Nem tanulnak a cégek a válságokból

Hiába befolyásoltak az elmúlt három évet különböző válságok és gazdasági bizonytalanságok, a cégvezetők többsége (53 százalék) közel sem érzi vállalataikat kellően erősnek ahhoz, hogy megküzdjenek a jövő kihívásaival. A vezető analitikai vállalatként ismert SAS legújabb jelentése, mely a „Resiliency Rules” névre hallgat, az üzleti életben tapasztalható rugalmasság jelenlegi helyzetét vizsgálta olyan iparágakban, mint a pénzügyi szolgáltató szektor, kormányzat, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy. A felmérés feltárta, hogy különböző vállalatok milyen lépéseket tesznek a változásokkal való megbirkózás és a lehetőségek megragadása érdekében.

A jelentés kiegészítéseként az SAS kifejlesztett egy új, ellenállóképességet értékelő eszközt. Az ingyenes, online kiértékelő eszköz lehetővé teszi az üzleti vezetők számára, hogy a tanulmányban vizsgált öt alapvető „rugalmassági szabály" alapján értékeljék saját vállalatuk rugalmassági hányadosát.

Duma helyett tények

A SAS a kutatás során 2414 olyan felsővezetőt kérdezett meg, akik száz főnél több kollégát foglalkoztató vállalatoknál dolgoznak. A válaszadók 70 százaléka optimista saját országa gazdasági helyzetével kapcsolatban, 80 százalék pedig kifejezte, hogy terveznek olyan beruházásokat a közeljövőben, amelyek a rugalmassági stratégiát segítik. A felmérés azonban megmutatta, hogy szakadék található ott, hogy mit tartanak fontosnak a cégvezetők az ellenállóképesség terepén, és hogy vállalataik hogyan szerepelnek ezen a területen.

Az adatok az alábbiakat mutatják:

Bár 97 százalék szerint fontos vagy többnyire fontos az ellenállóképesség, mindössze 47 százalék tartja saját vállalatát kellően felkészültnek és rugalmasnak.

Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)
Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)

A válaszadók közel fele (46 százalék) elismeri, hogy vállalata nem teljesen felkészült az olyan kihívásokkal szemben, mint az adatbiztonság (48 százalék), a produktivitás (47 százalék) vagy a technológiai innovációk használata (46 százalék).

Hiába a rugalmassági szakadék, a válaszadók 81 százaléka úgy véli, megfelelő iránymutatással be lehet hozni a lemaradást. A válaszadók több mint 90 százaléka az analitikát és az adattudományt a rugalmassági stratégia kiemelkedően fontos eszközének tekinti.

Véleményvezér

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo