Az innováció napjainkban nemcsak a technikai újítást jelenti, hanem egy képességet és szemléletet, amely az üzletileg sikeres vállalkozás minden szintjén jelen van.
Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben? Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!
A kreativitás hozza elő az innovációt, ami elengedhetetlen az új üzleti koncepciók, folyamatok, termékek kialakulásához. Az innováció hajtja a növekedést, az új piacok létrejöttét, és életet lehel egy iparágba.
Az üzleti környezetben számtalan újdonság van, így az innováció is új értelmezést nyert. Míg korábban főképpen a technológiai fejlesztést értettük a szó alatt, ma a kreatív szemléletet és az újításra való hajlamot jelenti, amely tulajdonságok az élet minden területén és a vállalat minden szintjén fontos szerepet játszanak. Az irányítók felelőssége például az, hogy munkatársaik kreatívan oldják meg a feladatokat, és így a vállalat egészére jellemző legyen az innovatív gondolkodás. A részvényesek, az alkalmazottak és a vásárlók arra számítanak, hogy a vezetők egészséges és innovatív munkakörnyezetet teremtenek. Ez tölti meg minden szempontból tartalommal a cégmárkát, a vállalat termékét és szolgáltatását, valamint fémjelzi a cégkultúrát.
„Az innováció a hiten és szenvedélyen alapszik, amely nekihajt bennünket az üzlet óceánjának, hogy foggal-körömmel megszerezzük az Eldorádó minden kincsét, magunknak, családunknak, közösségünknek.” (Fodor Zoltán, a Magyar Üzletfejlesztési Társaság elnöke)
A gyorsan alakuló üzleti környezetben a kreativitás és az innováció a siker előfeltétele, és lehet, hogy a túlélésnek is a záloga, amennyiben elfogadjuk azt, hogy ezek ma a legfontosabb értékek egy cégben, amely a versenyelőnyét szeretné megőrizni, vagy kialakítani. Világszerte az üzleti szereplők egyik legnagyobb kihívásává és céljává vált, hogy a két tulajdonságot a cégkultúra szerves részévé tegyék. Ez nem azt jelenti, hogy a lineáris gondolkodás, az elemzések már nem fontosak, ám már nem elégségesek a globális világban a talpon maradáshoz.
Magyar Innovációs Index
Nyár elején indult útjára az INNDEX, amelynek célja, hogy ráirányítsa a figyelmet az innovációra, elismerje az innovációban élenjáró cégeket, és bemutassa üzleti célú innovációikat. Az objektív és szubjektív mutatókat tartalmazó index az innovációban „jegyzett” cégek innovációs értékének változását – tevékenységének, fejlesztéseinek hatását – jelzi. Az átlagának változása mutathatja a magyar innováció alakulását. A listán szereplő cégek száma folyamatosan bővül. Itt olvashat róla bővebben.
A jövőkutatók úgy látják: a szervezeteknek nagyobb hangsúlyt kell helyezniük a jobb agyfélteke funkcióira is, a nagyléptékben való látásmódra, az intuícióra és a koncepcióalkotás képességére. A 21. század sikeres vállalatvezetőinek ezek a legfontosabb ismérvei. Ők azok, akik új módon érzékelik a világot, fel tudják tárni a megbúvó üzeneteket, megteremteni a kapcsolatot a látszólag távolálló jelenségekkel, ráéreznek a fontos kérdésekre, és nem csupán felteszik azokat, hanem megtalálják az új megoldásokat.
Ha az állandóan változó piaci igényekre friss válaszokat tudunk adni, és képesek vagyunk ezek alapján új termékeket, szolgáltatásokat létrehozni, esélyünk lesz a sikerre.
(A törvény változásával a kisvállalkozásokat is terheli az innovációs járulék! Itt olvashat erről.)
Hiányzó ötletek
Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt arról, hogy a magyar gazdaság 230-240 ezer vállalkozásából milyen csekély azon cégek száma, amelyek az utolsó két-három évben önerőből hajtottak végre technológiai vagy szervezési innovációt, és bővítették a termékpalettájukat. Ezek az adatok mutatják ugyanis az innovációt. „Magyarországon azt kellene célnak kitűzni, hogy az innovatív cégek száma kétévente megduplázódjon. Ehhez intenzív motivációs rendszer, adóösztönzők, stabil szabályozás, illetve vállalkozói döntéshozatali kultúra szükséges” – mondta a szakember.