édesség cikkek
Megvan az év fagylaltja
A balatonfüredi Kis Bergmann Cukrászda alkotása.
Visszakerül magyar kézbe a BOCI csoki
Megvásárolja a BOCI márkát a Cerbona, új fejezet kezdődik a nagy tradícióval rendelkező ikonikus márka életében.
Minden termékkategóriában jelentősen visszaesett az édességfogyasztás
Az időjárást nagyon megsínylette a kakaóbabtermés.
Nincsenek könnyű helyzetben az édességgyártók
Másfélszeresére drágult a cukor és a kakaó.
A világ második legjobb fagyija Budapesten ehető
A Gelato Festival a napokban hirdette ki a világ legjobb fagylaltkészítőit. A nemzetközi ranglista második helyezettje Fazekas Ádám, a budapesti Fazekas Cukrászda vezetője lett a pisztácia gyümölcsfagylaltjával. A magyar cukrászmester eredménye már a nemzetközi sajtót is bejárta.
Brutális mennyiségű Kindert kellett leszedni a boltok polcairól
Összesen 3 ezer tonnát.
Rossz előjelek – drágulásra készülnek az édességgyártó vállalkozások
A termelés korszerűsítésével megőrizhetik a versenyképességüket – mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnök, a szervezet szerdai sajtótájékoztatóján Budapesten.
A palacsintáról nem tudunk leszokni
Magyarországon a palacsinta, a somlói galuska és a gesztenyepüré a legnépszerűbb desszertek, a legtöbb édességet pedig februárban, illetve novemberben rendeljük – friss felmérés szerint.
Mit ér a kampány, ha ki sem tudjuk kerülni az édességeket
Mit sem érnek az elhízás elleni kampányok, ha az áruházaktól a benzinkutakig mindenütt édességeket és cukrozott italokat látnak az orruk előtt az emberek, figyelmeztet az Oxford Egyetem táplálkozástudományi professzora.
Magára talált a magyar édességipar
2012 óta folyamatos a magyarországi édesipari vállalkozások árbevételének növekedése – derül ki az OPTEN céginformációs szolgáltató adataiból. A növekvő cégszám mellett kimutatható alkalmazotti létszám csökkenése ugyanakkor aggodalomra adhat okot.
Ha húsvét, akkor sonka, de kilő a csokinyúl is
Több mint 6700 tonnányi sonka és egyéb főtt-füstölt hús fogy a húsvéti ünnepi időszakban, amelyek értéke meghaladja a 10 milliárd forintot – mondta Mostisch Martina, a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) ügyvezető titkára az MTI-nek a GfK adataira hivatkozva.
A minőség soha nem megy ki a divatból
Az egészség volt a legfőbb hívószó a világ legnagyobb édesipari kiállításán, ahol a hazai édességkedvelők kedvenc márkája is felvonultatta újdonságait. A kölni bemutatón, amelyen több mint 1500 kiállító és csaknem 40 ezer érdeklődő vett részt, saját standdal mutatkozott be a Szamos Marcipán.
Nagy nyalóka nap Nagy-Britanniában
Hatvanöt évvel ezelőtt minden brit legszebb álma teljesült: Winston Churchill kormányfő aláírásával kikerültek az édességek a jegyre kapható élelmiszerek közül. Egy évtizedig vártak erre a napra az angol fogyasztók.
Még mindig listavezető a csokimikulás
400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.
Szuperkúl ökokampány: színes nyalóka szennyezett vízből
Három tajvani diák folyók, kikötők és csatornák vizéből készített nyalókát. Így világosan látható, hogy civilizációnk ipari tevékenységének köszönhetően mi minden trutyi kerül a vizekbe.
768 tonna édesség húsvétra
A Magyar Édességgyártók Szövetsége a minőségi termékek részesedésének növekedése mellett a tavalyihoz hasonló vagy azt kissé meghaladó húsvéti forgalomra számít - mondta Sánta Sándor, a szövetség elnöke.
Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért?
Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.
A nyár slágere: gumicukor többezres várólistával
A nyár slágere a rozé, mondják a szakértők, egy édességgyártó pedig meglátta benne a lehetőséget. A rozé ízű gumicukorra már akkor 3000 fős várólista volt, amikor még piacra sem dobták.
Akik 2015-ben mentek el: a Nutella-mogul és szendvicsbáró
Íme listánk második része, melyben sorra vesszük az üzleti élet nagyságait, akik 2015-ben hunytak el. Egy fenntartható világért dolgoztak és értéket teremtettek, vagy a régi profithajhászó paradigmát képviselték? Döntse el Ön.
Idén már tényleg csoki a Mikulás
A csokimikulásokon nem fog múlni az ünnep sikere, a Magyar Édességgyártók Szövetségének jelentése szerint ugyanis már csak elvétve találni a boltokban nem valódi csokiból készült Mikulást. Ezt a Nébih vizsgálata is alátámasztja, idén mindent rendben találtak a télapófiguráknál.
Karácsonykor a zselés szaloncukor a magyar sláger
Az ünnepek előtt a háztartások egyre többet költenek csokoládéra. A háztartások átlagos költésének emelkedése leginkább a szaloncukorra kiadott összegekben figyelhető meg, viszont az is látszik, hogy a kimért termékek iránti kereslet változásában tetten érhető a vásárlók növekvő árérzékenysége is.
Mikulás, karácsony, szilveszter - Édes pillanatok
Az édességgyártók és kereskedők számára is kiemelten fontos a november-decemberi időszak, hiszen például bonbonokból az éves mennyiség 18 százaléka ebben a két hónapban fogy a GfK Hungária idén húszéves Háztartáspanel adatai alapján. Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.