban szakértőnk szerint nem feltétlenül a szűkös kínálat okozza, hanem inkább az, hogy a régi toborzási technikák már egyszerűen nem működnek az új kommunikációs csatornák világában.

A vezetőt az is jellemzi, hogyan beszél a takarítónővel

Három földrész 11 városában tartott karriernapot november 30-án a Kennedy Executive, fejvadász és vezetőkiválasztással foglalkozó cégek nemzetközi hálózata. A személyzeti szakemberek hátrányos helyzetű középiskolásoknak, diplomázás előtt álló fiataloknak segítettek személyes tanácsadással, előadásokkal, adománygyűjtéssel Afrikától Európán át az Egyesült Államokig.

Szeretné, ha nyilvános lenne a fizetése?

A Nyugat-Európában megszokott trendekkel szemben itthon még mindig ritkának számít, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések. A TOP hiányszakmáknál rajzolódik ki leginkább, hogy miért nem érdemes elhallgatni a fizetést.

Hússzorosára nőtt egy önéletrajz értéke

Csaknem minden vállalkozás növekedését hátráltathatja a munkaerőhiány. Ilyen helyzetben felértékelődnek a hr-szolgáltatások, egy önéletrajz „megszerzésének” ára hússzorosára növekedett 2012 óta.

Mennyit ér a piacon az önismeret?

A munkaerő-piaci átalakulás miatt a munkáltatók nagy hangsúlyt fektetnek a vállalati ösztönzők, a munkáltatói márka építésébe, míg a munkavállalók igyekeznek megtalálni az igazi álomállást. Szakértőnk szerint azonban igazi előnyt az kovácsolhat a jelenlegi helyzetből, aki megfelelő önismerettel rendelkezik.

A soft skillekről kőkeményen

A soft skillekről sokan még mindig azt hiszik, hogy ezek úri huncutságok, pedig a munkában elért eredményeink jelentős részét ezeknek köszönhetjük. Ma már ugyanis nem a tudás, hanem a hozzáállás számít a munkaerőpiacon.

Mi az, ami többet ér, mint a pénz?

A munkaerő piaci sürgetettség közepette a cégek azonnal szeretnének valamit tenni a munkáltatói márkájuk fejlesztése érdekében. A kétségbeesett próbálkozás közepette jönnek is a jobbnál jobb ötletek: legyünk kutyabarát munkahely, vegyünk babzsákot és Ps4et, vezessük be a távmunkát, csináljunk Facebookot. Régóta foglalkoztat mindenkit a kérdés: valójában mivel legyen tele a jó munkavállalói élménycsomag: pénzzel, cafetériával, vagy valami mással?

A HR-t is átalakítja az ipar 4.0

Ahogy terjed az automatizáció, és uralkodóvá válnak a digitális folyamatok a cégen belül, a vezetőknek és a munkatársaknak is újra kell tanulniuk a vállalati kultúrát. Szűts Ildikóval, az Országos Humánmenedzsment Egyesület (OHE) elnökével beszélgettünk a hr-szakma előtt álló újkori kihívásokról.

Játékos toborzás egymilliós álomfizetésre

Egy igazi kompetenciakarikatúra rajzolódott ki egy hálózati informatikus játék részvevőiről. Bár a játék alapvetően technikai kérdéseket feszegetett, a válaszok között a műszaki ismeretek gyakran háttérbe szorultak, a 600 játékos teljesítményorientációja pedig roppant domináns lett, és mindenki önálló megoldást keresett.

Tehetségprogramok tündöklése és bukása

Iszonyatos versenyben vagyunk a legjobb munkatársakért. Ennek érdekében mind gyakrabban születnek céges tehetségprogramok, amelyek nem mindig hozzák meg a várt eredményeket. Szakértőnk segítségével bemutatunk néhány kritériumot, amelyek kulcsfontosságúak egy sikeres program érdekében

Hogyan lesz a munkáltató márka mindenki szívügye?

Az employer branding egy nagyon felkapott témává vált az elmúlt években. Manapság már elvárás, hogy egy vállalat tudatos munkáltatói arculattal rendelkezzen, mérettől függetlenül. Miért lényeges, hogy a munkáltatói márka mindenki az ügyévé váljon egy szervezetben? Hogyan válik az employer branding egy cég alapvető üzleti értékteremtő eszközévé? Hogyan lehet a munkáltatói értékeket és a munkavállalói élményt fejleszteni?

Vége a találgatásnak: itt az adatvezérelt HR

Az adat az új olaj, és itt az ideje, hogy a HR-gépezetet is az hajtsa. A toborzási szakértőknek nem kell többé sablon önéletrajzokra és a megérzésükre hagyatkozniuk, mikor a jelöltek között válogatnak. Minden egyes nap 2,5 trillió bájtnyi új információ termelődik a bolygón, és az algoritmusoknak, a robotikának, a mesterséges intelligenciának és társaiknak hála ez mind elérhető, elemezhető és a HR-esek hasznára fordítható. Három terület következik, amit forradalmasíthat a humánanalitika.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
hirdetés
Generációváltás: jeles!

Generációváltás: jeles!

Interjú Farkas Péterrel, a Nelson Flotta ügyvezető igazgatójával.

Költségkímélés

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Bár a kislakások még ezekben a nehéz hónapokban is kelendőnek bizonyulnak, az OTP Ingatlanpont szakértői szerint ebből még nem következik, hogy 2023 a garzonok éve lesz a lakáspiacon.

Adózás

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

 Tartósan milliós nagyságrendű veszteséges működése, és az áfabevallásban lejelentett, beszállítói adatok miatt rendeltek el ellenőrzést.

Cégblog

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

 Tartósan milliós nagyságrendű veszteséges működése, és az áfabevallásban lejelentett, beszállítói adatok miatt rendeltek el ellenőrzést.

Klímablog

Sokkal több mikroműanyag van a víz mélyebb rétegeiben, mint eddig gondolták

Sokkal több mikroműanyag van a víz mélyebb rétegeiben, mint eddig gondolták

A mélyebb rétegekben, azaz 6-10 méter mélységben nagyobb arányban vannak jelen az 1 mm-nél kisebb mikroműanyagok, mint a felszínen.

Gazdaság

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Bár a kislakások még ezekben a nehéz hónapokban is kelendőnek bizonyulnak, az OTP Ingatlanpont szakértői szerint ebből még nem következik, hogy 2023 a garzonok éve lesz a lakáspiacon.

Társadalom

Elszomorító adat: csak a románok és a bolgárok keresnek nálunk rosszabbul

Elszomorító adat: csak a románok és a bolgárok keresnek nálunk rosszabbul

A hazai keresetek az EU sereghajtói között vannak, a helyzet 2010 óta alig javult – derült ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. elemzéséből. 

Infokom

Kevesebb mobil és számítógép fogy

Kevesebb mobil és számítógép fogy

A személyi számítógépek, táblagépek és mobiltelefonok kiszállítása az idén várhatóan 4,4 százalékkal, 1,7 milliárdra csökken globálisan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo