Susan Webb arról beszélt a brit parlament egészségügyi bizottsága előtt, hogy semmi nem érnek az élelmiszergyártók ígéretei, miszerint önkéntesen korlátozzák az elhízáshoz vezető termékeik reklámját.
Az ígéretekkel ellentétben az egészségtelen, édes ételek és italok szinte mindenütt ott vannak az emberek szeme előtt, a legkülönbözőbb áruházak, nemkülönben a benzinkutak kasszáinál.
Webb szerint el kellene tiltani, hogy ezeket a termékeket éppen a kasszáknál is elhelyezzék, vásárlásra ösztönözve a várakozó vevőket. Azt tanácsolja az autósoknak: fizessenek, ha lehet, a kútnál, és ne menjenek be a boltba, ahol akkor is megvesznek egy eléjük kirakott édességet vagy agyoncukrozott üdítőt, ha ezt addig nem is tervezték.
A kutató véleménye szerint a kormányoknak a túlzott, egészségtelen táplálkozás elleni kampányai értelmetlen, amíg az ilyen termékek reklámja változatlanul igen erős, egyebek mellett a közösségi portálokon is.
(Forrás: The Times)