Akik 2015-ben mentek el: a Nutella-mogul és szendvicsbáró

Íme listánk második része, melyben sorra vesszük az üzleti élet nagyságait, akik 2015-ben hunytak el. Egy fenntartható világért dolgoztak és értéket teremtettek, vagy a régi profithajhászó paradigmát képviselték? Döntse el Ön.

A lista előző részét itt olvashatja!

Autó, motor, bicikli, repülő

Francois Michelin (88), az autógumigyár vezetője

Szuperhős lett a Michelin Man. Emisszióman ellen küzd.
(fotó: michelin.hu)

Kevesen vannak, akik családnevüknek mondhatnak egy világhírű márkanevet. Így volt ezzel a gumiabroncsgyáros-famíliába született Francois Michelin (1926-2015), aki a nagypapa, Édouard által a 19. század végén indított családi bizniszt vitte tovább.

Amikor 1955-ben átvette az irányítást, a Michelin csak a 10. volt az eladási mutatók alapján, de újításuk, az X-küllős autógumi javukra hajtotta a bevételt, az újdonság ugyanis javította az autó érintkezését a talajjal és csökkentette a súrlódást. Michelin szorgalmazására a nagy teherautók számára is kifejlesztették egy verziót.

Bár a termék csak lassan terjedt el az USA-ban, amikor Michelin 2002-ben visszavonult, a cég már világelső volt az autógumipiacon. 1999-ben fiát, Edouardot pozicionálta utódaként (holott Carlos Ghosn volt az esélyes, aki megsértődött, kivált a cégből - ma a Rénault első embere).

Azonban Edouard -aki sok embert kirúgott, hogy növelje a profitot- 2006-ban horgászbalesetben meghalt. (Megfulladt.) Öt másik gyermeke túlélte a családfőt.

Főnökként a fülét tartotta a legfontosabb eszközének. Fontosnak érezte, hogy a cégvezető hallgasson az alkalmazottaira, különben nem értheti meg teljesen a megoldandó problémákat és helyzeteket.

Clérmont-Ferrandban halt meg, ahol létrejötte óta működik a Michelin vállalat.

Johanna Quandt (89), a BMW-mogul

Johanna Quandt, BMW-dáma: Jól választott sálakat. És férjet.
(fotók: wikipedia)

Michelinhez hasonlóan ő is egy kerekes bizniszt továbbvivő örökös volt. Johanna Quandt (1926-2015) azonban nem szülei, hanem házastársa révén került a vállalathoz, hiszen ő volt Herbert Quandt harmadik felesége és egyben özvegye.

2007-ben az ARD német tévécsatorna firtatni kezdte a cég kapcsolatát a náci kormánnyal a világháború előtt és alatt. (Közismert, hogy a nagy német ipari vállalatok javarészt együttműködtek Hitler kormányával. A BMW például repülőgépmotorokat gyártott.) A műsor sugárzása után négy családtag bejelentette, hogy finanszíroznának egy független, semleges kutatást a témában.

Johanna 1955-ben még Detroitban dolgozott cselédként, egy év múlva Herbert Quandt titkárnőjeként vállalt állást. 1960-ban házasodtak össze. A férfi -aki a '60-as évek elején szerezte meg a kontrol a cég felett- 1982-ben halt meg. 1986-tól Johanna Quandt alelnöki tisztet töltött be.

Gyermekeivel együtt a világ legnagyobb luxusautógyártójának számító vállalat 47 %-át birtokolta részvényesként. Vagyonát 12 milliárd dollárra taksálták, ő számított a világ 77. leggazdagabb emberének.

Hitvallása volt, hogy a "vagyon társadalmi felelősséget is feltételez." Alapítványával a pénzügyi újságírást is támogatta. A BMW nem részletezte halála okait.

Scot Breithaupt (57), BMX-mogul

Scot Breithaupt: Lejtmenetben - biciklivel és anélkül is.

Scot Breithaupt (1957-2015), a BMX keresztapja talán a legtragikusabb mélyrepülések egyike: egy lakatlan telken lévő, összetákolt sátorban találták holtan a kaliforniai Indióban. Az üres telken 8 másik hajléktalan húzta meg magát.

70-es években az első között volt, akik BMX-versenyket szerveztek aszfalt nélküli pályákon Las Vegasban és másutt. A vircsaft nagy médiaeseménnyé vált, ő lett a feje, de crack kokain függősége miatt elvesztette az irányítást az üzlet felett.

Nem tudni, mennyi ideje volt halott, amikor megtalálták.

Sir Maurice Flanagan (86), az Emirates Airline alapítója

Amikor a repülőgép is "dubajozik"

Sir Maurice Flanagan (1928-2015) eredetileg focistának készült, de egy szalagszakadás keresztülhúzta számításait. Abban az időszakban lett légikísérő, amikor a fedélzeti alkalmazottak még tisztelegtek a pilótának.

1978-ban érkezett Dubajba a British Airways nevében és hamar beférkőzött az uralkodó Maktum dinasztia bizalmába: meggyőzte az uralkodócsaládot arról, hogy miniállamuknak saját légitársasággal kell rendelkeznie.

A cég 1985-ben kezdte működését és Flanagan irodáját a társaság első elnökével, az ifjú Ahmed bin Saíd Al-maktum (1958) sejkkel osztotta meg. A sejk szabad kezet adott Flanagannek, aki bevezette az összes fedélzeti alkalmazott pszichológiai tesztelését. Aki nem viselkedett kedvesen, nem vették fel. Irányítása alatt Dubaj a világ egyik legnagyobb forgalmú légi csomópontja lett, az Emirates pedig a világ legnagyobb légitársaságává nőtt, mely éves nyereségben jelenleg a 7. legnagyobb.

Amikor 75 évesen lemondott posztjáról, Flanagan jellegzetes humorával úgy indokolta lemondását, hogy ő a "legidősebb és legsüketebb" légitársaságigazgató a világon. Második emberként azonban még tíz éven át működött, amikor az alelnöki tisztet is végleg visszaadta.

Halála oka nem ismeretes. Hobbija volt a versírás. Egyik költeménye a Dubai Duty Free címet viseli...

Divat

Elio Fiorucci (80), olasz divattervező

Elio Fiorucci, a diszkóéra divatpápája

Elio Fiorucci (1935-2015) a 70-es évek végén olyan híres volt, hogy még egy popsláger dalszövegébe is belekerült. A Sister Sledge He's the Greatest Dancer című daláról van szó. Később az Australian Crawl rukkolt elő egy "Hoochie Gucci Fiorucci Mama" című nótával, a Sister Sledge slágerére utalva.

A divatvilágban központi tényező, hogy hol kap helyet és milyen stílusú egy brand fő butikja (flagship boutique) a stratégiailag fontos városokban (mint amilyen New York, Párizs, Milánó, London, vagy Tokió). Fiorucci nagyon értett ahhoz, hogy templomokat építsen a diszkókorszak divatjának. Mire a 60-as évek közepén Milánóban, majd Londonban megnyitotta butikját, már pontosan tudta, mitől döglik a légy - elvégre 17 évesen nyitotta első boltját.

Az 1976-ban a New York-i East 59th Streeten nyitott boltja valóságos buliház lett: Keith Haring és Kenny Scarf graffitijeivel dekorálta a helyet, DJ-k szolgáltatták a zenét. Még a remete Greta Garbo és a spanyol király is eljöttek körülnézni. Jacqueline Kennedy-ről, Warholról és Madonnáról nem is beszélve. Más dizájnerek kollekcióit is árulta: sok fiatal tervezőt ő fedezett fel azzal, hogy felvette butikja kínálatába.

A 70-es években a sztrecsfarmerekkel lett ismert széles körben, de két kerubot ábrázoló logója számos excentrikus ruhadarabon is megjelent. Az 50-es és 60-as évek ruháit stilizálta modernné rikító színekkel és állatbőr-mintákkal.

1990-ben eladta cégét a japán Edwinnek. Később megbánta döntését. Milánói otthonában érte a halál, amit egy "gyors lefolyású" betegség okozott.

Arnold Scaasi (85), amerikai divattervező

Arnold Scaasinak (1930-2015) eredetileg Isaacs volt a családneve, de úgy érezte, ez nem cseng elég jól divatmárkanévnek. A kanadai születésű tervező főleg az amerikai First Lady-k öltöztetésével szerzett hírnevet. Ötnek kreált öltözeteket: Mamie Eisenhowernek, Jackie Kennedy-nek, Hillary Clintonnak, Barbara Bushnak és Laura Bushnak. Nem számolta ide Lyndon B. Johnson feleségét, akin úgy kötött ki egyik kreációja, hogy az elnöknek megtetszett és megrendelte a feleségének. (Scaasi sosem találkozott hát a Mrs. Johnsonnal.)

