Külsejében és tartalmában is új a Piac & Profit! Az elegáns üzleti magazin elsősorban a folyamatosan erősödő, fejlődni képes és fejlődni akaró vállalatokhoz szól. Számukra ad kéthavonta az üzletvitel minden területéről ágazati trendelőrejelzéseket, elemzéseket. Visszatérő témáink lesznek: a pénz, a befektetés, a külpiaci megjelenés, a marketingkommunikáció, a cégvezetés és szervezetfejlesztés, a piaci kilátások, iparági változások és a gondolkodásmód-változások. Mindezt pedig úgy, ahogyan az elmúlt húsz évben azt tőlünk megszokhatták, objektíven és politikamentesen.
Felkeltettük érdeklődését? Itt előfizethet!
A tartalomból
Trend: Jön a verseny
Az előrelátó tervezés, a piacok megtartása és megszerzése érdekében való összefogás, de mindenekelőtt a fejlesztés, a termelékenység és a hatékonyság javítása jelentheti a kitörési pontot a magyar agrárium szereplőinek. Az összeállításból kiderül, hogy milyen világ jön a cukorkvóta eltörlése után, miért volt rossz szezonjuk a dinnyetermelőknek és mi a helyzet a tejpiacon.
Magyar szoftver lesz az onkológusok Google-ja?
Kétszer már jól látta a jövőt dr. Peták István, az Oncompass alapítója, aki most új irányba tereli az általa alapított orvosi startup-ot. Az egészségügyi keresőprogramok globális
csatájában szeretné győzelemre vinni a cégét azzal a szoftverrel, amelyet az Amerikai Egyesült Államokban az onkológusok Google-jaként emlegetnek. Ám ha nem tud elég gyorsan piacra lépni, könnyen lehet, hogy elveszti elsőségét.
Álljon félre az útból!
Az egyszemélyes vállalkozásból kisvállalat lesz, de a növekedés nem áll meg ezután sem. A vállalattá válás azonban csak akkor sikeres, ha a vezető, és irányítása alatt a szervezet, túljut a növekedés csapdáin.
Mindenki egyért
A digitális világ itt van a nyakunkon, a kereskedőknek fel kell készülniük azokra a vásárlókra, akik le se teszik a kezükből az okostelefont. Semmi sem lesz már olyan, mint régen. Ijesztő? Az online térhódítása veszély helyett lehetőség is lehet a fizikai boltok számára.
Kampányfinanszírozás amerikai módra
Az amerikai elnökválasztást nem is annyira a jelöltek politikai ideológiája és a beszédek retorikája dönti el, mint inkább a megvásárolt hirdetési felületek. Reklámkampány ez is, terméktudatosságot kell ébreszteni a célközönségben. Költséges művelet a korteskedés. Az előkészületek idején, 2015 végén közel 160 mágnás adományaiból jött össze a kampánybüdzsé nagy része. Ők az úgynevezett királycsináló elit.
Helló robotkolléga!
Fejlődik a mesterséges intelligencia, javulnak az algoritmusok, ügyesednek a robotkarok, sőt a robotlábak is. És mi lesz a szorgos emberi agyakkal és kezekkel? Az Y-generációsok számíthatnak arra, hogy gépek végzik a munkájukat, a Z-generáció megélhetése pedig még inkább ki lesz téve a negyedik ipari forradalom vívmányainak. Az unióban felmerült: a robotok után is fizessenek társadalombiztosítási járulékot a munkáltatók.
Most kéne nekifutni
Bár még nem látszik, hogy mikor kerülhet aláírás az USA és az unió közötti szabadkereskedelmi (TTIP) megállapodásra, nem árt felkészülni rá. Amit biztosan tudhatunk: a versenyképesség növelése lehet az egyetlen fegyverünk.
A karaván halad
Bár most a migránsválságtól zeng a hazai közélet, a színfalak mögött folyik a magyar-arab gazdaságdiplomáciában néhány éve indított lassú építkezés. Bepillantunk a kulisszák mögé.
Játék a kastélyban
Uniós források azonnali kifizetésével és új adókedvezménnyel támogatja a kormány a hazai kastélyok megmentését és felújítását. Egyesek szerint azonban az állami tulajdonú kastélyok zömét tehetős embereknek kellene eladni, hogy ők végeztessék el a felújításukat és biztosítsák a folyamatos használatukat.
Nyugdíjat, de miből?
A magyarok legnagyobb arányban a nyugdíjas években remélt jövedelmük mértékétől, valamint a súlyos betegségektől tartanak felmérések tanúsága szerint. Nem is alaptalanok az aggályok: az MNB tanulmánya is rámutatott: csak 2030-ig biztosak a nyugdíjak. Ennek tükrében még riasztóbb adat, hogy a 18- 65 év közötti lakosság mindössze10 százalékának van megtakarítása.
Duplázni szeretne
Márciusban választották meg a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara új elnökét, Kiss Zoltánt. Figyelemre méltó tény, hogy Budapesten 350 ezer vállalkozás működik, ebből mindössze 1200 jelent meg a választásokon. Vajon meg lehet-e törni az érdektelenséget?