Versenyelőnybe kerülhet, aki időben felkészül az ESG-re

Bár a legtöbb magyar kisvállalkozás számára még nem sürgető feladat az ESG (Environmental, Social, Governance – környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontok) előírásainak való megfelelés, azok a cégek, amelyek már most elkezdik a felkészülést, komoly piaci előnyökhöz juthatnak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A K&H szerint a fenntarthatóságra való tudatos átállás nem csupán szabályozási kényszer, hanem egyre inkább az üzleti siker záloga, amely meghatározza, kik tudnak hosszú távon versenyképesek maradni a hazai és nemzetközi piacon.

Egyelőre még van idő, de nem szabad hátra dőlni, legalábbi nem igazán érdemes. Bár a mikro-, kis- és középvállalkozások 2027 közepéig mentesülnek az ESG-s adatszolgáltatási kötelezettségek alól. Ez a haladék ugyanakkor nem jelenti azt, hogy ne lenne érdemes időben felkészülni. Sőt, azok a cégek, amelyek önként és proaktívan kezdenek el fenntarthatósági szempontokat beépíteni működésükbe, már most élvezhetik azokat az előnyöket, amelyeket a zöld átállás biztosít.

ESG: kötelezettségből üzleti lehetőség

A K&H szakértői szerint a kis- és középvállalkozások körében sokan ma még adminisztrációs teherként tekintenek az ESG-re, pedig a fenntarthatósági szempontok figyelembevétele több területen is kézzelfogható előnyökkel járhat. Az átlátható működés és a környezettudatos szemlélet a finanszírozási lehetőségeket is bővíti, hiszen a bankok és a befektetők előnyben részesítik a hosszú távon is fenntartható módon működő vállalkozásokat. Emellett a fenntarthatóság a piacszerzésben is kulcsfontosságú: a nagyvállalatok és nemzetközi partnerek egyre inkább megkövetelik beszállítóiktól az ESG-szabályoknak való megfelelést, így a felkészült kkv-k új vevőket és megbízásokat érhetnek el. Ráadásul a környezetbarát működés révén ezek a cégek bekapcsolódhatnak a zöld gazdasági láncolatokba is, amelyek a jövő gazdaságának alapját jelentik.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo