álláshirdetés cikkek
A fizetés megjelölése a legfontosabb egy hirdetésben az álláskeresőknek
A munkavállalók szinte kivétel nélkül szeretnék látni az álláshirdetésekben, hogy mennyit kereshetnek egy adott pozíció betöltésével.
A szexi foglalkozásnevek csapdája
Fontos, hogy a jelentkező is tisztában legyen azzal, milyen állásra pályázik.
Dübörög a munkaerőhiány - mi mentheti meg a cégeket?
Magyarországon dübörög a munkaerőhiány, jelenleg 80-100 ezer a betöltetlen állás, így a hatékony toborzásnak kulcsfontosságú szerepe van a vállalatoknak.
Rengeteg a betöltetlen állás – hol a legnagyobb a munkaerőhiány?
Egyre több a betöltésre váró pozíció, nőnek a hirdetési számok: még sosem kerestek annyi munkavállalót a cégek, mint 2022 második negyedévében – derült ki egy friss felmérésből. A legintenzívebb növekedés Békés, Tolna és Pest megyében történt ezalatt az időszak alatt.
Érdemes munkát váltani? – Ezekért a juttatásokért megéri
Egyre nagyobb méreteket ölt a munkaerőhiány hazánkban, ahogy Európa többi országában is. A munkaadók már nem pusztán magasabb bérekkel, hanem különféle egyéb juttatásokkal igyekeznek magukhoz csábítani a dolgozókat. Cikkünk azoknak szól, akik munkaváltáson gondolkoznak: bemutatjuk, milyen béren kívüli juttatásokat ajánlanak ma a munkaadók, és miért érdemes váltani.
300 munkahelyet hoz létre az Aldi - akár otthonról is lehet majd dolgozni
Megduplázza létszámát Magyarországon az Aldi informatikai szolgáltatásokat végző leányvállalata, az Aldi International IT Services Kft. A vállalat 300 olyan informatikai munkahelyet hoz létre itthon, amelyek jó része otthonról is ellátható feladatokból áll, így immáron az egész ország területéről várják otthoni munkavégzéssel pályázók jelentkezését. A budapesti és a pécsi szolgáltató központját is bővíti a cég, a több nyelven beszélő pályakezdők mellett szoftverfejlesztők és SAP-szakemberek számára is számos álláslehetőség nyílik az Aldinál.
Három fontos tényezőt akarnak látni a munkavállalók az álláshirdetéseknél
Régóta tartó tendencia, hogy a munkaerőhiány miatt a cégek részéről egyre növekvő erőbefektetést igényel a meglévő kollégák megtartása mellett a megfelelő munkaerő megtalálása, az új tehetségek toborzása. Ennek a leggyakrabban használt formája továbbra is az álláshirdetés feladása: a cégek 96 százaléka, míg a munkavállalók 72 százaléka tartja az állásportálokat a toborzás elsődleges felületének – hangzott el a Profession.hu Kiút a HR bullshitek világából elnevezésű online konferenciáján, ahol az álláshirdetésekkel kapcsolatos pozitív és negatív gyakorlatok, valamint ezek hatásai és eredményei álltak a fókuszban.
Hamarabb elkelnek azok az állások, ahol elárulják a fizetést is
Drasztikusan megnő a jelentkezők száma azokra az álláshirdetésekre, amelyekben ismertetik a fizetést.
Semmitmondó álláshirdetések: ami többet árt, mint használ
Egy tartalmilag hiányos álláshirdetés a cég hatékonyságának többet árt, mint használ. Elsősorban nem is azzal, hogy nem lesz rá jelentkező, sokkal inkább azzal, ha lesz – figyelmeztet dr. Tomka Barnabás, humánerőforrás menedzser.
Automatizált állásinterjúval csapnak le a legjobb munkavállalókra
Már nemcsak az ideiglenes munkákra vesznek fel telefonos interjúk alapján embereket, hanem informatikusi, tanári és mérnöki állásokba is. Olyan az egész, mintha a jelentkező egy call center automatájával „beszélgetne”: válaszol az előre felvett kérdésekre. Ezzel a módszerrel állítólag hamarabb megy a munkaerőfelvétel.
Munkaerő: hol keresselek?
A munkaerőhiány miatt ebben az évben is sorra teszik majd közzé az álláshirdetéseket a cégek. De hogyan érhetjük el azokat az embereket, akik valóban értékes tagjai lesznek a csapatunknak? Szakértőnk segít!
Jó évük volt a sofőröknek és a gépkezelőknek
Nőtt a hirdetők és a jelentkezések száma is az álláspiacon 2018-ban az előző évhez képest. Legjobban a sofőrök és a gépkezelők jártak a munkaerőhiánnyal, de a szak- és fizikai munkások is napról napra több lehetőség közül választhatnak. A jó munkaerő megszerzéséért folyó küzdelemben egyre több cég teszi nyilvánossá az adott pozícióhoz tartozó fizetést is. Ez mindenképpen megéri, az ilyen hirdetéseket akár 72 százalékkal is többen nyitják meg.
Minden boltban, kirakatban állást hirdetnek
A nagy karácsonyi forgatagban a kirakatok nem csak az ajándékokat kínálják, hanem ott virít sok-sok eladót kereső felirat. És a rögtön jövök táblák sem ritkultak, ami annak a pontos mutatója, hogy abban a boltban már csak egy eladó (vagy éppen maga a tulajdonos) dolgozik – írja a blokk.com.
Mi számít diszkriminációnak egy álláshirdetésben?
Találkoztál már olyan álláshirdetéssel, hogy „fiatal titkárnőt”, „csinos pultos lányt” vagy „férfi targoncást” kerestek? Mi a baj ezekkel? Mit nem vett figyelembe a hirdetés feladásakor a munkáltató?
Nem erre az állásra, de jönnék
Hihetetlen ütemben termelődnek és terjednek a közösségi média felületein az álláshirdetések. Látszólag nagyon egyszerűen használható ez a vadászmező, valójában azonban sok olyan érzékeny pontja van a kommunikációnak, amelyen elcsúszhat egymás mellett a kereslet és a kínálat.
Eltűnik a szörny a magyar webről
Megszűnik a Monster.hu. Az Alma Media megszünteti toborzási szolgáltatását Magyarországon és Lengyelországban.
Nem enyhül a munkaerőhiány, három hónap alatt 16 százalékkal több álláshirdetést adtak fel
Nem mérséklődik a cégek munkaerőigénye, az első negyedévben tizenhét százalékkal nőtt az álláshirdetést feladó cégek, valamint a feladott álláshirdetések száma is az egy évvel korábbi adatokhoz képest - derül ki a Profession.hu jelentéséből.
Ezt a Facebook-funkciót szeretni fogják a HR-esek
Megjelent Magyarországon is az állásajánlatok funkció a Facebook-oldalakon és egy külön központi felületen is. Ez tulajdonképpen ugyanannak a rendszernek a két fele: a Facebook-oldalakon létre lehet hozni egy speciális, Álláshirdetés bejegyzést, ami nemcsak a rajongók hírfolyamában fog megjelenni, hanem az “Álláslehetőségek a Facebookon” felületen is.
Már a kezdőket is lasszóval fogják a cégek
Már a kezdő szakmunkásokat is lasszóval kell fogni, a legtöbb esetben pedig a többéves munkatapasztalat sem feltétlenül kritérium a jelentkezések elbírálásánál – derül ki a Profession.hu második negyedéves jelentéséből. Több mint 34 700 új állást hirdettek meg a cégek az elmúlt három hónapban.
Itt van öt tanács a jó nyári munkához
Sok diák számára a nyár nem csak a pihenésről és szórakozásról, de a munkáról is szól. Minden hónapban közel azonos számú, tanulók által is végezhető munkát hirdetnek meg a cégek, de a jelentkezések száma a nyár elején háromszorosára növekszik - írja a profession.hu.
Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk
Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.
Ezt keresik az állásra jelentkezőkben a cégvezetők
Egy állás betöltéséhez szükséges szakmai tudása sok mindenkinek lehet, de olyan hozzáállása és személyisége, ami miatt kimagasodik a jelentkezők közül, már talán kevesebbeknek. Kicsit olyan ez, mint a karizma. Vagy megvan az emberben, vagy nincs. És ezeket a tulajdonságokat a CV-ből sem lehet kiolvasni.
Az átalakult munkakereséshez a munkaadóknak is alkalmazkodni kell
A munkaerőpiaci hiány átformálja az álláskeresés folyamatát és jobb, ha a munkaadók is követik a trendeket. Az önéletrajz és többkörös állásinterjúk helyét átveszik a hatékony gyors okostelefonos megoldások a kékgalléros, azaz a szakmunkás, fizikai munkás és adminisztrációs állásoknál is. A jelentkezők sok esetben elvárják, hogy telefonon is lehessen érdeklődni a meghirdetett pozícióról.
Rekord mennyiségű állásra lehet jelentkezni
Több mint 33 ezer új állást hirdettek meg a cégek a legnagyobb állásoldalon 2017 első negyedévében. Sok esetben a munkaerőhiány miatt csökkentek a jelöltekkel szembeni elvárások is. Ettől függetlenül a cégvezetők és HR szakemberek döntő többsége változatlanul ragaszkodik ahhoz, hogy lássa a fehérgalléros pozícióra jelentkező jelölt önéletrajzát. A kékgalléros álláshirdetések többségében is elvárás a CV, de egyre több helyen elfogadják már az egyszerűbb, adatlapos jelentkezést is.
5 tipp diplomás pályakezdőknek
18 évesen, munka- és élettapasztalat nélkül kell a fiataloknak dönteni arról, milyen területen tanulnak tovább, hol képzelik el a jövőjüket. A legtöbben ilyenkor a család és a barátok véleményére hallgatnak, vagy egyszerűen csak sodródnak az árral – olvasható a BDO Magyarország HR Kft. közleményében.
Hogy fogjuk meg a fiatalokat? Megmondják ők maguk!
A munkáltatóknak egyre fontosabb, hogy sikeresen tudják megszólítani az Y generáció képviselőit is, de sokszor már az álláshirdetésük sem megfelelő. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!
Már nem az ajánlás a csodafegyver
Hiába fedik le egyre inkább az élet minden területét a közösségi felületek, egyre kevésbé jellemző, hogy ismerősökön keresztül találnának állást a munkakeresők. A munkavállalók kétharmada az álláskereső oldalakon böngészi a lehetőségeket, míg a cégek háromnegyede is így keres új dolgozókat – derül ki az nrc kutatásából.
Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel
A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!
Miért nincs elég jelentkező az álláshirdetésünkre?
Számos munkaadó számára probléma, hogy a meghirdetett állásokra nem jelentkeznek elegen, bárhogy keresik a jelölteket. A toborzási szakértő elmondja, mi lehet az ok!
Nincs munkaerő? Csak rossz helyen keresi!
A magyar vállalatvezetők egyre nagyobb része szembesül a súlyos munkaerőhiány okozta gondokkal. Szakértőnk szerint viszont mindig lehet megfelelő dolgozót találni – legfeljebb nem az állástalanok között...
Igénytelen álláshirdetéssel akarunk tehetséges dolgozót?
Alapos reformra szorulnának az álláshirdetések, a többségük igénytelenül megszerkesztett, sablonos fordulatokkal van megtűzdelve, és nem kínál valódi információkat. Miért kellene egy villanyszerelőnek csapatjátékosnak lennie, és ha mindenki versenyképes fizetést kínál, akkor miért nem elégedettek a dolgozók?
35 helyen kell jelentkezni egy álláshoz?
A frissdiplomások többsége álláshirdetésre való jelentkezés vagy személyes ismeretség útján jut be első munkahelyére. A harmadik leggyakoribb módja a munkahelyszerzésnek, amikor a volt hallgatót a korábbi szakmai gyakorlatos helye alkalmazza.
Végre a fizikai munka sem szégyen
Megduplázódott a szakmunkára és fizikai munkára jelentkezők száma a tavalyi évhez képest. De van is rájuk kereslet: több cég hirdet meg pozíciókat és csaknem 30 százalékkal nőtt a meghirdetett állások száma is - derül ki a Profession negyedéves jelentéséből.
Hol kezdődik a munkahelyi diszkrimináció?
A jelenlegi jogi környezet szigorúan szabályozza az egyenlő bánásmód követelményének megvalósulását. Számos esetben már az álláshirdetés is magában hordozza a hátrányos megkülönböztetést vagy a pozitív diszkriminációt.
Nagy szükség van bolti eladókra
Nem csak mérnökökből van hiány a munkaerőpiacon. Az álláshirdetések alapján úgy tűnik, bolti eladókra is nagy lenne a kereslet.
A toborzás 7 főbűne
A legjobb emberekre lenne szükség a cég sikeréhez? Hát tegyünk érte! Önteltség azt hinni, hogy a legjobbak csak a mi ajánlatunkra várnak, ahogy hiba az is, ha csak az aktív jelentkezőkből válogatunk.
Miért nem jelentkeznek? Egyre nagyobb gond a szakemberhiány
Az elmúlt években folyamatosan csökken az új állásokra jelentkező pályázók száma. Miközben bővül a meghirdetett állások mennyisége, addig 5 év alatt átlagosan ötödére esett vissza a többnyire felsőfokú végzettséget igénylő pozíciókra érkező jelentkezések száma. Hosszútávon a jelentkezők alacsony száma miatti betöltetlen állások a cégek fejlődését hátráltathatják.
Mitől lesz tökéletes az álláshirdetés?
Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkatársat az adott pozícióra, megfelelő helyen és módon kell keresni. Nem titok, hogy ennek legegyszerűbb módja az interneten történő álláshirdetés, hiszen az interneten gyorsan sok embert érhetünk el. Ahhoz, hogy sikeres legyen a keresésünk, nem árt néhány dologra odafigyelni.
Kreatív munkaerőre vágyik? Legyen kreatív a hirdetés is!
„Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel” - véli a munkaerő- közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó Job. Az elmúlt években mind a munkaerőpiacon, mind pedig a marketingkommunikációban lezajlott forradalom az álláshirdetésekben nem tükröződik. Többségük unalmasan megfogalmazott, sokszor szinte szó szerint ismétlődő állásleírást tartalmaz anélkül, hogy az állást kínáló cégről bármilyen részletet meg lehetne tudni.
Az időfaktor szerepe a munkaerő felvételben
Új munkaerőt felvenni hatalmas rizikó. Ahhoz, hogy flottul menjenek a dolgok, az időfaktornak is nagyon fontos szerepe van. A hatékony működés vagy az ideális jelölt elvesztése is múlhat rajta.
Toborozzon sikeresen!
Minden cég számára nagyon fontos, hogy ha új munkaerőre van szükség, akkor a lehető leghatékonyabban találja meg a tökéletes jelentkezőt. Gondolni kell hát a jövőre - több szempontból is. Szakértőnk tippjei következnek!
Hét tipp a tuti álláshirdetéshez!
Látszólag könnyű álláshirdetést írni, ugyanis mindössze az elvárásokat és a cég által kínált előnyöket kell írásos formába önteni. A valóságban azonban az álláshirdetés megírását is tanulni kell, könnyű hibát elkövetni.
7 ok, amiért nincs cégnév az álláshirdetésekben
Az álláskeresők egyik legnagyobb bosszúsága, hogy sok álláshirdetésben nincs feltüntetve, mely cég is keres új munkavállalót. A munkaadók vagy semmitmondó email címek vagy munkaerő-közvetítők mögé bújnak.
Ezekre figyeljen, ha munkavállalót keres!
Cégvezetőként mindenki szeretne megbízható, szorgalmas, precíz és motivált alkalmazottat. Amikor álláshirdetést adunk fel,azt gondoljuk tömegével jelentkeznek majd a meghirdetett pozícióra alkalmas jelöltek. Hamar kiderül, a valóság messze nem ilyen egyszerű. Néhány alapszabály, amit érdemes betartanunk, mert az új munkatárs a munkaadónak is kockázat.
Már nem csak mérnököket keresnek: egyre több az álláshirdetés
Folytatódott a 2013-ban tapasztalt növekedés az online álláshirdetések piacán: az első negyedévben 40 százalékkal több pozíciót hirdettek meg a cégek, mint tavaly ilyenkor. A legtöbben az eladó, a raktáros, és a területi képviselő állásokat keresik.
Így írjunk tökéletes álláshirdetést
Látszólag könnyű álláshirdetést írni, ugyanis mindössze az elvárásokat és a cég által kínált előnyöket kell írásos formába önteni. A valóságban azonban az álláshirdetés megírását is tanulni kell, könnyű hibát elkövetni. Egy-egy szó elvételével vagy hozzáadásával más álláskeresői réteg jelentkezik. HR-szakemberektől gyűjtöttünk néhány megfigyelést és jó tanácsot.
Értékesítőt, szerelőt, szakácsot keresnek a munkaadók
Értékesítőként, szerelőként és pénzügyi tanácsadóként a legkönnyebb elhelyezkedni Magyarországon, de keresettek a szakácsok is. A legtöbben „kékgalléros”, középfokú végzettséget igénylő munkákat keresnek és kínálnak. Ami a régiókat illeti: Budapesten a legkönnyebb állást keresni, Csongrádban a legnehezebb.
Nyáron is pörög már az álláspiac, csak lassabban
Évek óta él az álláskeresők képzeletében a téves elképzelés, mi szerint a nyári időszakban leáll a munkaerőpiac, ezért nem érdemes állást keresni és pályázni. Az adatok és tapasztalatok ezzel szemben azt mutatják, hogy csak kis mértékben csökken ebben az időszakban a meghirdetett pozíciók és keresések száma, leginkább a toborzás és kiválasztás folyamatának elhúzódása jelent különbséget az év más hónapjaihoz képest.