Nem sikeres a családbarát kormány a családi vállalkozásoknál

Nem kedvez a jelenlegi gazdasági helyzet a családi vállalatok innovációs törekvéseinek, innovációs indexük 2 pontot csökkenve jelenleg 27 ponton áll – derül ki a K&H kutatásának első féléves eredményéből.

A vállalatok főként a szoftverek és gépek vásárlását fogják vissza a következő egy évben, innovációs stratégiája pedig a családi cégek töredékének van. A fejlődés azonban elengedhetetlen, az elmúlt évtizedek európai gazdasági növekedésének mintegy kétharmada az innovációnak tulajdonítható. A jó példákra nagy szükség van, a K&H ezért idén is elindította a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amelyre az innováció mellett a sikeres generációváltás, a hosszú távú stratégia és a társadalmi, környezetvédelmi felelősségvállalás kategóriában várják az inspiráló céges gyakorlatokat.

Mérséklődött a családi vállalatok fejlesztési kedve: a cégek eddig megvalósult és a jövőben tervezett innovációs tevékenységét és aktivitását félévente vizsgáló K&H innovációs indexük 2 pontos csökkenést követően jelenleg 27 ponton áll. A változás annak tudható, hogy kevesebb fejlesztést terveznek, valamint az innovációs stratégia egyelőre még nem az erősségük.

visszafogott tervek

A kutatás alapján az innovációt szolgáló szoftverek és gépek vásárlását is visszafogják most a cégek, 21 százalék helyett 13 százalék tervezi új funkciót vagy feladatot ellátó szoftver vásárlását a következő egy évben, de az olyan gépek vásárlásán is kevesebben gondolkoznak (23 százalék vs. 18 százalék) az előző félévhez képest, amelyekkel új terméket lehet előállítani.  „A visszafogottabb tervek hátterében az állhat, hogy a közelmúlt gazdasági helyzete nem kedvezett a családi cégek innovációs törekvéseinek. Tízből hatan jelezték, hogy negatívan befolyásolta azt, és a közeljövővel kapcsolatban is hasonlóan borúsan vélekednek (54 százalék)” – emelte ki Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo