Kampány cikkek

hirdetés

Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején?

Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején?

Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.
„Vedd a hazait! Védd a hazait! Látványos kampánnyal népszerűsítik a magyar termékek vásárlását

„Vedd a hazait! Védd a hazait! Látványos kampánnyal népszerűsítik a magyar termékek vásárlását

Izgalmas, a járványhelyzetre közvetlenül reagáló plakátkampánnyal jelentkezik Budapest közterein a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” mozgalmat elindító Magyar Termék Nonprofit Kft. Szájmaszkkal ellátott citylight posztereken hirdeti most a kezdeményezést a plakátkampányban résztvevő húsz magyar cég részvételével.
Kiakadtak a nyugdíjasok a 9 ezer forintos rezsiutalványon

Kiakadtak a nyugdíjasok a 9 ezer forintos rezsiutalványon

Végtelenül megalázónak és igazságtalannak tartja a 9 ezer forintos utalványt a Magyar Szakszervezeti Szövetség Nyugdíjas tagozata. 
Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt

Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt

A Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé a leggyakoribb márkák a tengerekben úszó műanyagszemétben. A zöld szervezet azért gyakorol nyomást a svájci élelmiszeripari világcégre, hogy ne használjon többé eldobható műanyag eszközöket és csomagolásokat.
hirdetés
2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet

2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet

A weben minden IS szóba kerül. Az emberek megosztják véleményüket — online és offline egyaránt, akkor is, ha nem kérdezik őket. Mindezekből különleges, őszinte, és stratégiába építhető tudás meríthető, amennyiben valaki odafigyel rájuk. A SentiOne feldolgozta a márkák kapcsán felmerülő releváns és publikus tartalmakat, miről és mennyit beszéltünk a neten.
Behalt az organikus elérés a közösségi médián?

Behalt az organikus elérés a közösségi médián?

A Cambridge Analytica botrány után a Facebook megváltoztatta algoritmusát és tulajdonképpen kinyiffantotta az organikus elérést, a fizetős hirdetések felé terelve a cégeket. Véget ért az ingyenebéd. Mit lehet most tenni? Erről is beszéltek a neves előadók a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Milliókkal támogatták olajcégek a karbonadó-ellenes kampányt

Milliókkal támogatták olajcégek a karbonadó-ellenes kampányt

Csak egyetlen államban mintegy 30 millió dollárral segítették nagy amerikai olajvállalatok olyan politikusok kampányát, akik nem adóztatnák meg a károsanyag-kibocsátást.
Az influencereké a jövő?

Az influencereké a jövő?

A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé

Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé

Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.
hirdetés

Etikus divat: egyre több márka tiltja be a szőrmét

Az állatvédő szervezetek évtizedek óta kampányolnak a prémes öltözetek ellen. A nagy brandek végre meghajolnak a nyomás előtt, de elsősorban amiatt, mert az új generáció ízlése már másmilyen. Nekik nem kellenek bundák és prémes ujjú vagy nyakú kabátok.

Nézd meg Budapest új imázsfilmjét

A Spice of Europe szlogennel és Budapest megújult turisztikai márkájával indítja el nemzetközi kampányát a Magyar Turisztikai Ügynökség. A Budapest fókuszú kampány a fővárost és annak kincseit mutatja be a világ számos országában. A hirdetések online, print és televíziós felületeken jelennek meg, május 15-e és június 30-a között.

Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Hanyagságból nem törődnek a veszéllyel

Mivel a munkavállalók sokszor nincsenek tisztában a kockázatokkal, kétéves uniós kampány indult a veszélyes anyagok kezeléséről - fejtette ki Simon Attila, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára.

Így spórolnak az árammal Bécsben

Bécsben játékos akcióval veszik rá a lakosokat, hogy tudatos energiafogyasztókká váljanak, kerüljék a felesleges áramfogyasztást és óvják a környezetüket.

Politizáljon-e a vállalkozó?

Tartanak a konfliktustól és vevőik elvesztésétől, ezért nem politizálnak a vállalkozók. Ha a vevő politizálni kezd, a vállalkozók passzívan hallgatnak, vagy másra terelik a szót – főleg, ha más a véleményük. 

Uniós razzia az élelmiszerbotrány miatt

Összehangolt kampányt indít májusban az Európai Bizottság (EB) a „kettős élelmiszermérce” uniós vizsgálatára. A tagországi akciókat arra a módszertanra alapozzák, amelyet áprilisra az EB kutatóközpontja dolgoz ki.

Behajtási díjjal szorítják ki a dízelautókat Londonból

Újra rájár a rúd a dízelautókra. Közel 7500 forintos díjat kell fizetniük a legszennyezőbb kocsiknak, ha be akarnak hajtani London belvárosába. 2019-re „ultraalacsony kibocsátású” zónává akarják változtatni London belső kerületeit a városatyák.

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket

Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat

Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.

Állati zsíradékot használnak a bankjegyek és a bankkártyák gyártásához

Egyre több országban kezdenek plasztikbankókat kiadni a jegybankok, mert ezek strapabíróbbak a papírpénzeknél. Az állatvédők egyáltalán nem örülnek ennek. Vallási és állatvédő aktivisták 2016 óta kampányoltak Angliában, hogy ne használják ezt az alapanyagot a bankjegyek előállításához. Mindhiába. A jegybank beintett.

Szuperkúl ökokampány: színes nyalóka szennyezett vízből

Három tajvani diák folyók, kikötők és csatornák vizéből készített nyalókát. Így világosan látható, hogy civilizációnk ipari tevékenységének köszönhetően mi minden trutyi kerül a vizekbe.

Mennyire kell sokkolni, hogy érdekesek legyünk?

Van, amiben együtt haladunk a világgal: pár napja kiverte a biztosítékot a Magyar Rákellenes Liga kampánya, néhány éve az Ír Rák Társaság hasonló hirdetése okozott nagy felzúdulást. A botrány is megéri? Kríziskommunikációs szakértőnk írása.

Több szerepben, egy erkölccsel

Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.

Aknakereső márkaépítéshez kezdőknek

A kezdő vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagyják a márkaépítést, pedig, ha jól csinálják, a biztos jövő megalapozója lehet. Adunk néhány jó tanácsot a malőrök elkerülésére.

Jön a verseny

Külsejében és tartalmában is új a Piac & Profit magazin! Trendek, elemzések, továbbra is objektíven és politikamentesen. A friss lapszámban többek között agrártrendeket vettünk górcső alá, elemeztük a kisvállalatok növekedésének korlátait, foglalkoztunk a nyugdíj és öngondoskodás kérdésével a TTIP-vel és a robotok munkaerőpiaci megjelenésével is sok már érdekes és hasznos téma mellett.

A tiltakozás mint művészet

Zongorista játszott nemrég az Északi-sarkon, a globális felmelegedésre hívva fel a figyelmet. A látványos akció kapcsán felelevenítjük az elmúlt évek legemlékezetesebb környezetvédelmi üzenetű performanszait és köztéri műalkotásait.

7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen

A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.

Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra

Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.

A szennyező cégeket segítő politikusokat támadja a milliárdos

A milliárdos üzletember és volt New York-i polgármester Michael Bloomberg 10 millió dollárt költött egy hirdetési kampányra, mely azokat a tagállami főügyészeket marasztalja el, akik beperelték az Obama-adminisztrációt az erőművek emissziócsökkentési rendeletei miatt.

A Földért kampányol a 14 éves "Anti-Bieber"

Ha Justin Bieber az elkényeztetett tiniceleb céltalan idétlenkedését jelképezi a modern társadalomban, a 14 éves ökoaktivista, Xiuhtezcatl Martinez ennek az ellenkezőjét, a globális felelősséget és a jövőtudatos gondolkodást.

Hat tipp kuponkampányhoz!

Legyen névre szóló, szerepeljen rajta határidő és figyeljünk a részletekre. összegyűjtöttünk hat fontos tippet, amire érdemes ügyelnünk, ha kuponkampányba kezdünk.

Klímaváltozás thriller világsztárokkal

Az egykori amerikai alelnök tulajdonképpen a Kellemetlen igazság (2006) című filmnek köszönheti, hogy Nobel Békedíjat kapott 2007-ben. Mégis nehéz pénzt gründolni a folytatásra, ahogy a klímaváltozásról szóló más dokumentumfilmekre is. Pedig James Cameron, Arnold Schwarzenegger, Matt Damon adják arcukat és nevüket hozzá.

Várják a csatlakozókat a Budapest Winter Invitation kampányhoz

Idén hetedig alkalommal indul el a Budapest Winter Invitation kampány, mely tavaly + 79 ezer vendégéjszakát hozott a szolgáltatóknak a Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint. Az MT Zrt. a 2012 szeptemberében induló 1 millió Euró médiaköltségvetésű, 2013. április 7-ig tartó akcióhoz várja csatlakozó partnerek jelentkezését.

Együtt az egészséges munkahelyekért

Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) „Együtt a kockázatok megelőzéséért" címmel elindítja új, kétéves Egészséges munkahelyek kampányát. Középpontjában az áll, milyen fontos szerepet játszik a vezetői irányítás és a munkavállalói részvétel a munkahelyi biztonság és egészségvédelem javításában.

Egyen másokért!

A "Jótevő" kampány arra ad lehetőséget a felelős cégeknek, hogy úgy támogassanak egy új ügyet, hogy közben még alkalmazottaiknak is gesztust tesznek, sőt, a cég hírnevét is öregbítik.

Beatlest énekelnek a liverpooli kukák

Beszélő szeméttárolókat állítanak ki az utcákra Londonban és Liverpoolban, hogy nagyobb kedvvel használják az emberek a hulladékgyűjtőket és kevesebbet szemeteljenek. 

„A leszokott dohányosok megállíthatatlanok”

Az Európai Bizottság a cigaretta-kereskedelmi szabályozás módosítására készül, amely az esetlegesen ártalmas elektromos cigarettákra, az ízesítésre, sőt még a marketing stratégiákra is kitérne. Június 16-án indult el egy egész Európára kiterjedő leszokást segítő kampány „A leszokott dohányosok megállíthatatlanok" címmel. 

Újabb cégek az "Egészséges munkahelyek" között

Az Európai Munkavédelmi Ügynökség (EU-OSHA) biztonságos karbantartást célzó „Egészséges munkahelyek" kampányának második évében 52-re nőtt a hivatalos kampánypartnerek száma. 2011-ben újabb hét a magán- és állami szektort képviselő páneurópai szervezet és multinacionális vállalat - az AEIP, a CPME, a Dupont, az ECTA, az EORNA, a Golder Associates és az UEPG - csatlakozott a kezdeményezéshez.

A fiatalok vezetnek a szelektív hulladékgyűjtésben

A legnagyobb hazai koordináló szervezet, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. szerződéses partnerei 2011. első negyedévében mintegy 120 ezer tonna csomagolást hoztak forgalomba, amelyből több mint 60 százalék szelektív begyűjtését és hasznosítását szervezte meg a cég. A sikeres teljesítésben szerepe van A hulladék érték címmel tavaly megvalósított szemléletformáló kampánynak is, amelyet immár az Új Széchenyi Terv keretében és jelentős KEOP támogatással folytathat a koordináló szervezet.

Ön is 10 százalékkal csökkentheti életmódja CO2-emisszióját

A  hétköznapi emberek nem tehetetlenek a globális klímaváltozás ellen, ezt üzeni minden idők legsikeresebb nemzetközi klímavédelmi kampánya, a 10:10. A kezdeményezés az  Egyesült Királyságban indult útjára 2009-ben Franny Armstrong, a Hülyeség  kora című nálunk is bemutatott film rendezőjének kezdeményezésére. 2010 tavasza óta több mint  37 ország csatlakozott a kampányhoz helybeli önkéntesek munkája révén.

5000 aktivista áll készen az LMP-nél

Köszönhetően a párt frakciója országgyűlésben kifejtett aktivitásának, felfokozott érdeklődés mutatkozik az őszi önkormányzati választások előtt a Lehet Más a Politika (LMP) iránt - jelentette ki Datki Szabolcs, a Lehet Más a Politika (LMP) X. kongresszusának szünetében tartott sajtótájékoztatón, Szarvason. Az LMP országos kampányigazgatója elmondta: már elindították kérdőíves felmérésüket, s ez alapján országszerte legalább ötezer aktivistát, illetve szimpatizáns tudnak összegyűjteni, akik majd segítik jelöltjeiket az ajánlószelvények összegyűjtésében is.

"Kikérjük magunknak, hogy lépten-nyomon lekommunistázzanak"

A Fidesz budapesti győzelmének megakadályozását és az MSZP becsületének helyreállítását nevezte pártja legfontosabb feladatának Szanyi Tibor a szocialisták önkormányzati választási kampányának regionális felkészítőjén. Az MSZP kampányfőnöke Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megyei, valamint fővárosi párttagok előtt azt mondta: a kormánypárt "zavarba ejtően sok" pozíciót birtokol, ezért elsődleges, hogy ne Tarlós István legyen a főpolgármester, illetve hogy a Fidesz ne szerezzen többséget a fővárosi közgyűlésben. A jelenlévőket arra intette: tiltakozzanak, amikor a Fidesz börtöntöltelékként akarja láttatni a szocialistákat, a párttagok és jelöltek túlnyomó többsége ugyanis becsületes.

Zöld utat mutattak a Szigetközben

"Zöld utat mutatunk!" címmel lezajlott a Szigetközi Természetvédelmi Egyesület és az Öko-Kord Országos Nonprofit Kft. környezeti tudatosság növelését célzó, szemléletformáló roadshowja, mely 17 helyszínt érintett. Mivel a lakosságon belül az iskolás korosztály tájékoztatása kiemelten fontos célkitűzés, a rendezvénysorozat keretében 17 szigetközi általános és középiskolában tartottak másfél órás szemléletformáló foglalkozásokat. A játékos, de informatív oktatóprogramok mellett ugyanezen helyszíneken rendezték meg az újrahasznosított anyagból készült termékeket bemutató kiállításokat.

Zöldőrség: "Szólj rá apádra, ha nem vigyáz a világra!”

Elindult a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) és a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM) közös, Európai Uniós támogatással megvalósuló környezet- és energiatudatosságra nevelő komplex programja. A kampány szlogenje is ékesen jelzi, hogy a környezettudatosság is része a generációs szakadéknak, s a szaktárcák számítanak a fogékonyabb fiatalok részvételére, hogy nyomást gyakoroljanak szüleikre.

Már a Fidesz közelít a félmilliárdhoz

A Transparency International Magyarország, a Freedom House Europe és az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet által közösen jegyzett www.kepmutatas.hu/ oldalon megjelent adatok szerint a 2010-es parlamenti választások első fordulója előtt két nappal mind az MSZP, mind pedig a Fidesz többet költöttek kampányaikra a törvényben engedélyezettnél. A civil szervezetek becslései alapján az MSZP eddig 650 millió 940 ezer forintot, míg a Fidesz 475 millió 619 ezer forintot költött, szemben a törvényben engedélyezett 386 millióval.

150 milliós kampányt indított két minisztérium

Közös, a környezetvédelemre és a környezettudatos hulladékgazdálkodásra figyelmeztető országos, 150 millió forintos költségvetésű kampányt indított a közlekedési és a környezetvédelmi tárca uniós támogatással, az ország hét régiójába eljutó roadshow első állomása szerdán Hajdúszoboszló volt.

A Fidesz és az MSZP már egymilliárdot költött a kampányra

A Transparency International Magyarország, a Freedom House Europe és az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet által közösen jegyzett a kepmutatas.hu oldalon megjelent adatok szerint a 2010-es parlamenti választások első fordulója előtt két nappal mind az MSZP, mind pedig a Fidesz többet költöttek kampányaikra a törvényben engedélyezettnél. A civil szervezetek becslései alapján az MSZP eddig 650 millió 940 ezer forintot, míg a Fidesz 475 millió 619 ezer forintot költött, szemben a törvényben engedélyezett 386 millióval.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

A Garantiqa-val a válság ellen – Investment 2 hitelgarancia

Az orosz-ukrán háború miatt kialakult válság egyre jelentősebb hatást gyakorol a vállalkozókra is.
hirdetés

Cégblog

Mire figyeljünk, ha céges autóval megyünk külföldre?

Mire figyeljünk, ha céges autóval megyünk külföldre?

A LeasePlan összegyűjtötte, hogy ha már elkerülni nem tudtuk, mi a teendő külföldről érkező bírság esetén.

Klímablog

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

Bombabiztos erőművet építenek Bécsben

2040-re klímasemleges lehet a távfűtés Bécsben - épülhet az első geotermikus erőmű.

Gazdaság

Kapuzárás néhány napon belül, ha valaki devizában akarja fizetni az adót

Kapuzárás néhány napon belül, ha valaki devizában akarja fizetni az adót

Adófizetés devizában: néhány napon belül dönteni kell.

Társadalom

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.

Infokom

Nincsenek felkészülve kibertámadásokra a magyar cégvezetők

Nincsenek felkészülve kibertámadásokra a magyar cégvezetők

A Sophos regionális felmérése szerint a magyar vállalatok vezetőinek csupán 20 százaléka kapott kiberbiztonsági képzést.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo