Nem tanulnak a cégek a válságokból

Hiába befolyásoltak az elmúlt három évet különböző válságok és gazdasági bizonytalanságok, a cégvezetők többsége (53 százalék) közel sem érzi vállalataikat kellően erősnek ahhoz, hogy megküzdjenek a jövő kihívásaival. A vezető analitikai vállalatként ismert SAS legújabb jelentése, mely a „Resiliency Rules” névre hallgat, az üzleti életben tapasztalható rugalmasság jelenlegi helyzetét vizsgálta olyan iparágakban, mint a pénzügyi szolgáltató szektor, kormányzat, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy. A felmérés feltárta, hogy különböző vállalatok milyen lépéseket tesznek a változásokkal való megbirkózás és a lehetőségek megragadása érdekében.

Az ellenállóképesség elérésének öt szabálya

A SAS öt olyan alapelvet azonosított, amelyek fontosak az üzleti ellenállóképesség fenntartásához és megerősítéséhez:

1.           Gyorsaság.

2.           Innováció.

3.           Egyenlőség és felelősség.

4.           Adatkultúra és -tudatosság.

5.           Kíváncsiság.

A kutatásban meghatározott öt szabály kapcsán a SAS megvizsgálta, a cégvezetők milyen módon rangsorolják és hajtják végre azokat. Egy dolog egyértelműnek bizonyult: a nagyfokú rugalmasságot mutató vezetők minden egyes területre nagyobb értéket helyeznek és többet fektetnek be, mint az alacsonyan ellenálló vezetők.  A válaszok ország- és iparági szegmensek szerint egybehangzóak voltak, ami azt jelzi, hogy a vezetők ezeket a rugalmassági stratégia alapvető összetevőinek tekintik.

Az egyik legfontosabb tanulságként az jelent meg, hogy az analitika és az adatelemzés kulcsfontosságú az ellenállóképességi szabályok végrehajtásában. A rugalmas vezetők szinte mindegyike (96 százalék) egyaránt használ belső és külső elemzéseket egy-egy döntéshozatalnál, és ezzel biztosítják ügymenetük folyamatosságát.

Rugalmassági index a kutatás hátterében

A tanulmányhoz a SAS egy „Resiliency Index” nevű értékelési módszertant hozott létre annak megértése érdekében, hogy a vezetők számára a rugalmasság hol illeszkedik a prioritások és a beruházások közé. A SAS a válaszadókat három kategóriába sorolta:

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo