A jövőjüket kezdték felélni a gazdák

Az elmúlt egy évben erőteljesen visszafogták innovációs fejlesztéseiket a mezőgazdasági cégek – derül ki a K&H innovációs kutatásából. A vállalkozások több mint fele az átlagosnál kevésbé tartja magát innovatívnak, és közel 85 százalékuknál semmilyen termékfejlesztés nem történt az elmúlt két évben. Ennek legfőbb oka, hogy az eddig bevezetett és alkalmazott innovációk véleményük szerint még megfelelőek. A fenntarthatósági szemlélet viszont ennek ellenére is jelen van a szektorban: a cégek több mint kétharmadánál történt olyan fejlesztés az elmúlt két évben, amely kedvező környezeti hatással bír, és további 41 százalék készül erre a következő egy évben is.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A következő egy évben nem várható innovációs hullám a mezőgazdaságban. A cégek eddig megvalósult, illetve a jövőben tervezett innovációs tevékenységét félévente vizsgáló K&H innovációs indexük az elmúlt egy évben 9 pontos csökkenést követően jelenleg 19 ponton áll. „A mostani érték mindössze 1 ponttal haladja meg az előző félévi, az index történetében eddigi legalacsonyabb eredményt. A jelenlegi elmozdulás mögött az áll, hogy ugyan több fejlesztést terveznek a jövőben, de kevesebb megvalósult innováció történt az elmúlt két évben, valamint a digitalizációs folyamatok és az innovációs stratégia fontossága egyaránt tovább csökkent, ami részben érthető és magyarázható az elmúlt évek megnövekedett makrogazdasági kihívásaival” – mondta el Demeter Zoltán, a K&H, az Év digitális bankja díj nyertese Agrárüzletágának vezetője.

innovációra kevesebbet, fenntarthatóságra többet költenek

A kutatás adatai alapján a cégek mindössze 38 százaléka tartja magát az átlagosnál innovatívabbnak, míg a többség kevésbé tartja magát újítónak (60 százalék). Így nem meglepő, hogy az elmúlt két évben csupán közel minden hetedik (16 százalék) vállalkozás rukkolt elő új vagy jelentősen javított termékkel. “Aki újított, elsősorban a költségek optimalizálása, a jogszabályi előírások szigorodása, a versenyelőnyhöz jutás, illetve a fogyasztói igényeknek való megfelelés érdekében tette. Az innováció elmaradásának legfőbb oka pedig, hogy a cégek véleménye szerint a korábbi innovációk még megfelelőek és nincs szükség további újításra. Ezt tízből közel 8 vállalkozás említette (78 százalék)” – részletezte az eredményeket Demeter Zoltán.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo