Innováció cikkek
Innovációs programcsomag indul cégeknek, közel 200 milliárd forint a keret
Innovációs programcsomagot hirdet meg a kormány a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak 181 milliárd forint értékben.
Nincs minden veszve, a magyar a 27. leginnovatívabb nemzet
Roland Berger: Már Dánia is a világ egyik leginnovatívabb országa.
Forradalmi: mezőgazdasági szakemberek ezreinek munkáját segítheti a magyar startup
Október végén debütálnak.
Harmadik éve stagnál a magyar startup-piac
Mutatjuk, mi kell a jövőben ahhoz, hogy egy startup sikeres legyen.
Nem fejlesztenek a magyar vállalkozások
A hazai vállalkozások 55 százaléka nem vezetett be innovációs folyamatot az utóbbi két évben.
Innovatív üzletembereket keresnek és díjaznak
Önálló elismeréssel tiszteleg a hazai vállalkozói szektor innovátorai előtt az EY Az Év Üzletembere Program.
Fekete felhők a vállalati innováció felett
A nem túl kedvező gazdasági kilátások és a finanszírozás, a pályázatok hiánya visszafogja a vállalatok innovációs kedvét.
Ismét megpróbálja a kormány a már többször csúfosan megbukott tervét
A Gyere haza fiatal! és a Vállalkozz Itthon Fiatal! program már megbukott. Most itt a Research Grant Hungary.
Még több pénzt öntenek vállalatok és egyetemek közös fejlesztéseire
A tavalyi 30 milliárd forint helyett idén már 50 milliárd forint érhető el vállalatok és egyetemek közös innovációs fejlesztéseinek támogatására.
A hazai cégek harmada fordít innovációra, most ezen változtatnának
Elindult a kkv-k innovációs képességeinek támogatását célzó GINOP Plusz pályázat társadalmi egyeztetése.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A NeerY rövid idő alatt népszerűvé vált a vendéglátósok körében.
Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség
A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.
Magyar cég enyhíthet a vállalkozások nyűgén
Átláthatóbb és könnyebben hozzáférhető e-naplós rendszert fejlesztett ki egy informatikai vállalkozó és egy tűzvédelmi szakember.
75 százalékos szabadalmi támogatást kaphatnak a kkv-k
Jelentős támogatások a szellemitulajdon-védelem terén.
Nem jeleskednek a hazai cégek az innováció terén
A digitális átállást nagyon is komolyan veszik.
Kopogtatnak a jövő társasjátékai
Hogyan változtatja meg a digitális innováció a szórakozást?
Nem fogyott el az innováció támogatására szánt 35 milliárd forint
KIM: több mint 30 milliárd forint támogatás innovációs projektekre.
A jövőjüket kezdték felélni a gazdák
Letört az agrár cégek innovációs kedve.
Lagymatag a magyar vállalatok innovációs aktivitása
A jelenlegi gazdasági helyzet rányomja a bélyegét a hazai vállalatok innovációs tevékenységére.
Magyar innováció forradalmasíthatja a gyümölcsfogyasztást
Egy igazi magyar innováció támogatja az egészséges zöldség- és gyümölcsszükséglet kielégítését.
Óriási innovációs támogatási program indul
Lezárult a 35 milliárd forint keretösszegű új innovációs támogatási program társadalmi egyeztetése, megjelent a három fő területre koncentráló pályázat.
Megkóstolná a tücsökfehérje szeletet?
A rovarfehérje rendelet februári megjelenése óta egyre több szó esik erről a – nekünk újdonságnak számító – alapanyagról.
Nem sikeres a családbarát kormány a családi vállalkozásoknál
Nem most lesz innovációs boom a családi vállalatoknál.
A digitális átállás hajtja a vállalati innovációt
A digitális átállás jelenti a legnagyobb hajtóerőt a hazai vállalatok innovációs tevékenységében.
Jelen helyzetben egyvalamivel kivárnak most a vállalatok
Új termékek, szolgáltatások bevezetésével kivárnak a vállalatok, inkább saját háttérfolyamataikat igyekeznek hatékonyabbá tenni.
Nem tanulnak a cégek a válságokból
Nincs elég ellenállóképesség a vállalatokban a legújabb kutatás szerint.
7 Bosch női tipp az innováció világában
Lányok Napja a Boschnál.
Még egy terület, ahol a magyar cégek az EU-s átlag alatt teljesítenek
A magyar vállalatok innovációs aktivitása elmarad a szükségestől és az európai átlagtól.
Még egy lista, ahol hátul kullog Magyarország
Nem szerepelt túl jól az EU innovációs eredménylistáján Magyarország.
Van, amiben jobbak a családi cégek, mint az egész vállalati szektor
Kissé innovatívabbak a hazai családi cégek, mint a vállalati szektor általában .
Lényegesen kevesebbet szánnak most a vállalatok innovációra
A magyar vállalatok az utóbbi hónapokban alaposan visszafogták innovációs elképzeléseiket.
Megöli az innovációt az átláthatatlan vállalati informatika
A verseny által kikényszerített folyamatos költségcsökkentési spirál a digitalizáció irányába hat.
Az innováción spórolnak a cégek
A magyar cégek többsége, 62 százaléka innovatívnak látja magát, a legpozitívabban pedig a kereskedelemben tevékenykedők értékelték a működésüket e szempontból. Lényegesen kisebb összeg ment azonban fejlesztésekre: átlagosan az árbevétel még tizedét sem költötték innovációra az idei félévet megelőző időszakban – derült ki a K&H innovációs indexből. A cégek 55 százaléka ugyanannyi innovációt vár a következő két évben mint az előző kettőben, a fejlesztéseket pedig leginkább azért indítják, hogy a vásárlók igényeihez alkalmazkodjanak, a termékek vagy szolgáltatások minőségét javítsák, illetve hatékonyabban tudjanak működni.
Magyar találmány az Ausztriában üzemelő kriptovalutás szendvicsező
A komoly üzleti befektetés mellett életeket hivatott menteni a LAMEA Sandwich Corner által indított kriptovaluta. A tokennel az innsbrucki székhelyű szendvicsező minden éttermében lehet már fizetni, a vállalat célja pedig az, hogy az emberek tudatosan vásároljanak és a termékek összetevőire nagyobb figyelmet szenteljenek világszerte. Szalkai Tímea, a cég vezérigazgatója arról beszélt, éttermük koncepciója eddig is egyedülálló volt, hiszen itt egyszerre tudnak egy társaság vegán, vegetáriánus, húsevő, laktózérzékeny, búzaliszt allergiás és candida problémával küzdő tagjai enni, amelynek létjogosultságát Google értékelések is alátámasztanak.
Meglepetés, de gyenge közepes a magyarok üzleti kreativitása
Nem jól állunk innovációban.
Nőknek készült likőr lett az év itala, a termék mögött szerelmi csalódás áll
Az egyik legrangosabb nemzetközi versenyen, a World Liqueur Awards 2022-n „A legjobb magyar gyümölcsalapú ital" díjat, valamint a Design kategória ezüstérmét nyerte el a prémium minőségű, gyógynövényes meggylikőr, a Woman Spirit.
Fotók – szenzációs magyar találmány segíthet a globális élelmiszerválságon
Az élelmezési és a vízellátási problémákat is orvosolni tudja a magyar technológia, amellyel képesek lehetünk szélsőséges környezetben a világon bárhol mindössze 80 négyzetméteren több száz kilogramm zöldséget termeszteni.
Elég menő megoldások vannak a küszöbön
Remek ötletek válhatnak valósággá a K&H innovathon versenyének eredményeként, ahol tizenegy fiatal, startup vénájú csapat hozott jobbnál jobb megoldásokat. A február végi eseményen fenntarthatósággal, és bankoláson túli (azaz beyond banking) megoldásokkal kapcsolatban hoztak vállalkozás ötleteket a versenyzők. Az idei év nyertes csapata a kidea, akik a bölcsődék és óvodák kommunikációját segíthetik a szülőkkel úgy, hogy egy biztonságos és hatékony alkalmazást nyújtanak. Az eseményen fenntarthatósági és beyond banking különdíjat is odaítélt a zsűri, illetve a Start it @K&H különdíj is gazdára talált.
Alapjaiban változtatja meg a munkaerő-toborzást egy új innováció
A jelöltek megszerzésének leggyorsabb, és pénzügyileg leghatékonyabb módszere az úgynevezett crowdstaffing. A toborzási folyamatokat forradalmasító modell lényege, hogy a független, önálló fejvadászok és szakemberek saját szabadidejükkel, kapcsolati hálójukkal szállnak be a keresésbe, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a legalkalmasabb jelölt kerüljön kiválasztásra.
Titkos receptek cégvezetőknek a járvány átvészeléséhez
A járványhelyzettel járó erősen korlátozott mozgástér és a fenyegetettség innovatív megoldásokra kényszerítette a cégeket, és megerősödtek a kooperációra épülő hálózatok – állapítja meg a Budapesti Metropolitan Egyetem professzora által vezetett kutatás.
140 milliárd forintos pályázati keret nyílik szerdától
Kutatás-fejlesztésre és innováció erősítésére lehet pénzt szerezni a GINOP Plusz keretében.
Kivárásra játszanak a legnagyobb magyar vállalatok
Rengeteg cég maradt adós saját magának új fejlesztésekkel, termékekkel az elmúlt két évben. Még az igazán nagy, 10 milliárd forintot meghaladó forgalmú magyar vállalkozásoknak is mindössze 37 százaléka rukkolt elő újdonsággal - derül ki a K&H innovációs indexéből. A visszafogott fejlesztési kedv magyarázható a pandémiából adódó bizonytalan környezettel. Elsősorban a közepesnek mondható 2-4 milliárdos és 4-10 milliárdos cégek voltak aktívak, 46 és 43 százalékuk fejlesztett új szolgáltatást vagy terméket, míg a legkisebb vállalkozásoknak csak a negyede.
Új világ jön, ha mázlink van, szép lesz
Megállíthatatlanul dübörög a technológiai átállás. Iparági jóslatok szerint a digitális transzformáció piaca 2025-re eléri a 3300 milliárd dollárt, évi átlag 23 százalékos növekedés mellett. De mi fűti a motorját? És milyen lesz az életünk két-három év múlva?
Koronavírusos a cégek innovációs kedve
Bár a járvány okozta sokk utáni újraindulásban és a hosszú távú tartós növekedésben egyaránt megkerülhetetlen lenne az innováció, a magyar vállalkozások minimum visszafogottak ezen a téren - derül ki a K&H innovációs indexének második méréséből, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevételű magyar cégek fejlesztéseit, terveit térképezte fel. A K&H innovációs indexe 28 pontot ért el az idei második félévben, ami 3 ponttal elmarad az első féléves eredménytől. A kutatás szerint a nagyobb vállalatok számítanak komolyabb innovátornak, a szektorokat nézve pedig az ipar és a szolgáltató szektor viszi a prímet.
Nem tud versenyezni az EU, ha az innovációról van szó?
Az európaiak több mint fele gondolja úgy, hogy Kína (58 százalék), az Egyesült Államok (57 százalék) és Japán (54 százalék) az Európa Unió előtt jár a tudományos felfedezések terén - derült ki az Európai Bizottság által készített Eurobarométer-felmérésből.
Innováció: ezért vannak a magyar cégek lemaradva
Innovatív termékek fejlesztése a vevők igényeinek kiszolgálása, a termékminőség javítása, a versenyelőny megszerzése, stabilizálása, a pályázati források elérése – ezek mind az innováció motorját jelenthetik a magyar vállalatoknál a K&H innovációs indexéhez készült reprezentatív kutatás szerint. Ugyanakkor bőven akadnak gátló tényezők, a magyar cégek 27 százalékánál forráshiány miatt maradnak el az innovációk, 22 százalékuk a támogatások nehézkes elérésével magyarázzák ezt. Az is kiderült, hogy a magyar vállalatok a ténylegesnél szebbnek látják az innovációs lépéseiket.
Hol vannak az új termékek? Kevés cég mer most fejleszteni
Kisebbségben vannak Magyarországon azok a cégek, amelyek az utóbbi időszakban új terméket dobtak a piacra, a K&H innovációs indexe szerint 100-ból 43 cégre volt ez igaz. A nagyvállalatok kilógnak a mezőnyből, közel 70 százalékuk rukkolt ki újdonsággal, miközben a legkisebb cégeknek csak a 38 százaléka tett ugyanígy. Az iparban és szolgáltatási szektorban érdekelt cégeké a főszerep az új termékeknél, a kereskedelmi és agrárcégek lemaradásban vannak.
Előre menekülnek a magyar cégek, mégis jelentős a lemaradás az innovációknál
A járvány okozta gazdasági válság utáni kilábalásban főszerepet kap az innováció, de ezen a téren felemás kép rajzolódik ki Magyarországon – derül ki a K&H most elindított innovációs indexéből, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevétellel rendelkező magyar cégek innovációhoz való hozzáállását és terveit mutatja be.