Barbara Bush az elnökké avatás utáni bálon Scaasi kék kosztümjét viselte. Talán leghíresebb tervezése mégis Barbra Streisandhoz fűződik: a színésznő átlátszó flitteres kosztümöt viselt az 1969-es Oscar díjkiosztón. Popója is tisztán kivehető volt benne és a tangaszerű alsónemű. (Lábat emelni már nehéz volt benne. A művésznő kis híján fel is bukott, amikor fellépdelt a színpadra a lépcsőn.)

A katalóguson keresztül értékesítést és postai házhozszállítást (az a bizonyos home shopping) is az elsők között honosította meg a felső tízezer divatmárkái közül 2001-ben.

Tokája és középen szétválasztott hosszúkás haja jellegzetes megjelenést adott neki. Csipős nyelvével együtt sajátos alakja lett a New York-i társasági életnek. 2011-ben házasságot kötött a nála egy fejjel magasabb Parker Ladddel, amint az amerikai törvények lehetővé tették a melegek közti házasságot. 1962 óta éltek együtt. A telet Caprin, Palm Beachen és Acapulcóban töltötték. Caprin rendszerint jelmezbállal ünnepelték a Bastille Napját.

Dominick Dunne róla mintázta Leven alakját a People Like Us című regényében. Barátai és ellenségei szerint szókimondó volt és nyomulós. A New York-Presbyterian kórházban hunyt el. Szíve leállt.

Gasztro, egészség

Michele Ferrero (89), Nutella-mogul

Fincsi.

Michele Ferrerónak (1925-2015) köszönhettük a nutellát és a Ferrero Rocher csokigolyót.

Olaszország leggazdagabb embere 26,5 milliárd dolláros vagyont hagyott maga után. Két fia 1997-ben vette át a vállalat vezetését, ám egyiküket, Pierót (47) 2011-ben biciklizés közben halálra gázolta egy autó Dél-Afrikában, így fivére, Giovanni kezében maradt a Ferrero márka.

A vállalkozás egy piedmonti cukrászdából fejlődött ki, amit Ferrero apja üzemeltetett a '40-es években. Ő azért hozta létre a Nutella szilárd, szeletelhető elődjét, mert kakaóbabhiány volt a világháború után, mogyoróbélből viszont akadt bőven és olcsóbban. Michele krémszerűvé alakította a terméket és 1964-ben dobta piacra. Amerikába 1983-ban kezdték exportálni.

Az 53 országban jelen lévő vállalat minden irodájában van egy Madonna szobor. (Nem a popdívűé.) Michele Ferrero minden évben ellátogatott a keresztény zarándokhelyre, Lourdes-ba, ahol állítólag látomásban megjelent a Szűzanya.

Vállalata gyártja a Tic Tacot és a Kinder Buenót is és 2014-ben 10 milliárd dolláros forgalmat könyvelt el. Monte Carlo-i otthonában hunyt el, nem tudni milyen betegségben.

Fred DeLuca (67), a Subway szendvicsbolt-hálózat társalapítója

Fred DeLuca, a szendvicsguru

Fred DeLuca (1947-2015) sikertörténete 1965-ben kezdődött a connecticuti Bridgeportban (gyerekkora és kamaszévei helyszínén), ahol megnyitotta első szendvics-gyorséttermét üzlettársával, Peter Buckkal, aki szakmáját tekintve atomfizikus volt.

Buck adta a 1000 dollár kölcsönt, amivel beindították a vállalkozást. Valójában azért vágtak bele az üzletbe, hogy pénzt keressenek DeLucának, mert nem volt pénze egyetemi tandíjra. Az ötletet az adta, hogy vasárnaponként egy helyi olasz szendvicsezőben dumáltak.

1974-ben franchise-zá bővítették az étterem-koncepciót. A hálózat ma már világszerte ismert, a franchise-ba belépni és boltot nyitni 15 000 dollárba kerül (4,35 millió forint). Továbbá a heti bevétel 8 %-át kell DeLucáéknak folyósítani jogdíjként.

Ma 42 000 egység működik a Subway logo alatt a világon. 2002-ben hagyták le a McDonald's-t az éttermek számát illetően. A hálózat jó hírét segítette, hogy többen bizonygatták reklámkampányokban, a Subway ételeivel sikerült lefogyniuk.

De Luca vagyonát 3,5 millárd dollárra becsülték. Leukémiában halt meg. 2013-ben hozta nyilvánosságra a Subway, hogy e betegséggel kezelik.

Carl Djerassi (91), a fogamzásgátló tabletta atyja

Carl Djerassi. Gátolta a fogamzást, költötte a poémát, vezette a céget, tömjénezte önmagát.

Carl Djerassi (1923-2015) élete több korszakot fogott át: a nácizmus alatt volt fiatal (szüleivel 1938-ban elmenekült szülővárosából, Bécsből), az 50-es évek Amerikájában volt a technológiai fejlődés résztvevője, majd a 60-as évek hippi-lázának egyik szellemi atyja - azzal, hogy sok férfinak segített abban, ne váljon gyerekek atyjává. Vallotta, hogy a 60-as évek szexuális forradalma nem jöhetett volna létre az általa felfedezett fogamzásgátló tabletta nélkül.

Sokoldalúságára jellemző, hogy számos tudóstól eltérően vállalkozóként, pedagógusként, sőt művészként is sikerült érvényesülnie.

A fogamzásgátló tablettát 1951-ben fedezte fel, tulajdonképpen más irányú kutatása véletlen melléktermékeként, hiszen a reumára próbált ellenszert találni Mexico City-ben úgy, hogy egy helyi yamgyökérből vont volna ki kortizont, ami kvázi-hiánycikknek számított, mert a vágóhídon elpusztított állatokból nyerték ki akkoriban.

Az Enovid fogamzásgátló forgalomba hozatalát 1957-ben engedélyezték Amerikában.

Djerassi fedezte fel az antihisztaminokat is. Már 1952-ben, huszas évei végén egyetemi professzor lett, hamarosan munkaadója, a gyógyszerkutató Syntex Research elnöki tisztjét is megkapta, de rövidesen továbbállt és saját firmát gründolt: a rovarirtás lett a Zoecon fő profilja.

Pályafutása során 1200 tudományos értekezést publikált szaklapokban és szívesen produkálta magát a nyilvánosság előtt. Szerepléseiből kiérződött, tisztában volt önnön jelentőségével.

Mindig foglalkoztatta a tudományos felfedezések társadalmi hatása. Hetvenes éveiben regényíróvá avanzsált, főleg a sci-fi műfajban alkotott. Költőként és drámaíróként ugyancsak kipróbálta magát. Imádta a színházat, az operát, a modern képzőművészetet. A kaliforniai Woodside-ban egy képzőművésztelepet is létesített.

Halálát máj- és csontrák okozta.

Donald R. Keough (88), Coca-Cola-elnök

A kemény ír-amerikai üzletember: Donald Keough. Nesze neked, Pepsi!

Donald R. Keough (1926-2015) a 80-as években állt a Coca-Cola élén, amikor a vállalat egyik hibát a másikra halmozta. A New Coke piacra dobása 1985-ben rosszul sült el. A Pepsi jobb kapcsolatot ápolt a showbiznisszel (Michael Jackson volt a reklámarcuk).

Viszont Keough érdeme volt, hogy a cég visszatért az eredeti kólarecepthez. Rizikós húzása bevált: bár -a piackutatások szerint- egy alapvetően Pepsi-párti közönséget kellett meggyőznie, a váltás a Coca Cola javára döntötte a mérleget. Az eladási mutatók az egekbe íveltek.

Omahában nőtt fel, tévés személyiség szeretett volna, de egy haverjának jobban ment a szereplés: az illetőt Johnny Carsonnak hívták és Amerika egyik leghíresebb talk show műsorvezetőjeként vonult be a történelembe. Egy másik haverját is ő hozta be a Coca-Cola igazgatótanácsába. A pasas neve Warren Buffett.

Keogh egy kávécégnél helyezkedett el, amit 1964-ben megvett a Coca-Cola. 1981-ben kapta meg a COO -magyarra lefordíthatatlan, voltaképpen vezérigazgatóhelyettes- és az elnöki (President) tisztet. Roberto C. Goizuetával legendás teamet alkottak. Ő töltötte be a vezérigazgatói és a másik elnöki tisztet (Chairman).

Amikor az italgyár Hollywoodba kirándult 1982-ben, megvásárolva a Columbia Pictures-t, Keogh lett a stúdió elnöke. 1993-ben vonult vissza az italbiznisztől, s egy zárt körű befektetési bankot vezetett, ahol elitklienseket szolgált ki.

Média

Satoru Iwata (55), Nintendo-vezér

Homo ludens, a játékos ember. Satoru Iwata prezentál.

Sokszázmilliós rajongótábor rendült meg Satoru Iwata (1959-2015) halálakor, holott nem tartozott a sztárinnovátorok közé, mint Steve Jobs. 2002-ben nevezték ki a Nintendo -szám szerint negyedik- elnökévé. Ő volt az első vezére a cégnek, aki a Jamaucsi családon kívülről került ki.

A 80-as években kezdte emelkedését a szamárlétrán a Nintendo HAL laboratóriumában, ahol a Balloon Fights és a EarthBound játékok fejlesztésén segédkezett.

Többször hangsúlyozta, hogy alapvetően videojáték-rajongónak, játékosnak tartotta magát, csak másodsorban játékfejlesztőnek és fontossági sorrendben ezután cégvezetőnek. Irányítása alatt jelentek meg a Nintendo DS és a Wii platformok.

Szándékában volt elérni a kevésbé játékőrült, mondhatni laikusabb felhasználókat is - a Brain Training és a Nintendogs révén ez sikerült is. A Sony Playstation Portable ellenében kellett elérnie e célját.

2014-ben bocsánatkérő levelet írt a cég részvényeseinek, amiért betegsége miatt távol kellett maradnia a részvényesi közgyűlésről. Élete utolsó napjaiban gyorsan romlott az állapota. Halálát epevezeték-tumor okozta, amit ugyan korai stádiumban fedeztek fel, tünetmentes időszakban - a rák mégis tovább fejlődött.

Michael King (67), tévéproducer

Szerencsekerék: nemcsak a játékosok nyertek vele. A forgalmazó is.

Michael King (1948-2015) a szindikált, vagyis több csatornára is eladott tévéprogramok királya volt, vagyis voltaképpen tartalom-forgalmazó. Ő tette világhírűvé 1986-ban Oprah Winfrey beszélgetős műsorát, a Szerencsekerék és a -Mindent vagy semmithez hasonló- Jeopardy vetélkedőket, s kereste rongyorsa magát rajtuk. De az ő cége produkálta a Roseanne Show-t, a Candid Camera nevű kandi kamerás műsort, a Dr. Phil-t és a Kis gézengúzok tévésorozatot is.

Fivérével, Rogerrel a 70-es évektől vitte a vállalkozást, a King World Productions, melyet apjuk, Charles King alapított az '50-es években, hogy azon keresztül régebbi műsorokat értékesítsen a helyi tévéknek Amerikában.

Már fiatal koruktól egyértelmű volt, hogy a tévébizniszben helyezkednek majd el. Abban az érában vágtak bele a műsorforgalmazásba és -gyártásba, amikor a külföldi tévéállomások körében megnőtt az igény az amerikai szórakoztató műsorok iránt, s a tévécsatornák a világon mindenütt nagy számban kezdték felvásárolni ezeket.

A kis chicagói tévéállomásnak dolgozó Oprah-t egy alkalmazottuk tanácsára "vették meg". Beszélgetős műsora azonnal országos siker lett az USA-ban. A legtöbb pénzt -évente többszáz millió dollárt- azonban alighanem Merv Griffin vetélkedőmogul programjainak forgalmazásával keresték (Szerencsejéták, Jeopardy).

A siker kicsit fejükbe is szállt, a szakmában köztudottan öntörvényű, kivagyi alakokként ismerték a testvérpárt. Kettejük közül Roger volt a nyilvánosság felé játszó, meghatározóbb egyéniség. Ő értékesítette a műsorokat, míg Michael inkább a háttérben maradva a gyártásra és a marketingre ügyelt.

Miután 2000-ben eladták a céget a CBS-nek 2,5 milliárd dollárért, Michael King visszavonult a tévézéstől. Hátralévő éveit bokszmeccsek szervezésével és népszerűsítésével töltötte Los Angeles-ben. (Roger 2007-ben 63 évesen hunyt el agyvérzésben. New Jersey-ben nőttek fel, összesen hatan voltak testvérek.)

Nelson Doubleday, Jr. (81), amerikai könyvkiadó

Ő is beleszületett a karrierjébe. Nelson Doubleday, Jr. (1933-2015) 1980-ban vette át a könyvkiadót, ám nem az apjától: az idősebb Doubleday ugyanis 1949-ben meghalt. (Nelson Jr. egy évvel fiatalabb húgának férje volt a cég elnöke 1963-tól.)

Doubleday Sr. is az apjától örökölte a vállalatvezetést, Frank Nelson Doubleday 1896-ban alapította a nevét viselő könyvkiadót.

Miután dzsunior végigjárta a szamárlétrát a családi cégben, 1973-ban kapta meg apja, '78-ban az anyja részvényeit. Mihelyst a vállalat élére került 1980-ban, rögtön végigvitt egy merész húzást: a könyvkiadásban szerzett anyagi forrásokat használva megvette a szebb napokat látott, a mezőny végén kullogó New York Mets amerikai baseballcsapatot. A team tulajdonjogának 80 %-át vásárolta meg 21,1 millióért a csapatot alapító Payson családtól. 20 milliót fektetett a team fejlesztésébe, s 1986-ban meg is nyerték a World Series-t, és ezzel együtt nyereséget is termeltek.

Nem kedvelte a felhajtást maga körül, inkább a háttérban maradt és mindig igyekezett komptens menedzsereket szerződtetni a feladatok végrehajtására.

Imádott a szabadban lenni, golfozni, vitorlázni, vadászni és másokat megviccelni. Ő volt a könyvkiadó, aki nem igazán érdekeltek a könyvek. 1985-re könyvkiadója profitrátája hatalmasat csökkent. Eladta hát 500 millióért a Bertelsmannak, ami sokként érte a szakmát. 2002-ben 135 millió dollárért adott túl a Mets-en - de előtte jót vitatkozott a nyilvánosság előtt a vevőkkel azon, vajon mennyit ér a csapat.

Tüdőgyulladásban halt meg Locust Valley-ben lévő otthonában.

Bruce Sinofsky (58), dokumentumfilmes

Emblematikus pillanat a "Crude" című dokumentumfilmből

Többször is foglalkoztunk a klímablog hasábjain Bruce Sinofsky (1956-2015) és élethossziglani rendezőtársa, Joe Berlinger Crude című dokumentumfilmjével, mely leplezte a Texaco-Chevron olajmulti környezetszennyezését a brazíliai esőerdőkben, valamint a jogi procedúrát, melynek folyamán az erdő őslakosai perre mentek a nagyvállalat ellen hazai földön és kártérítést nyertek.

A nagy hatású film utóélete talán több publicitást kapott, mint maga az alkotás - azon okból kifolyólag, hogy a Chevron a filmben látott bírósági szabálytalanságokat arra próbálta felhasználni, hogy semmissé tegye az ellene hozott ítéletet.

2006-ban egy amerikai bíró arra kötelezte a rendezőpárost, hogy szolgáltassák be 600 órányi felvételüket, amiből a filmet készítették. Az eset azért vált precedensértékűvé, mert megnehezíti az oknyomozó újságírók és dokumentumfilmesek számára, hogy rábírjanak embereket, tárják fel a multik túlkapásait és jogtiprásait - elvégre egy bírói ítélet miatt bármikor kiadható lesz az anyag, s fény derülhet a bizalmasan beszélő informátorok kilétére.

Sinofsky és Berlinger nemcsak öko-témákban alkottak. A Metallica együttes diszfunkcionális belső dinamikáit szintén kivesézték.

Híresek voltak arról, hogy éveken át követik alanyaikat. Paradise Lost-trilógiájukkal sikerült elérni, hogy felmentsék a második osztályos kölykök meggyilkolásával vádolt három különc tinit (a West Memphis Three-ként elhíresült fickókat), akiket leginkább azért ítélt el első körben az esküdtszék -kettejüket életfogytiglanra, egyiküket halálra!-, mert kicsit punkosan öltözködtek és kiríttak a szuburbiai miliőből. (A helyi szóbeszéd szerint sátánisták voltak.) A helyszíni nyomokból vett DNS-teszt bebizonyította, hogy nem ők voltak a gyilkosok. Ma mindhárman szabad lábon vannak. De annak árán, hogy a vádalkut kellett kötniük és ennek keretében bűnösséget vallaniuk...!

A két rendező 1986-ban került össze, amikor a legendás dokumentumfilmes páros, David és Albert Maysley cégénél dolgoztak. Első közös filmjüket maguk finanszírozták hitelkártyás pénzfelvételekkel és egy lakás jelzálogosításával.

Sinofsky súlyosbodó cukorbetegsége szövődményeibe halt bele.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo