Nagyot alkotott a csokimikulás feltalálója

A hagyomány és az innováció egyaránt jelen van a Mikulás-napi, illetve a karácsonyi édességek piacán. Míg az idősebb korosztály a nosztalgikus ízeket keresi, a fiatalok egyre nyitottabbak az újdonságok iránt. A tejcsokoládéból készült mikulásfigura népszerűsége továbbra is töretlen, a gyártók azonban idén is számos újdonsággal készültek az ünnepi szezonra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A december 6-a előtti hetekben csaknem 8-9 millió csokimikulás talál gazdára hazánkban, míg az eladott édességes adventi kalendáriumok száma eléri a 350 ezret. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a hagyomány és az újdonságok keresése egyszerre jellemző az ünnepi időszakban is.

8-9 millió csokimikulás fogy évente
8-9 millió csokimikulás fogy évente
Fotó: Pixabay
Az idősebb generáció a gyermekkora ízvilágát részesíti előnyben, így a nosztalgikus ízeket keresik a boltokban. Ezért például csokimikulásból továbbra is a tejcsokoládéból készült üreges változat a legkelendőbb az ünnepek előtti időszakban. Az innovatív édességek, amelyeket különleges ízkombinációk vagy modern technikák jellemeznek, elsősorban a fiatalabb, kísérletezőbb kedvű generáció számára nyújtanak vonzó alternatívát.

A tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy a vevők nagy része egyaránt nyitott a hagyományos és az új ízekre.

Az elmúlt években megjelent tendencia idén is folytatódik, így egyre több gyártó készít cukormentes vagy alacsony cukortartalmú édességeket, így a diabétesszel élők mellett a valamilyen más okból diétát tartó fogyasztóknak sem kell lemondaniuk az édességekről.

A környezettudatosság is egyre jobban megjelenik az ágazatban, sok márka tér át környezetbarátabb csomagolásokra, mint például a biológiailag lebomló vagy komposztálható anyagokra.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Bár a fogyasztók csökkenő vásárlóereje és az infláció nem állította meg az édesipar fejlődését, a keresletet némiképp átrendezte az édességpiacot. A fogyasztók pénztárcájukhoz mérten választanak a kínálatból, a mennyiség helyett azonban sokan továbbra is a minőséget részesítik előnyben.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo