A minőség soha nem megy ki a divatból

Az egészség volt a legfőbb hívószó a világ legnagyobb édesipari kiállításán, ahol a hazai édességkedvelők kedvenc márkája is felvonultatta újdonságait. A kölni bemutatón, amelyen több mint 1500 kiállító és csaknem 40 ezer érdeklődő vett részt, saját standdal mutatkozott be a Szamos Marcipán.  

A nemzetközi találkozón kiderült, hogy a gyártókkal szemben egyre fontosabb elvárás az egészségtudatosság, hódítanak a praktikus kiszerelések, a csokoládé mellett pedig népszerű összetevők a gabonafélék és különböző gyümölcsök.

Kép: Szamos

„A minőség mindig divatos, és reméljük nem is megy ki a divatból soha” – foglalta össze az alapanyag-kínálattal kapcsolatos tapasztalatait a cég stratégiai és marketing igazgatója. „Ugyanakkor a gyártók figyelme az idei kiállításon szerzett tapasztalataink szerint a csomagolás irányába mozdult el. Több kreativitást láthattunk csomagolásban és kiszerelésben, mint termékfejlesztésben”- tette hozzá Kelényi Kolos.

A csomagolás esetében a látvány és a fogyasztók figyelmének felkeltése mellett cél, hogy újrahasznosított, vagy kisebb környezeti terhelésű anyagokkal dolgozzanak a gyártók, ugyanakkor ne kelljen kompromisszumot kötni a külcsín kárára.

Természetesen nem csak a külsőségekről gyűjtöttek tapasztalatot a Szamos szakemberei. A felhasznált alapanyagok minőségének kommunikációjára a prémium termékkörök mellett a hétköznapibb kínálatban is egyre több példát lehet látni.

Megszokhattuk, hogy a csokoládé tisztaságát, kakaótartalmát már termékelőnyként feltüntetik a gyártók, de a trend az, hogy egyéb tulajdonságokat is igyekeznek megmutatni a fogyasztóknak. Legyen szó barackról, mazsoláról, mézről, fűszerekről vagy gabonákról, egyre több kap egyedi tulajdonnevet, vagy más megkülönböztető jelzőt a fogyasztók tájékoztatásakor.

Nagy nyalóka nap Nagy-Britanniában
Hatvanöt évvel ezelőtt minden brit legszebb álma teljesült: Winston Churchill kormányfő aláírásával kikerültek az édességek a jegyre kapható élelmiszerek közül. Egy évtizedig vártak erre a napra az angol fogyasztók.
A csomagolásbeli változások másik húzóereje a funkcionális élelmiszerek kategóriájának fejlődése az édességek piacán. Sportszeletek, kiránduláshoz kínált energia szeletek, instant uzsonnák, éhségcsökkentő harapnivalók voltak idén a legnépszerűbbek a kiállításon. 533 új terméket mutattak be idén a kiállítók. Ezek egyike a Szamos Harcipán márkanevű új energiaszelete volt.

„A Harcipán jól illeszkedik abba a trendbe, hogy az édességeket, snack-eket az élvezeteken túl plusz funkcióval is ellássuk, igazodva a fogyasztók életmódjából fakadó elvárásokhoz” – mondja Kelényi Kolos. Ma már nemcsak a táplálékkiegészítő márkák kiváltsága, hogy csökkentett cukortartalommal, vagy proteintartalommal vértezzék fel termékeiket, a hagyományos édességek piacán is tetten érhető ez a változás, hogy az élvezetekről se kelljen lemondani.

A Szamos lassan hét éve foglalkozik a legmodernebb édesítőszerekkel a termékfejlesztésben, és nagyon büszke a cég cukormentes marcipánjára.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo