A szeptemberi Piac & Profit cikkeiből olyan hasznos tudásokra tehetünk szert, amelyek révén az élet mindhárom dimenziójában – a társadalomban, a munkában és a családban – is sikeresebbek lehetünk.
A tartalomból:
Nyugdíj: Magad uram, ha szolgád nincsen!
Ahelyett, hogy a nyugdíjrendszerünk fenntarthatóságán elmélkednénk, hasznosabb, ha azon gondolkodunk, miből fogunk megélni öregkorunkban. A kérdés mindenkit érint cégtulajdonost, cégvezetőt és munkavállalót egyaránt. Összegyűjtöttünk néhány megtakarítási lehetőséget, amelyet az állam adójóváírással támogat.
Infógrafika: Pánik 8,6 évente
Martin A. Armstrong befektetési cége fénykorában hárommilliárd dollárt kezelt, az amerikai közgazdászt és spekulánst azonban meghurcolta az FBI és börtönben kötött ki. A jóslatai és a hírlevele viszont máig a futurológusok és a befektetők kedvence csemegéje.
Egyedül nem megy
A dolgok internete behálózza az életünket. Átalakítja az otthoni szokásainkat, az autózásunkat, edzésünket, orvosokhoz fűződő viszonyunkat. És átalakítja az üzleti együttműködéseket: lebontja a vállalati struktúrák közötti falakat.
Száguldó innovációk
Stagnálás, illetve visszaesés jellemzi jelenleg a globális autópiacot, még a számos gyártó számára legfontosabb piaccá előlépett Kínában is megtört a növekedés üteme. Mindez azonban nem fogta vissza az autógyárak újító kedvét és fejlesztési tempóját
Szenvedélybiznisz: Összedobták!
A közösségi finanszírozási oldalakon keresztül az internet lett a forrásgyűjtés új arénája: ötletgazdák és start up cégek versenyeznek a magánemberek pénzéért. 3 olyan hazai kisvállalkozást mutatunk be, amelyek így jutottak forráshoz. Íme a trükkök, amelyek sikeressé teszik a kalapozást.
Munkahely máshogy
A munkahely nem azonos az eddig megszokott irodákkal mióta hódít a távmunka, egyre több az okoseszköz, és a főnök is egyre inkább elhiszi, hogy aki nem a szeme előtt dolgozik, az sem lóg. Sőt, az is lehet, hogy hatékonyabb!
Mindnyájan eladunkTévhit, hogy csak az értékesítőknek kell nap mint nap szembesülniük az eladás nehézségeivel. Mindegyikünk elad valamit: a kereskedő az árut, az innovátor az ötletét, a vállalkozó a termékét vagy a szolgáltatását az ügyfelének vagy a befektetőnek, az álláskereső pedig önmagát a potenciális munkáltatónak. A szükséges képességek pedig bárki által elsajátíthatók.
Agyra megy
Miért lenne jó, ha a vállalkozásunknak nemcsak logója, hanem illata is lenne? És lehet-e úgy meghatározni egy árat, hogy az már magában növelje az eladásokat? Brainfluence című könyvében Roger Dooley tudományos eredmények alapján bizonyítja, érdemes a vásárlók „agyára menni” és ötleteket ad ahhoz is, hogyan.
Etikus üzlet: Ahol a bicikli nem hobbi
A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben sőt, még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.
Iroda: Látszik az alagút vége
Valami elindult a hazai irodapiacon, amit a csökkenő üresedési ráta és a bővülő kereslet jelez. Van, aki szerint az irodabérlési láz a gazdasági válságból kilábaló Európa egyik biztos jele. Mások egyszerűen a korábban jegelt igények megvalósításával magyarázzák a jelenséget.
A meggyőzés művészete
Azok, akik adatolnak, kevésbé hagynak nyomot a hallgatóságukban, mint azok, akik történetet mesélnek, ráadásul jól. A Personal Brand Institute két partnere arról beszél, hogyan lehet megtanulni hatékonyan sztorizni.
Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet
Az emberek imádnak ajándékot kapni, ebben mind hasonlítunk. Egy jó ajándék segít bizalmat építeni, emlékezetessé teszi az ajándékozót, akihez így hosszabb távon is pozitív érzelmeket kapcsolunk. Miért ne használnák ki ezt az üzleti életben is?
Könyvajánló: Harc a mikromásodpercekért
Piszkos játszmákat tár fel Michael Lewis kriminek beillő könyve, a Flash Boys a bróker nélküli, elektronikus részvénykereskedés és derivatíva-játszadozás elitista bizniszéről. Egy mód, ahogy a gazdagok lesznek még gazdagabbak.