A minőség soha nem megy ki a divatból

Az egészség volt a legfőbb hívószó a világ legnagyobb édesipari kiállításán, ahol a hazai édességkedvelők kedvenc márkája is felvonultatta újdonságait. A kölni bemutatón, amelyen több mint 1500 kiállító és csaknem 40 ezer érdeklődő vett részt, saját standdal mutatkozott be a Szamos Marcipán.  

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nemzetközi találkozón kiderült, hogy a gyártókkal szemben egyre fontosabb elvárás az egészségtudatosság, hódítanak a praktikus kiszerelések, a csokoládé mellett pedig népszerű összetevők a gabonafélék és különböző gyümölcsök.

Kép: Szamos

„A minőség mindig divatos, és reméljük nem is megy ki a divatból soha” – foglalta össze az alapanyag-kínálattal kapcsolatos tapasztalatait a cég stratégiai és marketing igazgatója. „Ugyanakkor a gyártók figyelme az idei kiállításon szerzett tapasztalataink szerint a csomagolás irányába mozdult el. Több kreativitást láthattunk csomagolásban és kiszerelésben, mint termékfejlesztésben”- tette hozzá Kelényi Kolos.

A csomagolás esetében a látvány és a fogyasztók figyelmének felkeltése mellett cél, hogy újrahasznosított, vagy kisebb környezeti terhelésű anyagokkal dolgozzanak a gyártók, ugyanakkor ne kelljen kompromisszumot kötni a külcsín kárára.

Természetesen nem csak a külsőségekről gyűjtöttek tapasztalatot a Szamos szakemberei. A felhasznált alapanyagok minőségének kommunikációjára a prémium termékkörök mellett a hétköznapibb kínálatban is egyre több példát lehet látni.

Megszokhattuk, hogy a csokoládé tisztaságát, kakaótartalmát már termékelőnyként feltüntetik a gyártók, de a trend az, hogy egyéb tulajdonságokat is igyekeznek megmutatni a fogyasztóknak. Legyen szó barackról, mazsoláról, mézről, fűszerekről vagy gabonákról, egyre több kap egyedi tulajdonnevet, vagy más megkülönböztető jelzőt a fogyasztók tájékoztatásakor.

Nagy nyalóka nap Nagy-Britanniában
Hatvanöt évvel ezelőtt minden brit legszebb álma teljesült: Winston Churchill kormányfő aláírásával kikerültek az édességek a jegyre kapható élelmiszerek közül. Egy évtizedig vártak erre a napra az angol fogyasztók.
A csomagolásbeli változások másik húzóereje a funkcionális élelmiszerek kategóriájának fejlődése az édességek piacán. Sportszeletek, kiránduláshoz kínált energia szeletek, instant uzsonnák, éhségcsökkentő harapnivalók voltak idén a legnépszerűbbek a kiállításon. 533 új terméket mutattak be idén a kiállítók. Ezek egyike a Szamos Harcipán márkanevű új energiaszelete volt.

„A Harcipán jól illeszkedik abba a trendbe, hogy az édességeket, snack-eket az élvezeteken túl plusz funkcióval is ellássuk, igazodva a fogyasztók életmódjából fakadó elvárásokhoz” – mondja Kelényi Kolos. Ma már nemcsak a táplálékkiegészítő márkák kiváltsága, hogy csökkentett cukortartalommal, vagy proteintartalommal vértezzék fel termékeiket, a hagyományos édességek piacán is tetten érhető ez a változás, hogy az élvezetekről se kelljen lemondani.

A Szamos lassan hét éve foglalkozik a legmodernebb édesítőszerekkel a termékfejlesztésben, és nagyon büszke a cég cukormentes marcipánjára.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo