Nem tanulnak a cégek a válságokból

Hiába befolyásoltak az elmúlt három évet különböző válságok és gazdasági bizonytalanságok, a cégvezetők többsége (53 százalék) közel sem érzi vállalataikat kellően erősnek ahhoz, hogy megküzdjenek a jövő kihívásaival. A vezető analitikai vállalatként ismert SAS legújabb jelentése, mely a „Resiliency Rules” névre hallgat, az üzleti életben tapasztalható rugalmasság jelenlegi helyzetét vizsgálta olyan iparágakban, mint a pénzügyi szolgáltató szektor, kormányzat, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy. A felmérés feltárta, hogy különböző vállalatok milyen lépéseket tesznek a változásokkal való megbirkózás és a lehetőségek megragadása érdekében.

A jelentés kiegészítéseként az SAS kifejlesztett egy új, ellenállóképességet értékelő eszközt. Az ingyenes, online kiértékelő eszköz lehetővé teszi az üzleti vezetők számára, hogy a tanulmányban vizsgált öt alapvető „rugalmassági szabály" alapján értékeljék saját vállalatuk rugalmassági hányadosát.

Duma helyett tények

A SAS a kutatás során 2414 olyan felsővezetőt kérdezett meg, akik száz főnél több kollégát foglalkoztató vállalatoknál dolgoznak. A válaszadók 70 százaléka optimista saját országa gazdasági helyzetével kapcsolatban, 80 százalék pedig kifejezte, hogy terveznek olyan beruházásokat a közeljövőben, amelyek a rugalmassági stratégiát segítik. A felmérés azonban megmutatta, hogy szakadék található ott, hogy mit tartanak fontosnak a cégvezetők az ellenállóképesség terepén, és hogy vállalataik hogyan szerepelnek ezen a területen.

Az adatok az alábbiakat mutatják:

Bár 97 százalék szerint fontos vagy többnyire fontos az ellenállóképesség, mindössze 47 százalék tartja saját vállalatát kellően felkészültnek és rugalmasnak.

Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)
Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)

A válaszadók közel fele (46 százalék) elismeri, hogy vállalata nem teljesen felkészült az olyan kihívásokkal szemben, mint az adatbiztonság (48 százalék), a produktivitás (47 százalék) vagy a technológiai innovációk használata (46 százalék).

Hiába a rugalmassági szakadék, a válaszadók 81 százaléka úgy véli, megfelelő iránymutatással be lehet hozni a lemaradást. A válaszadók több mint 90 százaléka az analitikát és az adattudományt a rugalmassági stratégia kiemelkedően fontos eszközének tekinti.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo