édesség cikkek


Keserédes helyzetben a magyar édességpiac

Keserédes helyzetben a magyar édességpiac  

Stagnáló piacon egyensúlyoz az édesipar a kihívások és lehetőségek között.
Nagyon megnézik a magyarok, milyen húsvéti édességre költenek

Nagyon megnézik a magyarok, milyen húsvéti édességre költenek  

Árérzékenyebbek lettek a vásárlók.
Az Auchan is beszáll az őrületbe – mennyiségi korlátozással árulja a felkapott édességet

Az Auchan is beszáll az őrületbe – mennyiségi korlátozással árulja a felkapott édességet  

Akciós árral szállnak be a nagy Dubai csokoládécsatába.
Leállt a legendás édesség gyártása – végleg búcsút inthetünk tőle?

Leállt a legendás édesség gyártása – végleg búcsút inthetünk tőle? 

A Mondelez bezárta Salzburg külvárosában azt az üzemet, ahol 127 éven át készült a zeneszerző Mozartról elnevezett „Echter Salzburger Mozartkugel”.
Nagyot alkotott a csokimikulás feltalálója

Nagyot alkotott a csokimikulás feltalálója 

Töretlen a csokimikulások népszerűsége.
Megvan a legjobb szaloncukor

Megvan a legjobb szaloncukor 

Kiválasztották „Az Év Szaloncukra 2024” díj nyerteseit.
Megvan az év fagylaltja

Megvan az év fagylaltja 

A balatonfüredi Kis Bergmann Cukrászda alkotása.
Visszakerül magyar kézbe a BOCI csoki

Visszakerül magyar kézbe a BOCI csoki 

Megvásárolja a BOCI márkát a Cerbona, új fejezet kezdődik a nagy tradícióval rendelkező ikonikus márka életében.
Minden termékkategóriában jelentősen visszaesett az édességfogyasztás

Minden termékkategóriában jelentősen visszaesett az édességfogyasztás 

Az időjárást nagyon megsínylette a kakaóbabtermés.
Nincsenek könnyű helyzetben az édességgyártók

Nincsenek könnyű helyzetben az édességgyártók  

Másfélszeresére drágult a cukor és a kakaó.

A világ második legjobb fagyija Budapesten ehető 

A Gelato Festival a napokban hirdette ki a világ legjobb fagylaltkészítőit. A nemzetközi ranglista második helyezettje Fazekas Ádám, a budapesti Fazekas Cukrászda vezetője lett a pisztácia gyümölcsfagylaltjával. A magyar cukrászmester eredménye már a nemzetközi sajtót is bejárta.

Rossz előjelek – drágulásra készülnek az édességgyártó vállalkozások 

A termelés korszerűsítésével megőrizhetik a versenyképességüket – mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnök, a szervezet szerdai sajtótájékoztatóján Budapesten.

A palacsintáról nem tudunk leszokni 

Magyarországon a palacsinta, a somlói galuska és a gesztenyepüré a legnépszerűbb desszertek, a legtöbb édességet pedig februárban, illetve novemberben rendeljük – friss felmérés szerint.

Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket 

Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.

Magára talált a magyar édességipar 

2012 óta folyamatos a magyarországi édesipari vállalkozások árbevételének növekedése – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató adataiból. A növekvő cégszám mellett kimutatható alkalmazotti létszám csökkenése ugyanakkor aggodalomra adhat okot. 

Ha húsvét, akkor sonka, de kilő a csokinyúl is 

Több mint 6700 tonnányi sonka és egyéb főtt-füstölt hús fogy a húsvéti ünnepi időszakban, amelyek értéke meghaladja a 10 milliárd forintot – mondta Mostisch Martina, a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) ügyvezető titkára az MTI-nek a GfK adataira hivatkozva.

A minőség soha nem megy ki a divatból 

Az egészség volt a legfőbb hívószó a világ legnagyobb édesipari kiállításán, ahol a hazai édességkedvelők kedvenc márkája is felvonultatta újdonságait. A kölni bemutatón, amelyen több mint 1500 kiállító és csaknem 40 ezer érdeklődő vett részt, saját standdal mutatkozott be a Szamos Marcipán.  

Nagy nyalóka nap Nagy-Britanniában 

Hatvanöt évvel ezelőtt minden brit legszebb álma teljesült: Winston Churchill kormányfő aláírásával kikerültek az édességek a jegyre kapható élelmiszerek közül. Egy évtizedig vártak erre a napra az angol fogyasztók.

Még mindig listavezető a csokimikulás 

400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.

Szuperkúl ökokampány: színes nyalóka szennyezett vízből 

Három tajvani diák folyók, kikötők és csatornák vizéből készített nyalókát. Így világosan látható, hogy civilizációnk ipari tevékenységének köszönhetően mi minden trutyi kerül a vizekbe.

768 tonna édesség húsvétra 

A Magyar Édességgyártók Szövetsége a minőségi termékek részesedésének növekedése mellett a tavalyihoz hasonló vagy azt kissé meghaladó húsvéti forgalomra számít - mondta Sánta Sándor, a szövetség elnöke.

Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért? 

Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.

A nyár slágere: gumicukor többezres várólistával 

A nyár slágere a rozé, mondják a szakértők, egy édességgyártó pedig meglátta benne a lehetőséget. A rozé ízű gumicukorra már akkor 3000 fős várólista volt, amikor még piacra sem dobták.

Akik 2015-ben mentek el: a Nutella-mogul és szendvicsbáró 

Íme listánk második része, melyben sorra vesszük az üzleti élet nagyságait, akik 2015-ben hunytak el. Egy fenntartható világért dolgoztak és értéket teremtettek, vagy a régi profithajhászó paradigmát képviselték? Döntse el Ön.

Idén már tényleg csoki a Mikulás 

A csokimikulásokon nem fog múlni az ünnep sikere, a Magyar Édességgyártók Szövetségének jelentése szerint ugyanis már csak elvétve találni a boltokban nem valódi csokiból készült Mikulást. Ezt a Nébih vizsgálata is alátámasztja, idén mindent rendben találtak a télapófiguráknál.

Karácsonykor a zselés szaloncukor a magyar sláger 

Az ünnepek előtt a háztartások egyre többet költenek csokoládéra. A háztartások átlagos költésének emelkedése leginkább a szaloncukorra kiadott összegekben figyelhető meg, viszont az is látszik, hogy a kimért termékek iránti kereslet változásában tetten érhető a vásárlók növekvő árérzékenysége is.

Mikulás, karácsony, szilveszter - Édes pillanatok 

Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak, hiszen például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária idén húszéves Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén

Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén 

A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 ezer forintján felül további 40 ezer forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál.
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport

A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport 

Közzétette éves jelentését a BioTechUSA-cégcsoport.

Költségkímélés

Hízott a bankok fetekelistája

Hízott a bankok fetekelistája 

Hosszú évek óta tartó rövidülés után márciusban nőni kezdett a KHR-ben nyilvántartott lakossági mulasztások száma.

Pénzszerzés

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat 

Nagyon érdemes megnézni milyen szolgáltatót hívunk, ha elromlik valami az otthonunkban.

Adózás

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt  

Az adóellenőrök országszerte ellenőrzik a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódó termékek árusítóit az üzletekben, piacokon, kitelepüléseken és az online térben.

Jogi kisokos

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái 

A cégeknek nyilvánossá kell tenniük az új pozícióikhoz tartozó fizetési információikat, a meglévő munkavállalóknak is nyilvánosnak kell majd lenniük.

Klímablog

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal?

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal? 

Gyorsuló ütemben növekednek a beruházások az energiaátmeneti eszközökbe – így látja a területen befektetők csaknem háromnegyede.

Infokom

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek 

A vállalatok részéről nem az a kérdés, hogy bevezessék-e a modern informatikai eszközöket, hanem az, hogy a munkavállalók tudják-e hatékonyan használni ezeket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo