Munkaerő felvétel cikkek


Nem minden cég optimista, de hol terveznek létszámbővítést?

Nem minden cég optimista, de hol terveznek létszámbővítést?  

A növekedési adatok kedvezőtlen alakulása ellenére 2023 utolsó negyedévében a hazai munkáltatók 31 százaléka tervezi bővíteni jelenlegi munkaerő-keretét.
Elképesztő tervek a Wizz Airnél

Elképesztő tervek a Wizz Airnél 

A Wizz Air 2500 új légiutas-kísérőt vett fel az idén.
Van valami, amire nagyon odafigyelnek a cégek a toborzásnál

Van valami, amire nagyon odafigyelnek a cégek a toborzásnál 

A toborzással foglalkozó szakemberek és a cégek változatos eszközöket és stratégiákat alkalmaznak a felvételi és kiválasztási folyamatok során, hogy a szakmai tudás mellett a munkára jelentkezők soft skilljeit – vagyis a nem lexikális tudást jelentő személyes, szociális képességeit és készségeit is felmérjék. A legtöbb esetben a személyes interjúkon erről gyűjtik be a legtöbb információt – derül ki a Profession.hu felméréséből.
Az ukrajnai háború miatt a fékre léptek a magyar nagyvállalatok

Az ukrajnai háború miatt a fékre léptek a magyar nagyvállalatok 

A K&H nagyvállalati növekedési index 2021 utolsó negyedéves kutatása alapján a cégek több mint két éve nem készültek ennyi alkalmazottat felvenni. Kérdés azonban, hogy az Ukrajnában történő események milyen hatással lesznek erre. A vállalatok beruházási tervei óvatosságot mutattak, és a katonai konfliktus jelentette bizonytalanság tovább mérsékelheti a fejlesztési kedvet.
Jeff Bezos három feltétel alapján vesz fel embereket

Jeff Bezos három feltétel alapján vesz fel embereket 

Az Amazon alapítója húsz éve, a '90-es évek végén fogalmazta meg azt a három kérdést, amelyet cége menedzsereinek át kell gondolniuk, amikor szerződtetni készülnek valakit egy állásra.
Az állásinterjúk 99 százaléka időpocsékolás

Az állásinterjúk 99 százaléka időpocsékolás 

Feleslegesek az állásinterjúk? Ha igen, mégis minek tartsuk meg? Hogyan hozhatunk megalapozott döntést a jelentkezőkkel kapcsolatban? Szakértőnk segítségével ezzel kapcsolatban osztunk meg néhány gondolatot.
Elhalasztják a felvételt és a beruházásokat a cégek a béremelés miatt

Elhalasztják a felvételt és a beruházásokat a cégek a béremelés miatt 

Legalábbis ez derül ki az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet által készített legfrissebb, ma napvilágot látott felméréséből.
A nyelvtudásnál is fontosabb a lelkesedés

A nyelvtudásnál is fontosabb a lelkesedés 

A munkaadók szerint a cég hírneve, míg a diákok szerint a versenyképes fizetés a legfontosabb tényező az ideális munkahely kiválasztásakor - a Metropolitan Egyetem új kutatása szerint.
A kultúra hozza a munkaerőt

A kultúra hozza a munkaerőt 

„Tud úszni? Nem. És ha megfizetem?” Hofi Géza réges-régi poénja tökéletesen ül azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megfelelő munkaerőhöz jutni munkaerőhiányos környezetben. A pénz ebben az esetben sem old meg mindent.
Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk

Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk 

Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.

Ezt keresik az állásra jelentkezőkben a cégvezetők 

Egy állás betöltéséhez szükséges szakmai tudása sok mindenkinek lehet, de olyan hozzáállása és személyisége, ami miatt kimagasodik a jelentkezők közül, már talán kevesebbeknek. Kicsit olyan ez, mint a karizma. Vagy megvan az emberben, vagy nincs. És ezeket a tulajdonságokat a CV-ből sem lehet kiolvasni.

Robot veheti fel a következő kollégát? 

A mesterséges intelligenciát és az emberi interakciót ötvöző új kommunikációs megoldást, úgynevezett chatbotot is bevetnek már a legjobb – vagy bármilyen – munkaerő megtalálására. A robot remekül elbeszélget a jelöltekkel.

Bért emelnek, de új munkaerőt nem keresnek 

Idén is emelik a munkabéreket az élelmiszerláncok, munkaerőt viszont nem mindenhol keresnek az MTI-nek nyilatkozó cégek tájékoztatása szerint.

