Mennyire fontos a magyaroknak, hogy hazai terméket vegyenek?

A megkülönböztető védjegyek, mint a kiváló magyar márkákat fémjelző MagyarBrands logó használatának erejét idén piackutatással is felmérte a MagyarBrands Program. Az országosan reprezentatív mintán végzett felmérés több ponton is tanulságos eredményt hozott. A fogyasztók majdnem fele ismeri a kiváló magyar márkákat fémjelző MagyarBrands logót, többségük gyakrabban is vásárol ilyen logót magán viselő terméket. A megkérdezettek közel fele szerint egy MagyarBrands termékben biztosan meg lehet bízni, a megkérdezettek több, mint 40 százaléka számára az ilyen termékek kategóriájukban a legjobb terméket, szolgáltatást jelentik.

A feltevést, hogy a hazai fogyasztók vásárlásait pozitívan befolyásolja egy termék vagy szolgáltatás magyar származása, igazolta az a kutatás, amelyet a MagyarBrands megbízásából az Impetus Research Piackutató Intézet végzett 2025 nyarán.

A hazai fogyasztók több, mint 80 százaléka számára nem közömbös, hogy magyar vagy külföldi terméket vásárol-e, több, mint harmaduk (38 százalék) számára ez kifejezetten fontos. A vásárlók egyharmada kifejezetten keresi a magyar márkák termékeit és előnyben részesíti őket a külföldi márkákkal szemben (míg a külföldi márkákat preferálók csak a célcsoport 13 százalékát teszik ki).

Kevésbé tudatos a Z-generáció?

Az adatok részletesebb tanulmányozása után azonban az is kiderült, hogy a fiatal generációk számára a magyar eredet már nem ennyire központi kérdés. A Z-generációsok, tehát (nagyjából) a 18-29 év közöttiek 22 százaléka egyáltalán nem, vagy csak kevésbé tartja fontosnak, hogy magyar terméket vásároljon, míg ez a negyvenes korosztálynak csupán 12 százalékára igaz. Külföldi terméket is nagyobb aránnyal vásárol a Z-generáció, 22 százalékuk általában vagy döntően külföldi márkák termékeit vásárolja.

„Ez a generációs különbséget ily módon jelző felmérés is jól mutatja, hogy milyen sokrétű, folyamatosan bővülő feladata van a kiváló magyar márkákat értékelő MagyarBrands Programnak” – nyilatkozta Serényi János, a MagyarBrands Program elnöke. – „A díjazási rendszer küldetése az elmúlt 15 évben alapvetően változatlan volt: a kiválasztási folyamaton keresztül minden évben ráirányítani a figyelmet a sikeres hazai márkákra, a kiemelkedő teljesítményükre. Az Impetus által végzett kutatás egyik legfontosabb tanulsága azonban az, hogy az eddigi keretek között zajló munkánk folytatása mellett hangsúlyt kell helyezni azokra a kommunikációs üzenetekre és csatornákra is, amelyekkel a fiatalabb generáció figyelme a magyar márkák felé fordítható.”

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo