Magazin cikkek
A választási rendszer rafinált
Az orosz-ukrán konfliktus különösen kapóra jöhet Orbán Viktornak, aki békésebb időkben is szívesen vizionál lövészárkokról, frontról, tűzvonalról – mondja Hann Endre szociálpszichológus, a Medián ügyvezető igazgatója a Piac&Profit magazin legfrissebb számában. Bár a lap készítése idején a szerkesztőség még reménykedhetett abban, hogy nem a legrosszabb orosz-ukrán háborús forgatókönyv valósul meg, több cikk is foglalkozik a lehetséges következményekkel.
Az Orbán-rendszer legsikeresebb üzletága a hatalomgyár
„Ahol ilyen mértékű dominanciája van egy politikai erőnek, ott mindenki abban érdekelt, hogy a kormányon lévőkkel jóban legyen” – állítja Török Gábor a Piac & Profit legfrissebb számában. A politológus arról is beszélt a lapnak adott interjúban, mi befolyásolja azt, hogy az üzleti élet szereplői melyik párthoz húznak. De nem csak pénzről és profitról szól a decemberi magazin, amely már kapható az újságárusoknál.
Szűk mozgásteret hagyott magának a kormány
A járvány gyorsan rávilágított általában a magyar gazdaság, és konkrétan az egészségügy sérülékenységére. Gazdasági szempontból az elmúlt fél évtized prociklikus gazdaságpolitikája nem hagyott tartalékokat a rendszerben sem a monetáris, sem a fiskális politika szempontjából, nem volt kellő mozgástér a válság hatásainak jelentős tompítására. Minderről Jaksity György, a Concorde Értékpapír Zrt. társalapítója beszélt a Piac&Profit szeptemberi számában, amely már kapható az újságárusoknál.
Fogjuk fel, hogy ez nagyon komoly vírus! - mondta Jakab Ferenc virológus a Piac & Profitnak
Újságárusoknál és a digitális polcon a Piac és Profit magazin legújabb száma! A lapnak exkluzív interjút adott többek között dr. Jakab Ferenc, a Koronavírus-kutatási Akciócsoport vezetője, és a Dr24 tulajdonosai, Kóka János és Lancz Róbert. A magazin utánajárt annak is, mennyiben járult hozzá a politika a Hungarikum és vezetője, Keszthelyi Erik sikereihez.
Mi lesz az autógyártás jövője?
A magyar járműgyártás az utóbbi években sikertörténet volt. Rövidtávon problémákat okoz, hogy a járvány miatt előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Ennek ellenére a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.
A járvány után: hogy tudják csökkenteni a kockázatot a cégek?
Indul az élet az irodákban, ügyfélszolgálatokon, üzemekben, ez azonban számos új feladatot jelent a cégeknek, annak érdekében, hogy alacsony szinten tartsák a fertőzöttség munkahelyi kialakulásának esélyét. Teljes bizonyossággal nem lehet elhárítani a veszélyt,ezt a munkavédelmi törvény sem várja el tőlük, de azt igen, hogy minimalizálják a munkavállalók megbetegedésének kockázatát. A Piac & Profit magazinban Dr. Balázs Annát, a CMC Déli Klinika vezérigazgatóját kérdeztük arról, hogyan indulhatnak újra a munkahelyekjárványügyi szempontból.
Tartós megoldást jelentenek az állami források?
Mennyiben jelentenek tartós megoldást a koronavírus okozta sokkra az állami tulajdonú pénzintézetek, valamint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által nyújtott források a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe jutott hazai vállalkozásoknak?
Klein Dávid és Suhajda Szilárd a Himalájáról - Interjú
Nagyon izgalmasnak ígérkezett Klein Dávid és Suhajda Szilárd számára a tavaszi szezon a Himalájában. A páros a Makalu megmászására készült, ami nemcsak önmagában lett volna jelentős, de egyben felkészülésnek is tekintették jövő évi projektjükre, amikor visszatértek volna az Everestre, hogy oxigénpalack nélkül érjék el a világ tetejét. Aztán hirtelen minden álom összetört, amikor elszabadult a koronavírus. A Himalája „bezárt,” a terveket pedig jegelni kellett. De honnan volt rá pénz? És mi lesz most?
Mennyi idő alatt épülhet fel a koronavírusból a világ?
A beteg sok esetben az életmódjával felel a betegségéért. Ezt tudjuk, mégis szükségünk van időnként valamilyen sokkhatásra, hogy megértsük, máshogyan kell élnünk. Így van ez a gazdaságban is. A koronavírus egészségügyi és gazdaságpolitikai vonatkozásai szorosan összefüggenek – véli Trautmann László, a Budapesti Corvinus Egyetem docense.
Pénzügyi hasznot is húzhatunk a klímavédelemből
Ez korántsem újkeletű dolog, e befektetési lehetőséget az OTP Alapkezelő már tizenkét éve, még a 2008 őszén kirobbant előző válság előtt megteremtette, elindítva az OTP Klímaváltozás 130/30 nevű befektetési alapját. S hogy jól tette, azt jelzi, az utóbbi öt évben négyszer is elvitte a Privátbankár.hu „Legjobb Globális Részvény Alap” díját.
Saját bőrünkön érezzük a távmunka nehézségeit
Erről és számos egyéb érdekességről is olvashat a Piac & Profit magazin legfrissebb számában!
Interjú Patai Mihállyal
Patai Mihály: Azért dolgozunk, hogy a fogyasztóknak olcsóbb legyen a bankolás.
A koronavírus térdre kényszerítette a világot
Mondhatnánk, hogy a semmiből bukkant fel egy vírus, amely térdre kényszerített egy egész világot. De sok tudós évek óta arra figyelemeztett, - főleg a 2003-as SARS- és a 2012-es MERS-járvány óta -, hogy előbb-utóbb lesz egy vírus, amely végig söpör majd a Földön országhatárokat nem kímélve, s rég nem látott áldozatszámmal jár. Ez most bekövetkezett.
A nemesfém lesz a következő nagy dobás?
A koronavírus-válság az árupiacokat is megmozgatta, több nyersanyag ára évtizedes mélységekbe zuhant. A nemesfémekre azonban a jegybankok és kormányok elképesztő segélycsomagjai nyomán fényes jövő várhat.
Azért lehet pozitív hatása is a koronavírusnak
Például tisztább lehet a levegő. Azáltal, hogy mondjuk egy üzlet megkötésére készülők rádöbbennek arra, nem kell feltétlenül minden egyes alkalommal találkozniuk, elég a bemutatkozáskor, meg a végén, amikor aláírják a megállapodást. Így a kevesebb autózás és repülőzés kevésbé szennyezi a környezetet.
Új portál indult – itt a Családi magazin
Családdal, gyermekneveléssel kapcsolatos új, internetes portál indult Családi-magazin.hu néven.
Érnek-e még valamit a hagyományos papíralapú reklámok a digitális korban?
Kétségtelen, hogy a technológiai fejlődés leállíthatatlanul felgyorsult. Gyermekeink már mással játszanak, mint amikkel mi játszottunk, másként írnak és olvasnak és olyan eszközöket használnak, amik nem is léteztek amikor még mi születtünk. Megérkeztünk az okostelefonok korába, amikor már a farmer zsebünkben több gigabájtos tárhelyt cipelünk magunkkal mint amit anno az asztali számítógépünk tartalmazott, amikor szebb képet készít egy telefon, mint amilyen videófelvételt készíteni tudott a legprofesszionálisabb VHS kamera és amikor a körömnyi pendrive-ra annyi zene fér rá, mint korábban két polcnyi CD-re vagy fél szekrénnyi magnó kazettára.
A magánorvos nem választás, hanem kényszer
Már a standokon a Piac & Profit legfrissebb száma! A magánegészségügyi ellátás arányának eltolódásáról Kincses Gyulával beszélgettünk. Címlapinterjúnk az Erste Bank vezérigazgatójával készült, írtunk a kiber biztonságról, de olvashat a Nemzetközi Beruházási Bankról is a magazinban.
Színházak a nemzeti centrifugában
Már csak néhány nap, és belelapozhat a Piac & Profit magazin legfrissebb számába! Forró témákkal jön a februári Piac & Profit. Ki áll nyerésre a kultúrharcban?
Az egyéves túlélés tekintetében a legrosszabbak között vagyunk Európában
Már csak néhány nap, és belelapozhat a Piac & Profit magazin legfrissebb számába! Forró témákkal jön a februári Piac & Profit. Mi lesz veled egészségügy?
Ellopják a show-t?
Már csak néhány nap, és belelapozhat a Piac & Profit magazin legfrissebb számába! Forró témákkal jön a februári Piac & Profit.
Az Alpokaljától az Antarktiszig
Már csak néhány nap, és belelapozhat a Piac & Profit magazin legfrissebb számába! Forró témákkal jön a februári Piac & Profit.
Nincs ingyenebéd!
Már csak néhány nap, és belelapozhat a Piac & Profit magazin legfrissebb számába! Forró témákkal jön a februári Piac & Profit.
Tarol az adómentesség a régióban
Már csak néhány nap, és belelapozhat a Piac és Profit magazin legfrissebb számába!
Kémközpont vagy üzleti centrum?
Miért jött Budapestre a Nemzetközi Befektetési Bank?
Ki nézi terroristáknak a nyugdíjasokat? A Hét Sztorija
Banki azonosítás, terroristának nézett nyugdíjasok, Mészáros Lőrinc kedvenc témája a stadionok lelátóján, magyar korrupciós helyzet német vállalatvezetői szemmel - íme egy rövid tartalmi ízelítő a megújult Piac&Profit magazinból, amelyből értékes információkat szerezhetnek a vállalkozások az aktuális forrásszerzési lehetőségekről, a céges autóflottákról, valamint arról, hogy mit gondol Parragh László a tanrendről, hol van abban a vállalkozási ismeretek helye.
A webshop mellett jól jön a blog is
Nálunk még alig ismert a tartalommarketing egy, külföldön már sikeres formája, a webshopokhoz kötődő magazin. Németországban van olyan webáruház, ami egyszerre több kiadványt is terjeszt.
Magyar BBQ sztori – megjelent a Piac & Profit Üzleti Magazin
Miért megy barbeque-fesztiválra és pizzasütő-tanfolyamra egy vállalkozó testvérpár az Egyesült Államokba? Merre tart a marketing, Átlagisztán vagy Extremisztán a követendő példa, és milyen sors vár a szuverén államokra? Megtudhatja a Piac & Profit most megjelent, júniusi számából!
A cégvezető is márka
Tudta, hogy már a fotelben ülve, videó chat alkalmazással is nyithat bankszámlát? Ügyfelei számát pedig a marketing és az ügyfélszolgálat összekapcsolásával növelheti, de kihasználhatja a közösségi média eszközeit is a hatékonyabb marketing érdekében, és az sem mindegy, hogy milyen képet alakít ki magáról. Serényi János, a McCann Erickson reklámügynökség egykori legendás igazgatója elmond néhány selfbranding-trükköt a július 28-án megjelenő Piac & Profitban. Ne hagyja ki az üzleti magazin számtalan érdekes cikket tartalmazó nyári számát!
Most érdemes költözni
A májusi Piac&Profitban szó esik a garantált alapjövedelmet övező dilemmákról, körbejárjuk, hogy milyen következményekkel jár, ha egy vállalat állást foglal a társadalmat megosztó politikai kérdésben és megnézzük azt is, hogy a vizes világbajnokságból mit profitálhatnak a cégek, ha az egész országot foglalkoztató vizes vébére építik nyár eleji marketingkampányukat.
Munka nélkül kevés a tehetség
Mitől lettek sikeresek Warren Buffett befektetései? Mitől lettek sikeresek azok a vállalatok, amelyeket Dr. Beck György vezetett? És mi a szerepe a hobbiknak a sikeres cégvezetők életében? Megannyi kérdés, amelyre a válaszokat megkaphatja a Piac&Profit áprilisi számából.
Big data: lehetőség vagy veszély?
A Trump-modellről, részvényekről, adatbiztonságról, sikeres munkaerő-toborzásról szól a Piac & Profit friss száma, amelyben bemutatkoznak 2016 Üzleti Etikai Díjat nyert cégei is.
Menő és gazdaságos is a zöld biznisz
November – decemberi lapunk középpontjában a fenntartható fejlődés áll. Megnéztük, melyik alternatív gazdasági modell lehet a rendszerváltó, milyen ütemben tör előre a zöldenergia-felhasználás, milyen hatása lehet a terrortámadásoknak a gazdaságra. Számokkal bizonyítjuk, hogy a zöld cégek nyereségesebben működnek. Feldmár András pedig arról beszél, hogy ha mindenki szeretné a másikat, nyilvánvalóan boldogabbak lennénk
Jön a verseny
Külsejében és tartalmában is új a Piac & Profit magazin! Trendek, elemzések, továbbra is objektíven és politikamentesen. A friss lapszámban többek között agrártrendeket vettünk górcső alá, elemeztük a kisvállalatok növekedésének korlátait, foglalkoztunk a nyugdíj és öngondoskodás kérdésével a TTIP-vel és a robotok munkaerőpiaci megjelenésével is sok már érdekes és hasznos téma mellett.
A kontroll a legfontosabb stratégia
Megjelent a júniusi Piac & Profit! Benne az egyik legnagyobb hazai egészségpénztár, a nyolcmilliárd forint forgalmú Patika tulajdonosa, Lukács Marianna beszél arról, hogy milyen ma Magyarországon vállalkozónak lenni. Természetesen az új cafeteria-szabályok mellett sem megyünk el szó nélkül!
Bojár: Árt az állami atyáskodás
Bojár Gábor beszél arról, hogy milyen más képességekre van szükség egy induló cég felfuttatásához és egy nagy cég sikerre viteléhez, megnézzük, hogyan változnak az energetikai követelmények, és hogy miért lesz az egészségügy a jövő nagy üzlete. Mindez a májusi Piac & Profitban!
Készüljön fel áprilisra!
A kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza egyesek szerint – erről is szó esik az áprilisi Piac & Profitban. Emellett bemutatjuk a Fornettit alapító Palásti József új bizniszét, megnézzük, mi lett az egykor szárnyaló hazai élelmiszeriparból mára és felvillantjuk a befektetési alapok és állampapírok között folyó egyenlőtlen küzdelem kimenetelét.
Elmondjuk, mire adnak olcsó hitelt
A márciusi Piac & Profitban többek között megszólal a BÁV-vezér, bemutatunk magánélet-barát munkahelyeket, elmondják a bankok, mire adnak olcsó hitelt vállalatoknak és szó van a lapban a hazai egészségügy problémáiról is.
Nyerő ágazatok az idei évre
A Piac & Profit 2016. februári számában utánajártunk, hogy milyen trendek, kihívások alakítják majd életünket 2016-ban. A lapban szó van globális gazdasági és társadalmi folyamatokról, illetve az egyes ágazatokban idén várható mozgásokról.
Csábító cafeteria
Hogyan állítsuk össze a cafeteria-menüt? Hogyan javítsuk cégünk cash-flow helyzetét? Hogyan innováljunk? Számtalan kérdésre találja meg a választ a Piac & Profit december – januári összevont számában.
Megállítható a migráció?
Migráció, felmelegedés, fenntarthatósági célok az üzleti világban és még számos, a jövőnket meghatározó kérdést boncolunk a Piac & Profit novemberi számában, amely a fenntarthatóságot helyezte fókuszába.
Mit tegyünk, hogy pénzünknél legyünk?
Nyugdíjkérdés, szárnyaló startupok, szenvedélyből tanítók, külföldi beruházók – néhány az e havi témáink közül. Az októberi Piac & Profit cikkeiből hasznos tudásokra tehetünk szert, amelyek révén az élet mindhárom dimenziójában – a társadalomban, a munkában és a családban – is sikeresebbek lehetünk.
Önnek lesz nyugdíja?
Ahelyett, hogy a nyugdíjrendszerünk fenntarthatóságán elmélkednénk, hasznosabb, ha azon gondolkodunk, miből fogunk megélni öregkorunkban. Erről is szó van a Piac & Profit magazin szeptemberi számában. De olvashat sikeres hazai közösségi finanszírozási kampányokról, értékesítési tippekről, a megváltozó munkahelyi környezetről és még sok minden másról.
Bevándorló vállalkozók
A Piac & Profit júliusi összevont számában sok minden más mellett más kultúrából érkezett sikeres vállalkozókat ismerhet meg. Szó van a JEREMIE program kifutásáról is és arról, hogy kiderülhetnek még turpisságok.Az innovatív üzletembereknek szóló magazinból megismerhet sikertörténeteket, hozzájuthat a hatékony cégvezetéshez szükséges tudáshoz.
Befektetés: mit remélhetünk?
Vajon miért lehet eredményesebb az a vállalat, amely vezetőségében vannak nők? A Piac & Profit májusi számából kiderül, hogy miért vált hangsúlyos kérdéssé a 21. században a nők gazdasági életben betöltött szerepének erősítése. Szó van még biztonságos befektetésekről, sikersztorikról az esküvőiparban még sok másról.
Új generáció: gond lesz?
Megjelent a Piac & Profit áprilisi száma. Az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinjában többek között olvashat patinás márkákról és híressé vált családi vállalatokról. A címlapsztoriból kiderül: miért lehet veszélyes a magyar gazdaság számára, hogy a hazai családi vállalatok hullámszerű generációváltás előtt állnak.
Hitelforradalom
Megjelent a Piac & Profit márciusi száma. Az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinjában több mint egy tucat franchise rendszergazda és átvevő mondja el tapasztalatait, osztja meg sikerének titkát. Az összeállításból kiderül: miért vészelték át jobban a válság éveit a hálózatban működő vállalkozások.
Tervgazdaságból a piacgazdaságba - 25 éves sikerek
Megjelent a Piac & Profit februári száma még több oldalon, még több tartalommal. Az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinjában 13 negyed százada működő magyar tulajdonban lévő vállalkozás mutatkozik be. Az összeállításból megismerheti a tervgazdaságból a piacgazdaságba vezető rögös utat sikerrel teljesítő cégek titkát, alapítójuk életpályáját. A lapban ezúttal még egy összeállítás helyet kapott a színes cikkek és infografikák mellett. Kitekintettünk a nagyvilágba, és megkérdeztük a főbb szektorok, tevékenységek, iparágak, ágazatok ismert és elismert hazai szereplőit, hogy milyen ágazati trendeket, hangsúlyokat, változásokat prognosztizálnak 2015-re a saját területükön.