Nem azzal csábítanak a cégek, amire a munkavállalók vágynak 

A munkavállalókat kevésbé érdekli az innováció, a munkahelyi diverzitás vagy a csapatmunka, inkább a felelősségvállalás, az átláthatóság és a munka-magánélet egyensúly biztosítása csábítja, amikor új munkahelyet keresnek – állapítja meg többek között a Clementine 25 nemzetközi vállalatot és 98 323 dolgozói véleményt elemző kutatása. A felmérésből az is kiderül, hogy a már elhelyezkedett munkatársak számára fontos szempont a fizetés, a menedzsment és a karrierépítés. A pénzügyi szektorban foglalkoztatottak a legstresszesebbek, ezért itt a legerősebb az igény a terhelésnek megfelelő kompenzációs csomagra, ezzel szemben az IT szektor munkatársai a legelégedettebbek a munka-magánélet egyensúly biztosításával. A munkavállalók által megfogalmazott leggyakoribb kritikák: az úgynevezett Peter-elv jelenség, a kivételezés és a szervezeten belüli politika.

Ezt válaszolhatja az állásinterjú legtrükkösebb kérdésére 

Az állásinterjú ritkán kellemes szituáció, a legrosszabb rész azonban nyilván az, amikor a fizetésről kell alkudozni. Többféle válasz is adható arra a kérdésre, hogy mennyit kerestünk, és mennyit keresnénk most.

Mindenki munkaerőre vadászik, mégsem örülünk 

Gyakorlatilag minden szektorban, minden régióban és minden cégméretnél komoly munkaerő-felvételi kedvet mutatnak a Manpower Group friss adatai. A háttérben azonban inkább a munkaerőhiány, mint a fejlesztés áll.

Hogy érjük el a fiatalokat? Megmondják ők maguk! 

A cégvezetők számára egyre égetőbb kérdés, hogy a munkaerőhiányos környezetben hogyan tegyék vonzóvá magukat a munkavállalók előtt. A munkaerőpiacon egyre meghatározóbb Y generációt sokak számára még elérni is nehéz. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Big data: lehetőség vagy veszély? 

A Trump-modellről, részvényekről, adatbiztonságról, sikeres munkaerő-toborzásról szól a Piac & Profit friss száma, amelyben bemutatkoznak 2016 Üzleti Etikai Díjat nyert cégei is.

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel 

A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Íme Warren Buffett receptje a kiváló alkalmazott megtalálásához 

A 86 éves Warren Buffett nemcsak a világ talán legsikeresebb befektetője, hanem remek menedzser is. Vállalatát, a Berkshire Hathaway-t sem egyedül építette fel. Üzlettársával, Charlie Mungerrel nagyon hisznek a csapatmunkában. Íme az ő receptje arra, milyen a kiváló alkalmazott.

Tényleg nem csak a pénz számít a munkavállalóknak? 

Tud úszni? Nem. És ha fizetek? - Hofi Géza örök érvényű poénja szakértőnk szerint a munkaerő keresésben is releváns. Pénz kell, de van, ami talán még ennél is fontosabb.

Miért nincs elég jelentkező az álláshirdetésünkre? 

Számos munkaadó számára probléma, hogy a meghirdetett állásokra nem jelentkeznek elegen, bárhogy keresik a jelölteket. A toborzási szakértő elmondja, mi lehet az ok!

Nincs munkaerő? Csak rossz helyen keresi! 

A magyar vállalatvezetők egyre nagyobb része szembesül a súlyos munkaerőhiány okozta gondokkal. Szakértőnk szerint viszont mindig lehet megfelelő dolgozót találni – legfeljebb nem az állástalanok között...

Jó HR, jó cégreputáció 

Kevés cégnél gondolnak rá, hogy nemcsak ők formálnak véleményt az állásra jelentkezőkről, de a folyamat során a pályázó is megítéli a céget. A munkáltatói márkát, a munkáltató jó vagy rossz hírét a dolgozókon kívül azok is építik vagy rombolják, akik végül nem nyerték el a vágyott pozíciót.

Kvártélyért megy dolgozni a magyar? 

Céges bérlakás a gyógyír a munkaerőhiányra - írja keddi számában a Népszabadság, amely szerint az álláshirdetési portálokon főleg a vidéki, keresett mérnöki pozíciókat egyre gyakrabban lakhatás biztosításával hirdetik meg.

Ön a legokosabb ember, akit ismer? Nagyágyúk kedvenc interjúkérdései 

Az okos üzletemberek tudják, hogy ha megkérdezik az álláskeresőt arról, mik a legnagyobb szakmai erősségei és hiányosságai, a válasz nem mindig lesz őszinte. Mert ez az, amit a leginkább begyakorolnak otthon a jelöltek. Körmönfontabb, kevésbé hagyományos kérdésekkel kell kipuhatolni a lényeget.

Dolgozni nem tudnak, hiába tanulnak a fiatalok 

Hiába van meg már számos fiatalnál a diploma, nyelvtudás, ez még kevés ahhoz, hogy megfeleljenek a cégeknek. A cégek a gyakorlat-orinentált tudást, a kommunikációs és problémamegoldó képességeket és a céltudatosságot hiányolják.

Válaszra se méltatnak? Na az tényleg dühítő 

Rendszeresen visszatérő panasz az álláskeresők részéről, hogy nem kapnak visszajelzéseket a beadott pályázataikkal kapcsolatban, nem tudják, hogy pontosan hol tart a kiválasztási folyamat, illetve hogy számíthatnak-e arra, hogy személyesen is bemutatkozhatnak. Ez a bizonytalanság nem csak más hirdetők irányába tereli a megfelelő jelölteket, de a hirdető cégbe vetett bizalmat is rombolhatja.

Már fizetést is emelnek a kkv-k, csak legyen munkaerő 

Erőteljesen megugrott a munkaerő-felvételt tervező cégek aránya, minden negyedik kkv tervez álláshirdetést feladni a következő egy évben. Emellett a fizetésemelési szándék is nőtt, durván a vállalkozások harmadánál számíthatnak a dolgozók magasabb bérre – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. Ennyire kezd látszódni a munkaerőhiány?

Állásinterjú: így jöhet rá kérdés nélkül, hogy ki az ideális jelentkező 

A Shopify vezére, Tobi Lütke a jelentkező életének válságairól kérdez, hogy megtudja, miként tudott kilábalni a mélypontokról. Ez a legjobb jele annak, hogy az illető vajon tettrekész, ötletes, talpraesett személy, akinek fejlett a problémamegoldó készsége.

Mire figyeljünk, hogy a megfelelő embert válasszuk? 

A megfelelő jelölt kiválasztása egy adott pozícióra még akkor is nagyon nehéz feladat, ha egyébként szerencsés helyzetben vagyunk és sok jelöltből válogathatunk. A szakmai kompetenciák mellett a pszichológiának is komoly szerepe van. Segítünk elkerülni néhány, a szakemberek által jól ismert csapdát!

Még hogy egy profi drága? Csak várjon, amíg egy amatőrt alkalmaz! 

Azt mondják, minden csapat annyira erős, amennyire a leggyengébb embere. A vállalatok legdrágább erőforrása az ember, miért ne lehetne kiaknázni a bennük rejlő tudást, energiát, lelkesedést, tenni vágyást a vállalat üzleti érdekei szerint? Szakértőnk segít!

Hol kezdődik a munkahelyi diszkrimináció? 

A jelenlegi jogi környezet szigorúan szabályozza az egyenlő bánásmód követelményének megvalósulását. Számos esetben már az álláshirdetés is magában hordozza a hátrányos megkülönböztetést vagy a pozitív diszkriminációt.

Nem elég, ha a főnök szakértő 

A vevők megtartásának alapvető feltétele a minőségi kiszolgálás, amire viszont csak a kellőképpen felkészült, a tudásukat készségesen a vevők rendelkezésére bocsátó kiszolgáló személyzet képes. A munkatársak szigorú kiválasztása ezért elsődleges üzleti érdek.

Így nem lépnek le az alkalmazottak 

Válassz okosan, motiváld hatékonyan, válj el szépen – nagyjából így foglalható össze, mitől tekinthetjük sikeresnek egy kolléga karrierjét a cégünknél. HR szakértő segít, mit tegyünk, hogy csökkenjen a fluktuáció.

A toborzás 7 főbűne 

A legjobb emberekre lenne szükség a cég sikeréhez? Hát tegyünk érte! Önteltség azt hinni, hogy a legjobbak csak a mi ajánlatunkra várnak, ahogy hiba az is, ha csak az aktív jelentkezőkből válogatunk.

Közösségi portál munkahelyeknek 

Az, hogy egy pozícióba a legmegfelelőbb ember kerüljön, nem csak a szakmai kvalitásokon múlik. Lehet, hogy bár szakmailag minden stimmel, a kiválasztott jelentkező és a cég között mégsem lesz meg az összhang. Amíg nem ismerik egymást, ezt nehéz megmondani – bár számos lehetőség van már arra, hogy mindenféle módon megismerjük a leendő kollégát, vagy jelentkezőként a vágyott munkahelyet.

Hogyan viselkedjen a munkáltató az állásinterjún? 

Az állásinterjú nem csak a felvételiző, de a munkaadó számára is stresszes szituáció. A nagyobb cégeknél az állásinterjúztatást külön ezzel foglalkozó szakemberekre, esetleg külső cégekre bízzák, de a kisebb vállaltok vezetői inkább maguk választják ki a dolgozókat. Temérdek a világhálón fellehető írás ad tippeket a munkakeresőknek, hogyan viselkedjenek egy állásinterjún, mi azonban most inkább a vállalkozóknak segítünk.

Tízből ötször rossz ember van rossz helyen 

Az elmúlt években sokat változtak a vezetői kvalitások, a vezetők iránti elvárások és egyben a vezetők kiválasztásának, tesztelésének sikerkritériumai is, így a HR szakembereknek ismét érdemes átértékelni gyakorlatukat. A hatékony kiválasztási know-how közben a nagyvállalatok féltve őrzött kincséből kkv kompetenciává is vált.

Így lehet kihalászni a jó munkaerőt 

A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.

Sok milliót pazarolnak el a cégek a rossz munkaerőre 

Munkabírók és felkészültek a magyar munkavállalók, azonban lenne még hová fejlődniük lelkiismeretesség területén. Mégis minden ötödik alkalmazott fél éven belül lemorzsolódik, sokmilliós veszteséget okozva a vállalatoknak.

5 dolog, amire figyeljünk munkaerő felvételnél 

Határozzuk meg pontosan az elvárásainkat, mielőtt interjúztatni kezdünk és nem árt, ha előre kitaláljuk, hogy milyen módszert alkalmazunk arra, hogy kiderüljön a jelentkezőről alkalmas-e a pozícióra vagy sem.

Mi számít valójában a munkaerő felvételnél? 

A munkaerő kiválasztás "alapokmánya" hagyományosan a munkaköri leírás. Szakértőnk szerint viszont érdemesebb kompetenciákat vizsgálni! Elmondjuk, hogy áll össze egy kompetencia térkép!

A legdrágább munkaerő az, aki nem marad a cégnél 

A LinkedIn nemrég végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márkával rendelkező cégeknek feleannyit kell munkaerő toborzásra költeniük, mint versenytársaiknak és harmadával alacsonyabb náluk a fluktuáció.

Kreatív munkaerőre vágyik? Legyen kreatív a hirdetés is! 

„Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel” - véli a munkaerő- közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó Job. Az elmúlt években mind a munkaerőpiacon, mind pedig a marketingkommunikációban lezajlott forradalom az álláshirdetésekben nem tükröződik. Többségük unalmasan megfogalmazott, sokszor szinte szó szerint ismétlődő állásleírást tartalmaz anélkül, hogy az állást kínáló cégről bármilyen részletet meg lehetne tudni.

Az időfaktor szerepe a munkaerő felvételben 

Új munkaerőt felvenni hatalmas rizikó. Ahhoz, hogy flottul menjenek a dolgok, az időfaktornak is nagyon fontos szerepe van. A hatékony működés vagy az ideális jelölt elvesztése is múlhat rajta.

Toborozzon sikeresen!  

Minden cég számára nagyon fontos, hogy ha új munkaerőre van szükség, akkor a lehető leghatékonyabban találja meg a tökéletes jelentkezőt. Gondolni kell hát a jövőre - több szempontból is. Szakértőnk tippjei következnek!

8 alaphiba, amit munkaerő felvételnél elkövethet 

Új embert felvenni a cégbe mindig kockázatos. De lehet ez izgalmas és kreatív kihívás, ami pozitív változásokat hoz, vagy lehet egy újabb stresszforrás és bizonytalanság. Szakértőnk segít elkerülni 8 alapvető hibát.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből?

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből? 

 Bár az albérletpiaci főszezon rajtjára még két hónapot várni kell, a piac már most megmozdult.

Pénzszerzés

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon  

Magyarországon 2010 előtt még évi 30-40 ezer lakás épült, tavaly kevesebb mint 19 ezer.

Klímablog

Karácsony Gergely tett egy ígéretet

Karácsony Gergely tett egy ígéretet  

A következő ciklusban 18 milliárd forintból többszáz négyzetméteres zöldterület jön létre - jelentette be a főpolgármester.

Infokom

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós 

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo