A tartalomból:
Az Uber-hatás
A közösségi gazdaság szexi és korszerű, ezért ma leginkább az a megközelítés dívik, hogy az ellene küzdő cégeknek inkább arra kéne koncentrálni, hogy haladjanak a korral. A képlet azonban ennél bonyolultabb. A szabályokat egyelőre jó részben kikerülő, teljesen más platformon versenyző cégek színre lépésével egyesek szerint a kapitalizmus legvadabb időszaka tér vissza.
Fellendülőben
Mostanában kezdte meg működését egy hazai tőkealap-kezelő, amely a befektetési lehetőségek során kiemelten vizsgálja a hazai élelmiszeripari vállalatokat. Szerintük a szektor átlagon felüli növekedési potenciállal rendelkezik és a jövőben ez lehet az egyik húzóágazat. Az elmúlt évek statisztikai adatai szerint az élelmiszeriparunk az export bővülésével valóban kapott egy kis lendületet, és az elmúlt évek visszaesése után újra felfelé indulnak a mutatók.
Személyre szabott röghöz kötés
Mostanra minden fronton egyértelmű: 2016 a cégek számára a munkaerőhiányról fog szólni. A vállalatok közötti küzdelem ráadásul európai szintre emelkedik, hiszen a magyar bérszínvonal most már nemcsak a magyar terméket teszi vonzóvá – valójában csak eladhatóvá –, hanem a munkaerőt is elvándorlásra ösztönzi. A béremelés egy ponton túl kigazdálkodhatatlan. Mi az, ami segíthet?
Újra divat a bürokratikus
Az üzleti környezet ma egyre gyakrabban kényszeríti a vállalatokat arra, hogy újragondolják stratégiájukat és akár drasztikusan megváltoztassák addig szervezeti modelljüket. 2016-ban a hosszú távon sikeresen működő vállalat kulcsa az új, innovatív szervezeti struktúra kialakítása. Ez azonban egyáltalán nem biztos, hogy valami eddig soha nem látott formát jelent.
A játékos
Nem magyar vállalatként működik tovább a Fornetti, és a céget 1997-ben alapító és franchise rendszerré fejlesztő milliárdos, Palásti József sem itthon folytatja üzleti karrierjét. A 25 milliárd forint árbevételű holdingot megvette a svájci-ír Aryzta, a pékmester pedig Amerikában keres új kihívásokat.
Filmajánló: Húzós bűnlajstrom
Gerinctelen opportunista, aki jól építette fel imázsát vagy technológiai messiás és inspiratív vállalkozói példakép? Steve Jobs: The Man in the Machine című dokumentumfilmben az Oscar díjas Alex Gibney az előbbi olvasat felé tendál.
Hogyé’ van az élmény?
Tényleg fontosabbá váltak az élmények, mint a dolgok birtoklása? Nos, valójában úgy tűnik, a kettő összefonódott, és a fogyasztók élményt akarnak akkor is, ha épp csak egy fagylaltot vásárolnak. Nem egyszerű marketing csavarról van szó, az élmények tényleg boldogabbá tesznek bennünket.
Az ötödik generáció titkai
Néhány éven belül beköszönt az 5G-korszak, és gyorsabb sebességre kapcsolhatunk az információs szupersztrádán. De vajon mennyivel tudnak többet a tesztelés alatt lévő hálózatok, mint azok, amelyeket ma használunk? Változtat-e az új technológia üzletvitelünkön és magánéletünkön?
Infografika: Csetgeneráció
A globális közösségi összetartozásunk platformja, kommunikációnk médiuma, össztudásunk őrzője. Az internet születése óta fejlődik, bővül, anélkül, hogy ennek számos aspektusával tisztában lennénk. Ma épp a csetalkalmazások fénykorában járunk.
Egyenlőtlen verseny
Miközben dinamikusan nő az állampapírok lakossági állománya, az alapok piacán erőteljesen dominálnak a visszaváltások. A folyamat valószínűleg addig tart, amíg az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) nem változtat stratégiáján. Jelenleg a piacinál magasabb kamatfelárat ígér a lakossági forintokért, amelyek így soha nem látott arányban finanszírozzák a költségvetési hiányt. Most viszont már a piaci feltételű megtakarítások kárára.
Cafeteriafinálé?
„Kezdjük azzal, hogy a cafeteriát 2017. január 1-jével rögtön készpénzesítjük" – fogalmazott Orbán Viktor a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) gazdasági évnyitóján március 10-én. Ennél több információnk azóta sincs arra nézve, hogy mivé alakul majd az a 350 milliárd forint, amelyet a munkáltatók tavaly adtak dolgozóiknak étkezésre, wellness pihenésre vagy öngondoskodásra.