Kampány cikkek
Donald Trump sóher önmagával szemben, nem költ saját pénzéből kampányára
Biden és Trump semmilyen kampányköltést nem fizetett saját pénztárcájából.
A magyar Meki a legnagyobb hazai sztárt, Szoboszlai Dominikot igazolta le
Hosszú távú együttműködést kötött a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya és a hazai Meki®.
Sokan arra ébrednek majd, hogy két biztosításuk lett
A CLB biztosítási alkusz összefoglalta a kampányban tapasztalt szerződéskötési hibákat.
Lakásbiztosítást az Auchantól? És már muncholni is lehet?
Az Auchan ezentúl lakásbiztosításokat is kínál.
A Fidesz-szavazók fele nemcsak kritikátlanul elhisz mindent, hanem még hozzá is tesz
A nagy átverések országa vagyunk.
Hogyan hirdethetnek hatékonyan a cégek választási kampány idején?
Politikai kampányidőszakban a cégeknek jelentős reklámzajjal kell megküzdeniük. Ahhoz, hogy az emberek figyelméből nekik is jusson, különös gonddal kell megtervezniük marketingstratégiájukat erre a pár hétre. A politikai pártok reklámokra való költése ilyenkor egy átlagos év legerősebb hónapjainak – november és december – szintjére pörgeti fel a reklámpiacot, meghaladja a teljes magyar online hirdető vállalkozó közösség kampányainak mértékét.
„Vedd a hazait! Védd a hazait! Látványos kampánnyal népszerűsítik a magyar termékek vásárlását
Izgalmas, a járványhelyzetre közvetlenül reagáló plakátkampánnyal jelentkezik Budapest közterein a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” mozgalmat elindító Magyar Termék Nonprofit Kft. Szájmaszkkal ellátott citylight posztereken hirdeti most a kezdeményezést a plakátkampányban résztvevő húsz magyar cég részvételével.
Kiakadtak a nyugdíjasok a 9 ezer forintos rezsiutalványon
Végtelenül megalázónak és igazságtalannak tartja a 9 ezer forintos utalványt a Magyar Szakszervezeti Szövetség Nyugdíjas tagozata.
Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt
A Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé a leggyakoribb márkák a tengerekben úszó műanyagszemétben. A zöld szervezet azért gyakorol nyomást a svájci élelmiszeripari világcégre, hogy ne használjon többé eldobható műanyag eszközöket és csomagolásokat.
2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet
A weben minden IS szóba kerül. Az emberek megosztják véleményüket — online és offline egyaránt, akkor is, ha nem kérdezik őket. Mindezekből különleges, őszinte, és stratégiába építhető tudás meríthető, amennyiben valaki odafigyel rájuk. A SentiOne feldolgozta a márkák kapcsán felmerülő releváns és publikus tartalmakat, miről és mennyit beszéltünk a neten.
Behalt az organikus elérés a közösségi médián?
A Cambridge Analytica botrány után a Facebook megváltoztatta algoritmusát és tulajdonképpen kinyiffantotta az organikus elérést, a fizetős hirdetések felé terelve a cégeket. Véget ért az ingyenebéd. Mit lehet most tenni? Erről is beszéltek a neves előadók a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Milliókkal támogatták olajcégek a karbonadó-ellenes kampányt
Csak egyetlen államban mintegy 30 millió dollárral segítették nagy amerikai olajvállalatok olyan politikusok kampányát, akik nem adóztatnák meg a károsanyag-kibocsátást.
Az influencereké a jövő?
A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé
Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.
Etikus divat: egyre több márka tiltja be a szőrmét
Az állatvédő szervezetek évtizedek óta kampányolnak a prémes öltözetek ellen. A nagy brandek végre meghajolnak a nyomás előtt, de elsősorban amiatt, mert az új generáció ízlése már másmilyen. Nekik nem kellenek bundák és prémes ujjú vagy nyakú kabátok.
Nézd meg Budapest új imázsfilmjét
A Spice of Europe szlogennel és Budapest megújult turisztikai márkájával indítja el nemzetközi kampányát a Magyar Turisztikai Ügynökség. A Budapest fókuszú kampány a fővárost és annak kincseit mutatja be a világ számos országában. A hirdetések online, print és televíziós felületeken jelennek meg, május 15-e és június 30-a között.
Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket
Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.
Hanyagságból nem törődnek a veszéllyel
Mivel a munkavállalók sokszor nincsenek tisztában a kockázatokkal, kétéves uniós kampány indult a veszélyes anyagok kezeléséről - fejtette ki Simon Attila, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára.
Így spórolnak az árammal Bécsben
Bécsben játékos akcióval veszik rá a lakosokat, hogy tudatos energiafogyasztókká váljanak, kerüljék a felesleges áramfogyasztást és óvják a környezetüket.
Politizáljon-e a vállalkozó?
Tartanak a konfliktustól és vevőik elvesztésétől, ezért nem politizálnak a vállalkozók. Ha a vevő politizálni kezd, a vállalkozók passzívan hallgatnak, vagy másra terelik a szót – főleg, ha más a véleményük.
Uniós razzia az élelmiszerbotrány miatt
Összehangolt kampányt indít májusban az Európai Bizottság (EB) a „kettős élelmiszermérce” uniós vizsgálatára. A tagországi akciókat arra a módszertanra alapozzák, amelyet áprilisra az EB kutatóközpontja dolgoz ki.
Behajtási díjjal szorítják ki a dízelautókat Londonból
Újra rájár a rúd a dízelautókra. Közel 7500 forintos díjat kell fizetniük a legszennyezőbb kocsiknak, ha be akarnak hajtani London belvárosába. 2019-re „ultraalacsony kibocsátású” zónává akarják változtatni London belső kerületeit a városatyák.
Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket
Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.
A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat
Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.
Állati zsíradékot használnak a bankjegyek és a bankkártyák gyártásához
Egyre több országban kezdenek plasztikbankókat kiadni a jegybankok, mert ezek strapabíróbbak a papírpénzeknél. Az állatvédők egyáltalán nem örülnek ennek. Vallási és állatvédő aktivisták 2016 óta kampányoltak Angliában, hogy ne használják ezt az alapanyagot a bankjegyek előállításához. Mindhiába. A jegybank beintett.
Szuperkúl ökokampány: színes nyalóka szennyezett vízből
Három tajvani diák folyók, kikötők és csatornák vizéből készített nyalókát. Így világosan látható, hogy civilizációnk ipari tevékenységének köszönhetően mi minden trutyi kerül a vizekbe.
Mennyire kell sokkolni, hogy érdekesek legyünk?
Van, amiben együtt haladunk a világgal: pár napja kiverte a biztosítékot a Magyar Rákellenes Liga kampánya, néhány éve az Ír Rák Társaság hasonló hirdetése okozott nagy felzúdulást. A botrány is megéri? Kríziskommunikációs szakértőnk írása.
Több szerepben, egy erkölccsel
Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.
Aknakereső márkaépítéshez kezdőknek
A kezdő vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagyják a márkaépítést, pedig, ha jól csinálják, a biztos jövő megalapozója lehet. Adunk néhány jó tanácsot a malőrök elkerülésére.
Jön a verseny
Külsejében és tartalmában is új a Piac & Profit magazin! Trendek, elemzések, továbbra is objektíven és politikamentesen. A friss lapszámban többek között agrártrendeket vettünk górcső alá, elemeztük a kisvállalatok növekedésének korlátait, foglalkoztunk a nyugdíj és öngondoskodás kérdésével a TTIP-vel és a robotok munkaerőpiaci megjelenésével is sok már érdekes és hasznos téma mellett.
A tiltakozás mint művészet
Zongorista játszott nemrég az Északi-sarkon, a globális felmelegedésre hívva fel a figyelmet. A látványos akció kapcsán felelevenítjük az elmúlt évek legemlékezetesebb környezetvédelmi üzenetű performanszait és köztéri műalkotásait.
7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen
A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.
Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra
Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.
A szennyező cégeket segítő politikusokat támadja a milliárdos
A milliárdos üzletember és volt New York-i polgármester Michael Bloomberg 10 millió dollárt költött egy hirdetési kampányra, mely azokat a tagállami főügyészeket marasztalja el, akik beperelték az Obama-adminisztrációt az erőművek emissziócsökkentési rendeletei miatt.
A Földért kampányol a 14 éves "Anti-Bieber"
Ha Justin Bieber az elkényeztetett tiniceleb céltalan idétlenkedését jelképezi a modern társadalomban, a 14 éves ökoaktivista, Xiuhtezcatl Martinez ennek az ellenkezőjét, a globális felelősséget és a jövőtudatos gondolkodást.
Hat tipp kuponkampányhoz!
Legyen névre szóló, szerepeljen rajta határidő és figyeljünk a részletekre. összegyűjtöttünk hat fontos tippet, amire érdemes ügyelnünk, ha kuponkampányba kezdünk.
Klímaváltozás thriller világsztárokkal
Az egykori amerikai alelnök tulajdonképpen a Kellemetlen igazság (2006) című filmnek köszönheti, hogy Nobel Békedíjat kapott 2007-ben. Mégis nehéz pénzt gründolni a folytatásra, ahogy a klímaváltozásról szóló más dokumentumfilmekre is. Pedig James Cameron, Arnold Schwarzenegger, Matt Damon adják arcukat és nevüket hozzá.
Várják a csatlakozókat a Budapest Winter Invitation kampányhoz
Idén hetedig alkalommal indul el a Budapest Winter Invitation kampány, mely tavaly + 79 ezer vendégéjszakát hozott a szolgáltatóknak a Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint. Az MT Zrt. a 2012 szeptemberében induló 1 millió Euró médiaköltségvetésű, 2013. április 7-ig tartó akcióhoz várja csatlakozó partnerek jelentkezését.
Együtt az egészséges munkahelyekért
Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) „Együtt a kockázatok megelőzéséért" címmel elindítja új, kétéves Egészséges munkahelyek kampányát. Középpontjában az áll, milyen fontos szerepet játszik a vezetői irányítás és a munkavállalói részvétel a munkahelyi biztonság és egészségvédelem javításában.
Egyen másokért!
A "Jótevő" kampány arra ad lehetőséget a felelős cégeknek, hogy úgy támogassanak egy új ügyet, hogy közben még alkalmazottaiknak is gesztust tesznek, sőt, a cég hírnevét is öregbítik.
Beatlest énekelnek a liverpooli kukák
Beszélő szeméttárolókat állítanak ki az utcákra Londonban és Liverpoolban, hogy nagyobb kedvvel használják az emberek a hulladékgyűjtőket és kevesebbet szemeteljenek.
„A leszokott dohányosok megállíthatatlanok”
Az Európai Bizottság a cigaretta-kereskedelmi szabályozás módosítására készül, amely az esetlegesen ártalmas elektromos cigarettákra, az ízesítésre, sőt még a marketing stratégiákra is kitérne. Június 16-án indult el egy egész Európára kiterjedő leszokást segítő kampány „A leszokott dohányosok megállíthatatlanok" címmel.
Újabb cégek az "Egészséges munkahelyek" között
Az Európai Munkavédelmi Ügynökség (EU-OSHA) biztonságos karbantartást célzó „Egészséges munkahelyek" kampányának második évében 52-re nőtt a hivatalos kampánypartnerek száma. 2011-ben újabb hét a magán- és állami szektort képviselő páneurópai szervezet és multinacionális vállalat - az AEIP, a CPME, a Dupont, az ECTA, az EORNA, a Golder Associates és az UEPG - csatlakozott a kezdeményezéshez.
A fiatalok vezetnek a szelektív hulladékgyűjtésben
A legnagyobb hazai koordináló szervezet, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. szerződéses partnerei 2011. első negyedévében mintegy 120 ezer tonna csomagolást hoztak forgalomba, amelyből több mint 60 százalék szelektív begyűjtését és hasznosítását szervezte meg a cég. A sikeres teljesítésben szerepe van A hulladék érték címmel tavaly megvalósított szemléletformáló kampánynak is, amelyet immár az Új Széchenyi Terv keretében és jelentős KEOP támogatással folytathat a koordináló szervezet.
Ön is 10 százalékkal csökkentheti életmódja CO2-emisszióját
A hétköznapi emberek nem tehetetlenek a globális klímaváltozás ellen, ezt üzeni minden idők legsikeresebb nemzetközi klímavédelmi kampánya, a 10:10. A kezdeményezés az Egyesült Királyságban indult útjára 2009-ben Franny Armstrong, a Hülyeség kora című nálunk is bemutatott film rendezőjének kezdeményezésére. 2010 tavasza óta több mint 37 ország csatlakozott a kampányhoz helybeli önkéntesek munkája révén.
5000 aktivista áll készen az LMP-nél
Köszönhetően a párt frakciója országgyűlésben kifejtett aktivitásának, felfokozott érdeklődés mutatkozik az őszi önkormányzati választások előtt a Lehet Más a Politika (LMP) iránt - jelentette ki Datki Szabolcs, a Lehet Más a Politika (LMP) X. kongresszusának szünetében tartott sajtótájékoztatón, Szarvason. Az LMP országos kampányigazgatója elmondta: már elindították kérdőíves felmérésüket, s ez alapján országszerte legalább ötezer aktivistát, illetve szimpatizáns tudnak összegyűjteni, akik majd segítik jelöltjeiket az ajánlószelvények összegyűjtésében is.
"Kikérjük magunknak, hogy lépten-nyomon lekommunistázzanak"
A Fidesz budapesti győzelmének megakadályozását és az MSZP becsületének helyreállítását nevezte pártja legfontosabb feladatának Szanyi Tibor a szocialisták önkormányzati választási kampányának regionális felkészítőjén. Az MSZP kampányfőnöke Heves, Jász-Nagykun-Szolnok és Pest megyei, valamint fővárosi párttagok előtt azt mondta: a kormánypárt "zavarba ejtően sok" pozíciót birtokol, ezért elsődleges, hogy ne Tarlós István legyen a főpolgármester, illetve hogy a Fidesz ne szerezzen többséget a fővárosi közgyűlésben. A jelenlévőket arra intette: tiltakozzanak, amikor a Fidesz börtöntöltelékként akarja láttatni a szocialistákat, a párttagok és jelöltek túlnyomó többsége ugyanis becsületes.
Zöld utat mutattak a Szigetközben
"Zöld utat mutatunk!" címmel lezajlott a Szigetközi Természetvédelmi Egyesület és az Öko-Kord Országos Nonprofit Kft. környezeti tudatosság növelését célzó, szemléletformáló roadshowja, mely 17 helyszínt érintett. Mivel a lakosságon belül az iskolás korosztály tájékoztatása kiemelten fontos célkitűzés, a rendezvénysorozat keretében 17 szigetközi általános és középiskolában tartottak másfél órás szemléletformáló foglalkozásokat. A játékos, de informatív oktatóprogramok mellett ugyanezen helyszíneken rendezték meg az újrahasznosított anyagból készült termékeket bemutató kiállításokat.