Big data: lehetőség vagy veszély?

A Trump-modellről, részvényekről, adatbiztonságról, sikeres munkaerő-toborzásról szól a Piac & Profit friss száma, amelyben bemutatkoznak 2016 Üzleti Etikai Díjat nyert cégei is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A tartalomból

Tőzsdeguruk nyomában

Minden kisbefektető, aki a tőzsdén próbál szerencsét és nem indexalapokba fektet, a nagy guruk húzásait igyekszik ellesni. Megnéztük, mely részvényekben lát fantáziát most Soros, Buffett és más tőzsdeguru.

Nincs könnyű hátraarc

Az amerikai elnökválasztás mellett a Brexit – hogy csak a két leglátványosabb megnyilvánulást említsük – arra mutat, az emberek a közös felelősség helyett mostanában a bezárkózást és a protekcionizmust részesítik előnyben. A változásokkal a globális felelősségvállalás is lekerülhet a divatos témák listájáról. Mégse valószínű a teljes hátraarc a vállalatok részéről.

Időt kell nyerni

Miközben az USA és az unió közötti szabadkereskedelmi egyezmény lefulladni lászik, „kisöccse”, az EU-Kanada megállapodás már túljutott az első fontosabb akadályokon. Ám még semmi sem dőlt el igazán, hiszen a nemzeti parlamenteknek is ratifikálniuk kell az egyezményt, ami évekbe telhet. Szükség is van időre ahhoz, hogy a hazai kis- és középvállalatok felkészüljenek a paktummal járó kihívásokra.

Még nem dübörög

2016 alapvetően pozitív év volt a vállalkozások többségének. A GDP több mint 2 százalékkal bővült, élénkült a belső fogyasztás, a finanszírozói oldalon megjelent a régóta áhított forrásbőség. A kép mégsem egyértelműen pozitív: a beruházási szint továbbra is alacsony, a munkaerőhiány pedig már ágazattól, mérettől és földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül szinte minden hazai céget érint. De talán még ennél is nagyobb gond a bizalomhiány.

Kemény világ jön az adatkezelésben

Rengeteg adminisztráció, súlyosabb bírságok és vége az adattengernek – ideje felkészülni, jön az Unió új adatvédelmi rendelete. Sorra vesszük a fontos újdonságokat, amelyek indokolttá teszik a másfél éves felkészülési időszakot.

Lopnak, támadnak, zsarolnak

A hackerkedés roppant kompetitív aréna. Gőzerővel folyik az eltulajdonított tartalmak adásvétele, a net fekete zónájában bitcoinnal fizetnek értük. A vállalatok gyakran nem is tudják, hogy pontosan mit loptak el tőlük. Amikor bejelentik az incidenst, rendszerint annyit tudnak csak közölni, hogy potenciálisan hány millió bankkártyát és fogyasztót érinthetett a kiberbetörés.

Egy vezető hitvallása: óriások válláról messzire látni

Inspiráló történet dr. Kazi Károlyé, a BHE Bonn Hungary Elektronikai Kft. ügyvezető igazgatójáé. A 25 éves vállalat egyike azon kevés hazai sikersztorinak, amelyben a rendszerváltáskor egy lakótelepi lakásból induló cég ma milliárdos vállalatként hódít meg újabb és újabb piacokat. A BHE sikerében komoly szerepük van az operatív vezetést is gyakorló tulajdonosoknak, így Kazi Károlynak.

Biztosítás? Csak ha kötelező

Az év eleje mindig fontos fordulópont a hazai vállalkozások életében, többek között felül kell vizsgálniuk meglévő biztosításaikat. A hazai cégek többsége azonban csak akkor köt biztosítási szerződést, ha azt valamilyen jogszabály előírja számukra. Ágazati szereplők ugyanakkor bizakodók, az elmúlt évekhez hasonlóan idén további növekedésre számítanak.

Big Data: lehetőség vagy veszély?

Az International Data Corporation előrejelzése szerint az üzleti analitikus szolgáltatásokra világszinten elköltött összeg 2018-ra 89,6 milliárd dollárra nőhet a 2014-es 51,6 milliárdról. Vagyis egyre több cégnél egyre több adat keletkezik, amivel valamit kezdeni kell. Az adatboom azonban a lehetőségek mellett új adatkezelési veszélyeket is jelent a cégeknek. A magyar kis- és középvállalatok sem fogják megúszni, hogy áldozzanak erre a területre.

A témáról hamarosan konferenciát is rendez a Piac & Profit! Részletes program és regisztráció itt.

A franchise én vagyok!

Richard Branson és Donald Trump egyaránt franchise-uknak köszönhetik sikerüket és vagyonukat. Branson a Virgint, Trump a saját családnevét adja más cégeknek és azok termékeinek. Mindketten elsősorban arra használják az üzleti modellt, hogy ne saját tőkéjüket kösse le a növekedés és, hogy másokra hárítsák a legkülönfélébb kockázatokat.

A kultúra hozza a munkaerőt

„Tud úszni? Nem. És ha megfizetem?” Hofi Géza réges-régi poénja tökéletesen ül azzal kapcsolatban is, hogy hogyan lehet megfelelő munkaerőhöz jutni munkaerőhiányos környezetben. A pénz ebben az esetben sem old meg mindent.

Az Y generáció szemével

Napjaink munkaerő-piaca a kiélezett helyzetek sokaságát teremti. Mind kínálati, de leginkább a kereslet oldalán jelentős kihívásokkal szembesülnek még a legrátermettebb HR-esek is. Különösen érdekes a generációk szemszögén keresztül vizsgálni a helyzetet: létezik minden korosztályra egyaránt igaz válasz, egyetemlegesen működő megoldás? Mi kell az Y generációnak? Miben mások a fiatalok?

 Felkeltettük érdeklődését? Itt előfizethet!

 

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo