A tartalomból
Tőzsdeguruk nyomában
Minden kisbefektető, aki a tőzsdén próbál szerencsét és nem indexalapokba fektet, a nagy guruk húzásait igyekszik ellesni. Megnéztük, mely részvényekben lát fantáziát most Soros, Buffett és más tőzsdeguru.
Nincs könnyű hátraarc
Az amerikai elnökválasztás mellett a Brexit – hogy csak a két leglátványosabb megnyilvánulást említsük – arra mutat, az emberek a közös felelősség helyett mostanában a bezárkózást és a protekcionizmust részesítik előnyben. A változásokkal a globális felelősségvállalás is lekerülhet a divatos témák listájáról. Mégse valószínű a teljes hátraarc a vállalatok részéről.
Időt kell nyerni
Miközben az USA és az unió közötti szabadkereskedelmi egyezmény lefulladni lászik, „kisöccse”, az EU-Kanada megállapodás már túljutott az első fontosabb akadályokon. Ám még semmi sem dőlt el igazán, hiszen a nemzeti parlamenteknek is ratifikálniuk kell az egyezményt, ami évekbe telhet. Szükség is van időre ahhoz, hogy a hazai kis- és középvállalatok felkészüljenek a paktummal járó kihívásokra.
Még nem dübörög
2016 alapvetően pozitív év volt a vállalkozások többségének. A GDP több mint 2 százalékkal bővült, élénkült a belső fogyasztás, a finanszírozói oldalon megjelent a régóta áhított forrásbőség. A kép mégsem egyértelműen pozitív: a beruházási szint továbbra is alacsony, a munkaerőhiány pedig már ágazattól, mérettől és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül szinte minden hazai céget érint. De talán még ennél is nagyobb gond a bizalomhiány.
Kemény világ jön az adatkezelésben
Rengeteg adminisztráció, súlyosabb bírságok és vége az adattengernek – ideje felkészülni, jön az Unió új adatvédelmi rendelete. Sorra vesszük a fontos újdonságokat, amelyek indokolttá teszik a másfél éves felkészülési időszakot.
Lopnak, támadnak, zsarolnak
A hackerkedés roppant kompetitív aréna. Gőzerővel folyik az eltulajdonított tartalmak adásvétele, a net fekete zónájában bitcoinnal fizetnek értük. A vállalatok gyakran nem is tudják, hogy pontosan mit loptak el tőlük. Amikor bejelentik az incidenst, rendszerint annyit tudnak csak közölni, hogy potenciálisan hány millió bankkártyát és fogyasztót érinthetett a kiberbetörés.
Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni
Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.
Biztosítás? Csak ha kötelező
Az év eleje mindig fontos fordulópont a hazai vállalkozások életében, többek között felül kell vizsgálniuk meglévő biztosításaikat. A hazai cégek többsége azonban csak akkor köt biztosítási szerződést, ha azt valamilyen jogszabály előírja számukra. Ágazati szereplők ugyanakkor bizakodók, az elmúlt évekhez hasonlóan idén további növekedésre számítanak.
Big Data: lehetőség vagy veszély?
Az International Data Corporation előrejelzése szerint az üzleti analitikus szolgáltatásokra világszinten elköltött összeg 2018-ra 89,6 milliárd dollárra nőhet a 2014-es 51,6 milliárdról. Vagyis egyre több cégnél egyre több adat keletkezik, amivel valamit kezdeni kell. Az adatboom azonban a lehetőségek mellett új adatkezelési veszélyeket is jelent a cégeknek. A magyar kis- és középvállalatok sem fogják megúszni, hogy áldozzanak erre a területre.
A témáról hamarosan konferenciát is rendez a Piac & Profit! Részletes program és regisztráció itt.
A franchise én vagyok!
Richard Branson és Donald Trump egyaránt franchise-uknak köszönhetik sikerüket és vagyonukat. Branson a Virgint, Trump a saját családnevét adja más cégeknek és azok termékeinek. Mindketten elsősorban arra használják az üzleti modellt, hogy ne saját tőkéjüket kösse le a növekedés és, hogy másokra hárítsák a legkülönfélébb kockázatokat.
A kultúra hozza a munkaerőt
„Tud úszni? Nem. És ha megfizetem?” Hofi Géza réges-régi poénja tökéletesen ül azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megfelelő munkaerőhöz jutni munkaerőhiányos környezetben. A pénz ebben az esetben sem old meg mindent.
Az Y generáció szemével
Napjaink munkaerő-piaca a kiélezett helyzetek sokaságát teremti. Mind kínálati, de leginkább a kereslet oldalán jelentős kihívásokkal szembesülnek még a legrátermettebb HR-esek is. Különösen érdekes a generációk szemszögén keresztül vizsgálni a helyzetet: létezik minden korosztályra egyaránt igaz válasz, egyetemlegesen működő megoldás? Mi kell az Y generációnak? Miben mások a fiatalok?
Felkeltettük érdeklődését? Itt előfizethet!