Még mindig listavezető a csokimikulás

400 tonna súlyban több mint nyolcmillió darab csokimikulás fogyott a tavalyi szezonban – derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Szezonális édességre 3 milliárd forintnál többet költöttek a magyarok tavaly, ez összesen 616 tonnát jelent.

A csokoládémikulások mind értékben, mind mennyiségben a szezonális édességek mintegy kétharmadát hozzák (értékben 64%, mennyiségben 66%).  Jóllehet, a Télapó-figurákból darabszám tekintetében 6 százalékkal kevesebbet értékesítettek, mint a 2015-ös szezonban, így is abszolút letaszíthatatlan a trónról, 100-ból 77 értékesített szezonális édesség ilyen.

A karácsonyi édességek közül a második legnagyobb részarány értékben az egyéb csokoládéfigura (mint pl. karácsonyfa, maci, csizma, hóember, angyalka; stb.) szegmensre jut, 10-ről 12 százalékra nőtt piaci részesedésük a vizsgált időszakban.

A hagyományos ajándékcsomagok piaci részesedése a bronzhelyezésre elegendő: értékben az ünnepi édességszezon egytizede (10%) az övék. A 2015-ös, érték szempontjából 9 százalékos piacrész a tavalyelőtti ünnepi időszakhoz képest 1 százalékponttal nagyobb.

Továbbra is népszerűek az adventi naptárak: 2016-ban 280 millió forintos kiskereskedelemben realizált összbevétel közel félmillió eladott adventi naptárat takar.

50 000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
Karácsonyi dalok a plázákban, tömeg és fahéjillat: indul az év legnagyobb bevásárlássorozata. Az ajándékkeresők több mint 85 százaléka a következő hetekben tervez megvenni szinte mindent, amit majd a fa alá tesz december 24-én – többek között ez derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből.
„A legnépszerűbb fajta továbbra is a tejcsokoládéból készült szezonális édesség: míg 2015 karácsonyi időszakában az eladott darabok 79 százaléka volt tejcsokoládé, addig 2016-ban már 85 százalék – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Tiszta étcsokoládéra a magyarok 5 százaléka voksol.”

Boltválasztás tekintetében a magyar fogyasztók közel fele (49%) a nagy, 2500 négyzetmétert meghaladó üzletekből szerzi be a kívánt szezonális édességet. A szupermarketet és diszkontot magába foglaló 401–2500 négyzetméters üzletek a szezonális eladások 33 százalékát teszik ki, míg a 200 négyzetméternél kisebb alapterületű üzletek piaci részesedése 1 százalékponttal 12 százalékra csökkent.

 

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo