Nagyot alkotott a csokimikulás feltalálója

A hagyomány és az innováció egyaránt jelen van a Mikulás-napi, illetve a karácsonyi édességek piacán. Míg az idősebb korosztály a nosztalgikus ízeket keresi, a fiatalok egyre nyitottabbak az újdonságok iránt. A tejcsokoládéból készült mikulásfigura népszerűsége továbbra is töretlen, a gyártók azonban idén is számos újdonsággal készültek az ünnepi szezonra.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A december 6-a előtti hetekben csaknem 8-9 millió csokimikulás talál gazdára hazánkban, míg az eladott édességes adventi kalendáriumok száma eléri a 350 ezret. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a hagyomány és az újdonságok keresése egyszerre jellemző az ünnepi időszakban is.

8-9 millió csokimikulás fogy évente
8-9 millió csokimikulás fogy évente
Fotó: Pixabay
Az idősebb generáció a gyermekkora ízvilágát részesíti előnyben, így a nosztalgikus ízeket keresik a boltokban. Ezért például csokimikulásból továbbra is a tejcsokoládéból készült üreges változat a legkelendőbb az ünnepek előtti időszakban. Az innovatív édességek, amelyeket különleges ízkombinációk vagy modern technikák jellemeznek, elsősorban a fiatalabb, kísérletezőbb kedvű generáció számára nyújtanak vonzó alternatívát.

A tapasztalatok ugyanakkor azt mutatják, hogy a vevők nagy része egyaránt nyitott a hagyományos és az új ízekre.

Az elmúlt években megjelent tendencia idén is folytatódik, így egyre több gyártó készít cukormentes vagy alacsony cukortartalmú édességeket, így a diabétesszel élők mellett a valamilyen más okból diétát tartó fogyasztóknak sem kell lemondaniuk az édességekről.

A környezettudatosság is egyre jobban megjelenik az ágazatban, sok márka tér át környezetbarátabb csomagolásokra, mint például a biológiailag lebomló vagy komposztálható anyagokra.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének kimutatása szerint Magyarországon közel 250 vállalkozás foglalkozik édességgyártással. Bár a fogyasztók csökkenő vásárlóereje és az infláció nem állította meg az édesipar fejlődését, a keresletet némiképp átrendezte az édességpiacot. A fogyasztók pénztárcájukhoz mérten választanak a kínálatból, a mennyiség helyett azonban sokan továbbra is a minőséget részesítik előnyben.

Véleményvezér

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo