Nem tanulnak a cégek a válságokból

Hiába befolyásoltak az elmúlt három évet különböző válságok és gazdasági bizonytalanságok, a cégvezetők többsége (53 százalék) közel sem érzi vállalataikat kellően erősnek ahhoz, hogy megküzdjenek a jövő kihívásaival. A vezető analitikai vállalatként ismert SAS legújabb jelentése, mely a „Resiliency Rules” névre hallgat, az üzleti életben tapasztalható rugalmasság jelenlegi helyzetét vizsgálta olyan iparágakban, mint a pénzügyi szolgáltató szektor, kormányzat, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy. A felmérés feltárta, hogy különböző vállalatok milyen lépéseket tesznek a változásokkal való megbirkózás és a lehetőségek megragadása érdekében.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A jelentés kiegészítéseként az SAS kifejlesztett egy új, ellenállóképességet értékelő eszközt. Az ingyenes, online kiértékelő eszköz lehetővé teszi az üzleti vezetők számára, hogy a tanulmányban vizsgált öt alapvető „rugalmassági szabály" alapján értékeljék saját vállalatuk rugalmassági hányadosát.

Duma helyett tények

A SAS a kutatás során 2414 olyan felsővezetőt kérdezett meg, akik száz főnél több kollégát foglalkoztató vállalatoknál dolgoznak. A válaszadók 70 százaléka optimista saját országa gazdasági helyzetével kapcsolatban, 80 százalék pedig kifejezte, hogy terveznek olyan beruházásokat a közeljövőben, amelyek a rugalmassági stratégiát segítik. A felmérés azonban megmutatta, hogy szakadék található ott, hogy mit tartanak fontosnak a cégvezetők az ellenállóképesség terepén, és hogy vállalataik hogyan szerepelnek ezen a területen.

Az adatok az alábbiakat mutatják:

Bár 97 százalék szerint fontos vagy többnyire fontos az ellenállóképesség, mindössze 47 százalék tartja saját vállalatát kellően felkészültnek és rugalmasnak.

Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)
Fontos az egyenlőség és felelősség (Fotó: SAS)

A válaszadók közel fele (46 százalék) elismeri, hogy vállalata nem teljesen felkészült az olyan kihívásokkal szemben, mint az adatbiztonság (48 százalék), a produktivitás (47 százalék) vagy a technológiai innovációk használata (46 százalék).

Hiába a rugalmassági szakadék, a válaszadók 81 százaléka úgy véli, megfelelő iránymutatással be lehet hozni a lemaradást. A válaszadók több mint 90 százaléka az analitikát és az adattudományt a rugalmassági stratégia kiemelkedően fontos eszközének tekinti.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo