édesség cikkek


Az Auchan is beszáll az őrületbe – mennyiségi korlátozással árulja a felkapott édességet

Az Auchan is beszáll az őrületbe – mennyiségi korlátozással árulja a felkapott édességet  

Akciós árral szállnak be a nagy Dubai csokoládécsatába.
Leállt a legendás édesség gyártása – végleg búcsút inthetünk tőle?

Leállt a legendás édesség gyártása – végleg búcsút inthetünk tőle? 

A Mondelez bezárta Salzburg külvárosában azt az üzemet, ahol 127 éven át készült a zeneszerző Mozartról elnevezett „Echter Salzburger Mozartkugel”.
Nagyot alkotott a csokimikulás feltalálója

Nagyot alkotott a csokimikulás feltalálója 

Töretlen a csokimikulások népszerűsége.
Megvan a legjobb szaloncukor

Megvan a legjobb szaloncukor 

Kiválasztották „Az Év Szaloncukra 2024” díj nyerteseit.
Megvan az év fagylaltja

Megvan az év fagylaltja 

A balatonfüredi Kis Bergmann Cukrászda alkotása.
Visszakerül magyar kézbe a BOCI csoki

Visszakerül magyar kézbe a BOCI csoki 

Megvásárolja a BOCI márkát a Cerbona, új fejezet kezdődik a nagy tradícióval rendelkező ikonikus márka életében.
Minden termékkategóriában jelentősen visszaesett az édességfogyasztás

Minden termékkategóriában jelentősen visszaesett az édességfogyasztás 

Az időjárást nagyon megsínylette a kakaóbabtermés.
Nincsenek könnyű helyzetben az édességgyártók

Nincsenek könnyű helyzetben az édességgyártók  

Másfélszeresére drágult a cukor és a kakaó.
A világ második legjobb fagyija Budapesten ehető

A világ második legjobb fagyija Budapesten ehető 

A Gelato Festival a napokban hirdette ki a világ legjobb fagylaltkészítőit. A nemzetközi ranglista második helyezettje Fazekas Ádám, a budapesti Fazekas Cukrászda vezetője lett a pisztácia gyümölcsfagylaltjával. A magyar cukrászmester eredménye már a nemzetközi sajtót is bejárta.

Rossz előjelek – drágulásra készülnek az édességgyártó vállalkozások 

A termelés korszerűsítésével megőrizhetik a versenyképességüket – mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnök, a szervezet szerdai sajtótájékoztatóján Budapesten.

A palacsintáról nem tudunk leszokni 

Magyarországon a palacsinta, a somlói galuska és a gesztenyepüré a legnépszerűbb desszertek, a legtöbb édességet pedig februárban, illetve novemberben rendeljük – friss felmérés szerint.

Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket 

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Magára talált a magyar édességipar 

2012 óta folyamatos a magyarországi édesipari vállalkozások árbevételének növekedése – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató adataiból. A növekvő cégszám mellett kimutatható alkalmazotti létszám csökkenése ugyanakkor aggodalomra adhat okot. 

Ha húsvét, akkor sonka, de kilő a csokinyúl is 

Több mint 6700 tonnányi sonka és egyéb főtt-füstölt hús fogy a húsvéti ünnepi időszakban, amelyek értéke meghaladja a 10 milliárd forintot – mondta Mostisch Martina, a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) ügyvezető titkára az MTI-nek a GfK adataira hivatkozva.

A minőség soha nem megy ki a divatból 

Az egészség volt a legfőbb hívószó a világ legnagyobb édesipari kiállításán, ahol a hazai édességkedvelők kedvenc márkája is felvonultatta újdonságait. A kölni bemutatón, amelyen több mint 1500 kiállító és csaknem 40 ezer érdeklődő vett részt, saját standdal mutatkozott be a Szamos Marcipán.  

Nagy nyalóka nap Nagy-Britanniában 

Hatvanöt évvel ezelőtt minden brit legszebb álma teljesült: Winston Churchill kormányfő aláírásával kikerültek az édességek a jegyre kapható élelmiszerek közül. Egy évtizedig vártak erre a napra az angol fogyasztók.

Még mindig listavezető a csokimikulás 

400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.

Szuperkúl ökokampány: színes nyalóka szennyezett vízből 

Három tajvani diák folyók, kikötők és csatornák vizéből készített nyalókát. Így világosan látható, hogy civilizációnk ipari tevékenységének köszönhetően mi minden trutyi kerül a vizekbe.

768 tonna édesség húsvétra 

A Magyar Édességgyártók Szövetsége a minőségi termékek részesedésének növekedése mellett a tavalyihoz hasonló vagy azt kissé meghaladó húsvéti forgalomra számít - mondta Sánta Sándor, a szövetség elnöke.

Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért? 

Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.

A nyár slágere: gumicukor többezres várólistával 

A nyár slágere a rozé, mondják a szakértők, egy édességgyártó pedig meglátta benne a lehetőséget. A rozé ízű gumicukorra már akkor 3000 fős várólista volt, amikor még piacra sem dobták.

Akik 2015-ben mentek el: a Nutella-mogul és szendvicsbáró 

Íme listánk második része, melyben sorra vesszük az üzleti élet nagyságait, akik 2015-ben hunytak el. Egy fenntartható világért dolgoztak és értéket teremtettek, vagy a régi profithajhászó paradigmát képviselték? Döntse el Ön.

Idén már tényleg csoki a Mikulás 

A csokimikulásokon nem fog múlni az ünnep sikere, a Magyar Édességgyártók Szövetségének jelentése szerint ugyanis már csak elvétve találni a boltokban nem valódi csokiból készült Mikulást. Ezt a Nébih vizsgálata is alátámasztja, idén mindent rendben találtak a télapófiguráknál.

Karácsonykor a zselés szaloncukor a magyar sláger 

Az ünnepek előtt a háztartások egyre többet költenek csokoládéra. A háztartások átlagos költésének emelkedése leginkább a szaloncukorra kiadott összegekben figyelhető meg, viszont az is látszik, hogy a kimért termékek iránti kereslet változásában tetten érhető a vásárlók növekvő árérzékenysége is.

Mikulás, karácsony, szilveszter - Édes pillanatok 

Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak, hiszen például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária idén húszéves Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat 

Márciusban egy hónapig ismét rendkívüli – biztosítón belüli vagy más társasághoz történő – átkötési lehetőség nyílik a lakásbiztosításoknál.

Jogi kisokos

Az üzleti titkokkal való visszaélés a dolgozó távozása után is büntetendő

Az üzleti titkokkal való visszaélés a dolgozó távozása után is büntetendő 

Üzleti titkokkal való visszaélés miatt lett érvénytelen az ügyvezető munkaviszonyának közös megszüntetése.

Cégblog

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB  

Megtiltották az OMR OIL LLC-nek, hogy Magyarországon jogosulatlanul bármely, az MNB engedélyéhez vagy bejelentéshez kötött tevékenységet végezzenek.

Klímablog

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének  

Az uniós tagállamok képviselői és az Európai Parlament szerdán átmeneti megállapodást kötött az élelmiszer- és textilhulladék csökkentését szolgáló új szabályokról.

Infokom

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?  

Mindössze a cégek fele számít informatikai büdzséjének bővülésére az idén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo