„Két fontos folyamatot látunk – véli Dobár Attila, a Job ügyvezető igazgatója. – Egyrészt vannak bizonyos iparágak, ahol a minőségi munkaerő iránti kereslet rendre meghaladja a kínálatot. Felborult az egyensúly, így az egyetemről frissen kikerülő pénzügyi, IT-s és mérnök szakemberek legtöbbször »lábon elkelnek«. Már az egyetem befejezése előtt szerződésük van, sőt nemegyszer még gyakornokként vagy ösztöndíjasként a cég korábban magához láncolta őket. A cégeknek az az érdekük, hogy minél több vonzó információt megosszanak magukról, és ezzel a legjobbak számára kívánatosak legyenek. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy változnak a piaci szokások, és ma már például a termékhirdetések egész másról szólnak. A munkatárskeresés piacára a megváltozott piaci szokások és marketingmódszerek mintha nem törtek volna be. Az érdeklődők betűtengeren kell, hogy átrágják magukat, ha információhoz akarnak jutni. Szerintünk ez nem működik, új utakat kell keresni” – összegezte Dobár Attila. (Egyébként az sem véletlen, ha egy álláshirdetésből nem derül ki, hogy ki toboroz.)
„Úgy határoztunk, megdöntjük a »boldog ember mosolyog« tabut. Nem hiszünk abban, hogy egy álláshirdetést kizárólag egy sármos mosoly tehet vonzóvá – mondta Tóth Ákos Szilárd, a BrandJob marketingkommunikációs igazgatója. – Provokatív megközelítést választottunk, meggyőződésünk ugyanis, hogy első látásra világossá kell tenni azokat az értékeket, amelyeket egy vállalat képvisel. Ezek jelenthetik a cég és a számára legmegfelelőbb munkavállaló egymásra találásának alapját.
A grafikai anyagokat beskáláztuk: a kicsit meglepőtől a végsőkig provokatívig, öt csoportba soroltuk őket, és mértük a látogatottságot, illetve a továbbklikkelési arányt. Még nem vagyunk a folyamat végén, legalább háromszáz álláshirdetés alapján szeretnénk első körben mérleget vonni, de ötven-egynéhány hirdetés után is látjuk már, hogy a látogatók száma a sokszorosára ugrott.
Egy olyan generációhoz szólunk, amely egy száz százalékig vizuális világban nőtt fel, nekik csak vizuálisan vonzó, kreatív módon megfogalmazott ajánlatot, illetve állást lehet eladni. Azt, hogy jó irányba indultunk, egyértelműen igazolja a fogadtatás” – mondta Tóth Ákos Szilárd.