Harmadik éve stagnál a magyar startup-piac

Globálisan az 50. legfejlettebb startup-ökoszisztéma a magyar. A hazai startup szféra ezzel már harmadik éve stagnál, miközben a kockázatitőke-befektetések, finanszírozások csökkenése még inkább kihívás elé állítja az innovátorokat. A hazai piac szereplőinek ezért már most kell egy forgatókönyv arra az esetre, ha befektetések nélkül kellene boldogulniuk. A start it @K&H inkubátorprogram szeptember 8-ig várja a startupok jelentkezését, hogy egyéni mentorációval, közösségi irodával és számos digitális szolgáltatással segítsen átgondolni a jövőre vonatkozó lehetőségeket és ingyenes támogatást nyújtson a változó piaci körülmények között.

A StartupBlink 2024-es ökoszisztéma-jelentésében nemzetközi szinten az 50. legfejlettebb startup-ökoszisztéma a magyar. A kockázatitőke-befektetések csökkenése miatt azonban a jövőben néhány új irányvonalat is át kell gondolniuk az innovátoroknak, véli Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője: „A startupok sikerének egyik kulcsa a rugalmasság – azaz, hogy a nagyvállalatoknál gyorsabban tudnak reagálni a gyakran változó fogyasztói és piaci igényekre. Egy-egy ilyen változáshoz, pivothoz azonban nemcsak technológia és a csapat agilitása, hanem a befektetők tőkéje is szükséges lehet. Ez utóbbit tekintve azonban egyre szűkebb a mozgástér: a Startup Hungary év elején közzétett riportja szerint a 2022-es évhez képest tavaly több mint 60 százalékkal kevesebb tőke érkezett a magyar startupokba.”

Oda az egykori versenyelőny
Oda az egykori versenyelőny
Fotó: Pixabay
Mire koncentrálnak a befektetők?

Ahhoz, hogy felkeltsék, megnyerjék a befektetők és a célközönség érdeklődését, a startupoknak a jövőben két tényezőre kell fokozottabban figyelniük. Sokkal inkább adaptálniuk kell az új technológiákat a termékükbe és az üzleti modelljükbe is. Másrészt a fenntarthatóság egyre inkább kulcsfontosságú, ezért az eddigieknél jobban fókuszba kell helyezniük a környezetbarát megoldásokat és a társadalmi szerepvállalást.

A startupoknak mindezek mellett egyfajta szemléletváltásra is szükségük van, nyitniuk kell az alternatív finanszírozási formák irányába. Ilyen például a közösségi finanszírozás (crowdfunding) vagy a bootstrap, vagyis amikor a startup a saját megtakarításait, illetve a barátok és családtagok forrásait használhatja fel a kezdeti költségek fedezésére. Végül pedig meg kell találniuk azokat a szakmai lehetőségeket, amelyek anyagi támogatás nélkül is segítenek az elindulásban és a szintlépésben.  „A start it @K&H programunk kuriózumnak számít a hazai akcelerátorok között, hiszen iparági megkötés nélkül várjuk a fejlődni vágyó csapatokat. A féléves mentorálást elnyerő startupokat a K&H kulcsmentorai, a hazai és nemzetközi üzleti kapcsolati hálónk, valamint az alumni csapatok sokéves tapasztalatai is segítik a további fejlődésben, akár a nemzetközi piacra lépésig” – hangsúlyozta Németh Balázs.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo