Cégfejlesztés cikkek
Nem szabad elhanyagolni a munkaerőt
Energetizáltak vagy enerváltak a munkavállalóid? Nagy mértékben ezen fog múlni az üzleti sikered. A humántőke fontosságáról, a munkavállalókkal való bánásmódról árultak el praktikus tanácsokat a Piac & Profit Szervezetfejlesztés - 2018 konferenciájának neves előadói.
Az átgondolatlan növekedésből lesz a vak rohanás
Sok vállalkozó nem mer növekedni és egymilliárd forintos évi árbevétel elérésekor inkább létrehoz egy másik céget, hogy elossza az üzletét és bevételét, mert különben megzavarna egy nagyobb versenytársat, derült ki a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
Rommá verte a mesterséges intelligencia a világ legjobbját
„Mágikusnak” minősítette a go-játékosok amerikai szövetségének elnöke az új számítógépes programot, amely mesterséges intelligenciája alapján sokkal sikeresebb az ősi táblajátékban, mint bármely ember. A gép tavaly fölényesen megverte Lee Sedolt, a világ egyik legjobb go-játékosát.
Organikusan vagy akvizícióval növekedjünk?
A kkv-k adják Magyarország GDP-jének 70-75 százalékát, és a hazai munkaerő közel felét alkalmazzák. Sokuknak nincsenek világos fogalmaik arról, hogyan szeretnének vagy tudnának növekedni. A Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferencián ehhez kínáltak fogódzókat és szempontokat a szakemberek.
Cégutódlás: bevegyük a gyereket a vállalkozásba?
Nyugdíjba vonulnának a rendszerváltás után vállalkozásba kezdő cégvezetők. Szakértők azt mondják, hogy az alapító inkább ne vegye be a gyerekét a cégbe, bízza profi mendedzserre a vezetést. A többség mégis hajlik a nepotista megoldásra. Erről is szó esett a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
Ez a különbség egy középszerű és egy remek főnök között
A jó főnök nemcsak a felettese az embernek, hanem a mentora is. Olyan kaliberű figura, aki példát mutat, akire fel lehet nézni, akitől rengeteget lehet tanulni. Szabadságot, mozgásteret ad az embernek, bátorítja és elősegíti szakmai és emberi fejlődését. Ritka? A Te főnököd ilyen?
7 titka, hogyan prezentáljuk üzleti ötletünket befektetőknek
Egy vállalkozónak vagy leendő cégvezetőnek képesnek kell lennie összeszedetten, lényegre törően elmondania üzleti ötletét, hogy meggyőzze és maga mellé állítsa az embereket, kollégákat és befektetőket egyaránt. A pitching művészetét mindenkinek meg kell tanulnia, ha vállalkozóként kezdeni akar valamit az üzleti életben.
Csak aki gyorsan reagál, az lesz képes fejlődni
Fel kell venniük a cégeknek a tempót, különben a startupok viszik a piacokat. Amire szükség van, az a gondolkodásmód átalakítása. Az agilitás a termékfejlesztésnek is jót tesz, de még a munkaerőhiány megoldásában is segíthet.
Nem szívjóságból kell figyelni az emberekre
Ha a coaching kultúra határozza meg a vállalkozás működését, akkor valóban figyelünk az emberekre. De ugyanolyan erősen figyelünk a teljesítményére is! Az egésznek ugyanis ez a célja. Szakértőnk tisztázza, mi ez az egész a coaching kultúrával.
Több lóra tesznek a nagyok a túléléshez
A technológiai fejlődés villámgyors. Úgy száguld, hogy a nagyvállalatok sem tudják eldönteni, melyik megoldásba fektessenek, így többfelé próbálkoznak, hátha valamelyik befut. Nem ágazatokban kell gondolkodni, mert azok nem jellemzik kellőképpen a termelési folyamatokat. A termékfunkció számít és az, hogy találkozik-e a vevő igényeivel .Szakkifejezés is van már erre. Platformagnosztikus cégeknek hívják az ilyeneket. Nekik van esélyük a fennmaradásra.
Az innováció valójában kreatív rombolás
Az innováció nem egy eszköz vagy projekt, hanem olyan működés, amely akár felboríthatja a dolgok megszokott menetét, vagy megkérdőjelez létező jelenségeket. Ezért jobbak benne a kisvállalatok.
Így kerüljük el a növekedés csapdáit
Az egyszemélyes vállalkozásból kisvállalat lesz, de a növekedés nem áll meg ezután sem. A vállalattá válás azonban csak akkor sikeres, ha a vezető – és irányítása alatt a szervezet – túljut a növekedés csapdáin.
Aknakereső márkaépítéshez kezdőknek
A kezdő vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagyják a márkaépítést, pedig, ha jól csinálják, a biztos jövő megalapozója lehet. Adunk néhány jó tanácsot a malőrök elkerülésére.
Jön a verseny
Külsejében és tartalmában is új a Piac & Profit magazin! Trendek, elemzések, továbbra is objektíven és politikamentesen. A friss lapszámban többek között agrártrendeket vettünk górcső alá, elemeztük a kisvállalatok növekedésének korlátait, foglalkoztunk a nyugdíj és öngondoskodás kérdésével a TTIP-vel és a robotok munkaerőpiaci megjelenésével is sok már érdekes és hasznos téma mellett.
20. századi módszerekkel próbálunk túlélni
A motivációhiány a céges növekedés nagy kerékkötője. És a munkaerőhiány. A magyar gazdaság versenyelőnye, hogy itt olcsóbb a munkaerő, nem lesz tartható, 21. századi leadership módszerekre kell váltanunk mielőbb - mondták szakértők a Piac & Profit által szervezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.
A bizonytalan jelekre is ugrani kell manapság
A kibontakozó trendeket nagyon nehéz korán és időben megragadni. Mégis vannak a holnap tendenciáit intuitívan érzékelni képes cégvezetők. Az általuk vezetett cégek lesznek képesek fennmaradni – mondta a Piac & Profit által rendezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján Rosta Miklós, a Budapesti Corvinus Egyetem tanszékvezető docense.
Így lesz sikeres az uniós pályázat
Gallyas Katalin az amszterdami A-Lab startup-inkubátor falain belül találkozott magyar startup cégek vezetőivel és lapunk tudósítójával, s osztotta meg praktikus tanácsait az uniós pénzgyűjtésről.
Növekedni akar? Álljon félre az útból!
Félelmetes dolog kiengedni a kezünkből a döntést a legkisebb területen is, ha a saját magunk által felépített cégről van szó. Pedig egy idő után ez a legjobb, amit tehetünk – magunkért és a cégünkért.
Sikerre vágyik? Ezt fogadja meg!
Ha már túl vagyunk a személyes újévi fogadalmakon, kipihentük a karácsonyi fáradalmakat, szembe kell néznünk vele, hogy menthetetlenül beindult az új év az üzletben is. De ne hagyjuk, hogy elsodorjanak az események! Most van itt az alkalom, hogy átgondoljuk kissé, mit is akarunk másképp csinálni idén.
A nagy ugrás: hogyan lesz vállalat a vállalkozásból?
Hogyan alakul át egy néhány főt foglalkoztató vállalkozás vállalattá? Mi az a gát, amit a vállalkozások többsége nem tud megugrani, ahol az egyébként sikeres cégvezetők elbuknak, és mik azok a módszerek, amelyekkel teljesíthető a nagy ugrás.
Dizájncégből is lehet startup
A kreatívipari vállalkozásokban kevesebben látják a nagy növekedési potenciált, pedig számos magyar példa is bizonyítja, hogy dizájncégből is lehet igazi startup. De mit keres benne a befektető?
Alaplépések startup indításhoz
A kirobbanóan sikeres cégek alapja természetesen egy jó és átgondolt üzleti ötlet. Egy jó elképzelés azonban önmagában még kevés. Érdemes más aranyszabályokat is betartani!
Még a stagnálásnak is örülnek a cégek
Pályázatból vagy önerőből fejlesztenek ma a cégek? Egyáltalán fejlesztenek az ipari vállalatok vagy inkább a túlélésre játszanak? Milyen statisztikákból hoznak meg több milliós döntéseket? Ezekre a kérdésekre keresett választ egy friss kutatás.
Kinek segít a növekedési adóhitel?
A 2016. évi adócsomag tervezetében megjelent, TAO fizetést érintő változás, a növekedési adóhitel új adótervezési lehetőséget biztosíthat azon adózók számára, amelyek eredménye az egyik évről a másikra hatszorosára változik. Hegedüs Sándor, az RSM DTM Zrt. adópartnere körüljárta a részleteket.
Így működik a sikeres franchise
Újabbnál újabb sikersztorik, rohamosan bővülő hálózatok hívják fel az üzleti szektor figyelmét a franchise-ra mint követni érdemes üzleti modellre. A sikerhez azonban fontos tisztán látni a franchise üzleti modell legfontosabb jellemzőit, az elvárásokat és előnyöket. Minderről Mandel Katalin a Magyar Franchise Szövetség főtitkára beszélt a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.
A tökéletes másolatok üzlete
A franchise láncok tagjai, úgy tűnik – ahogyan a világon mindenhol –, Magyarországon is nagyobb arányban élték túl a válságot, mint a „magányos” kis- és középvállalatok. Sőt, voltak olyanok is, amelyek kihasználva a hálózati működésben rejlő erőt, még növekedni is tudtak.Milyen vállalkozásból lehet sikeres franchise? Egyáltalán nem ágazatfüggő, de az biztos, hogy könnyen másolhatónak kell lennie az eredeti üzletnek.
5 + 1 szabály a növekedés menedzseléséhez
Tegyük fel a lehető legpozitívabb forgatókönyvet: egy csodásan növekedésnek induló céget vezetünk. Megvannak a munkatársak, a termékünket pedig „zabálja” a piac. A rossz hír, hogy ekkor sem dőlhetünk hátra, különben nem sokáig örülhetünk a sikernek. Ahhoz, hogy az hosszú távú legyen, tudatosan kell készülni a továbbiakra. Adunk néhány tippet a növekedés menedzseléséhez!
Meddig élhet a cég?
Manapság már nem növekedésről, sokkal inkább fejlődésről beszélünk sokat. Az azonban ma is igaz, hogy ami megáll a fejlődésben, az a halál felé halad. Így van ez a cégek esetében is.
Legyen Ön is startup!
Nem az ágazat, nem is a vállalkozás típusa, még csak nem is a cég életkora a leglényegesebb különbség a startup és a hagyományos cég között. A legszembetűnőbb a hirtelen gyors növekedés, ami mögött új típusú vállalkozói attitűd és ebből eredően másfajta cégkultúra és működési modell áll. Ezt viszont bárki lemásolhatja, a társadalmi vállalkozás, az állami cég vagy a kkv is.
Siker = 1% ötlet, 99% izzadság
A világ fejlett országaiban a válság hatására még intenzívebben fordultak a kis- és középvállalkozások felé. A legmagasabb kormányzati szinteken is belátták, hogy szükség van erre a rétegre egy ország gazdaságának működéséhez. Az Amerikai Egyesült Államokban ma már a 10-15 fős szolgáltató vállalatok adják a GDP legalább 80 százalékát. Magyarországon messze vagyunk ettől az aránytól, de egyre többen és többféle módon segítik a vállalati szféra fejlődését.
Az utódlás lehet a családi vállalkozások rákfenéje
A családi vállalatoknál tradicionálisabb gazdálkodási formát keresve sem találhatnánk a privát szektorban, komoly problémát jelent azonban számukra a cégutódlás kérdése.
Bárki lehet célpont. De megéri?
A kockázati tőke manapság mondhatni „divatos” formája a pénzszerzésnek, de egyáltalán nem biztos, hogy minden cég számára jó megoldás. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért konferenciáján Dr. Oszkó Péter a Portfolion Zrt. elnök-vezérigazgatója abban segített, hogy mit kérhet, és mit várhat egy cég, ha kockázati befektető bevonásában gondolkodik.
Az innováció egy képesség
Az innováció napjainkban nemcsak a technikai újítást jelenti, hanem egy képességet és szemléletet, amely az üzletileg sikeres vállalkozás minden szintjén jelen van.