Dübörög a munkaerőhiány - mi mentheti meg a cégeket?

Magyarországon dübörög a munkaerőhiány, jelenleg 80-100 ezer a betöltetlen állás, így a hatékony toborzásnak kulcsfontosságú szerepe van a vállalatok számára. A helyzetet tovább árnyalja, hogy jelenleg mintegy 200-300 ezer ember szerepel az inaktív munkanélküliek csoportjában: ők nyugdíjasok és 25 év alatti fiatalok. Közel 60 ezer főt pedig a külföldi munkavállalók csoportja tesz ki. A megfelelő célcsoportok pontos felmérése és a hatékony kommunikáció segítségével a toborzásnak képesnek kell lennie megszólítani és elérni az összes releváns jelöltet, hogy a vállalatok erős és elkötelezett csapatot állíthassanak össze a sikeres működés érdekében.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A munkaerőpiacon zajló változások és a fokozott verseny miatt a vállalatoknak folyamatosan fejleszteniük kell toborzási stratégiájukat. Az optimális jelölt megtalálása és megszerzése kulcsfontosságú a vállalkozások sikeréhez. Sok vállalat szembesül azzal a dilemmával, hogy egy adott pozíció betöltését belső továbbképzéssel vagy külső források bevonásával oldják-e meg. A legtöbben a külső munkaerő toborzása mellett döntenek, mivel nincs megfelelő mentorálási vagy utánpótlás-programjuk.

A jó toborzás gyors és hatékony

A gyors és egyszerű jelentkezési folyamat elengedhetetlen a mai, felgyorsult világban. A felesleges lépések és körök megnehezítik a vállalatok dolgát, és rontanak a jelöltek motivációján is. Ma már nem érdemes motivációs levelet kérni, és a túlzottan hosszú pályázati anyagok helyett a lényegre törő, informatív álláshirdetéseket kell fókuszba helyezni, hiszen egyre nagyobb a verseny a megfelelő jelöltekért.

Nehéz megtalálni a legjobb kollégákat (Fotó: Depositphotos)
Nehéz megtalálni a legjobb kollégákat (Fotó: Depositphotos)

Az álláskeresőknek csak néhány másodpercük van arra, hogy eldöntsék, jelentkeznek-e egy állásra vagy sem és a piac bizony tele van lehetőségekkel. Ezért kell kiemelni a hirdetésekben a legfontosabb információkat és előnyöket, és biztosítani, hogy a pályázó néhány kattintással elküldhesse önéletrajzát.

Unalmas, vagy rossz időben kapcsolt hirdetésekre senki sem fog jelentkezni. Ezenkívül figyelnünk kell a szövegezésre is, és érdemes megnézni, hogy a konkurencia hogyan toboroz, milyen hibákat vét- ebből előnyt tudunk kovácsolni. Mivel hatalmas a munkaerőhiány, a legjobb eszközökkel és tűpontosan kell dolgoznunk” – árulta el Katkics Attila üzleti tanácsadó, HR szakember.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo