Az innovatív magyar vállalkozások többségének kevés ismerete van arról, hogyan tudnak nemzetközi szinten is sikeressé válni. Bódis László, a NIÜ vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozta, a Nemzeti Innovációs Ügynökség kiemelt célja, hogy az innovatív vállalkozások és startupok ne csak itthon, hanem a külföldi piacokon is sikereket érjenek el.
A XPAND program segítségével a tervek szerint több mint félszáz, külföldi terjeszkedésben gondolkodó magyar innovatív vállalat vérteződhet fel a szükséges tudással, közülük a legfelkészültebbek ki is juthatnak a legjelentősebb globális piacokra 2024-ben. Cél, hogy minél több, nemzetközileg is versenyképes magyar tulajdonú innovatív vállalat jöjjön létre.
Az XPAND három lépésben segít a cégeknek. Először helyzetfelmérést végeznek, ahol kiderül, jelenleg hol tartanak a jelentkező vállalkozások és milyen feladatokat kell elvégezniük a nemzetközi piacra lépéshez. A második lépésben konkrét gyakorlati és módszertani ismeretekre tehetnek szert a cégek, majd a harmadik részben konkrét célpiacokkal kapcsolatos tudást lehet elsajátítani - ismertették.
A program fejlettség, illetve növekedési potenciál szempontjából kiemelkedő nemzetközi piacot céloz meg, így az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot, Szingapúrt, Németországot, Kínát és Kazahsztánt.
A programról további információt olvasni és arra jelentkezni itt lehet.
(MTI)