Gumiabroncs cikkek
Kötelező olvasmány autósoknak, rengeteg változás az autógumiknál
Az elhasználódott, hulladék abroncsot ingyen átveszik, de mire figyeljünk az új megvásárlásánál?
Az Oroszország elleni szankciók egyértelmű nyertese Kína
Európai abroncspiac: lassan elérjük a járvány előtti szintet.
Ha olyan helyen lakik, ahol gyalázatosak az utak, itt a defekttűrő gumi
Többé nem kell aggódni a defekt miatt: itt a Bridgestone új négyévszakos defekttűrő gumiabroncsa.
Figyelmeztették az autósokat: rossz vége lehet, ha ezzel akarunk spórolni!
A télnek biztosan vége, lassan le lehet cserélni a téli mintázatú abroncsokat a nyárira.
A drágulás miatt jóval kevesebb autógumit veszünk
2023 harmadik negyedévében még mindig lejtmenetben volt az európai abroncspiac.
Mikor érdemes térítésmentesen átadni egy használt gumiabroncsot az erre kijelölt szervezetnek?
A használt abroncsot ingyen átveszik, de mit kell nézni az újon?
Októbertől több helyen ingyen leadhatók a használt autógumik
Októbertől több helyen, ingyenesen leadhatók a hulladékká vált gumiabroncsok.
Októbertől ingyen szabadulhatunk meg a használt gumiabroncsoktól és textilektől
Októbertől ingyenes lehet a gumiabroncs-hulladék leadása.
Már a gépjárműgumik is kevésbé fogynak
Komoly visszaesésről számoltak be a gumigyártók. Az okok nyilvánvalóak: energiarárobbanás és a fogyasztói kiadások mérséklődése.
Környezetvédelmi termékdíjjal trükközött egy cég, legbukott a NAV előtt
Jogosulatlanul igényelt vissza környezetvédelmi termékdíjat egy gumieladással és -szervizzel foglalkozó cég.
Senkinek ne higgyenek, az autón minden gumi legyen egyforma
A keveset vagy alig használt járművek, illetve abroncsok kapcsán felmerül az a kérdés is, hogy takarékossági okokból lehet-e keverni a téli és nyári mintázatot? Hiszen, ha csak két abroncsot kell lecserélni, máris spóroltunk… A válasz nagyon határozott NEM!
A gumiipart is a mélybe húzta a háború
A két szembenálló ország konfliktusa az ellátási lánc megszakadásához vezetett.
Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán, a négyévszakos gumik tarolnak
Időben érdemes elkezdeni új gumiabroncsot keresni, ha szükséges. Áremelkedés és esetleg hiány is várható.
Tények és tévhitek a négyévszakos gumiabroncsokról
A négyévszakos gumiabroncsokra sokan kompromisszumos megoldásként tekintenek, vannak viszont, akik esküsznek rájuk. A tavasz és ezzel együtt az abroncscsere beköszöntével ismét felmerül a kérdés, hogy milyen érvek szólnak a minden szezonra alkalmas abroncsok mellet vagy éppen ellen. Arról, milyen előnyökkel és hátrányokkal járnak, illetve, hogy mely autókon teljesítenek a legjobban, Menkó Illés, a Continental műszaki szakértője adott áttekintést.
Így válasszunk nyári gumit
A korán jött tavasz a nyári gumi használat felé tereli az autósokat. Ilyenkor több mint 300.000 gépjármű tulajdonos vásárol új nyári abroncsot, ugyanakkor a megfelelő abroncsok kiválasztása kihívást jelenthet a vásárlóknak, de néhány egyszerű tudnivalóval leegyszerűsíthetjük a döntést.
Nyári gumi: meddig új az új abroncs? Ami a DOT-számról tudnod kell
A hazai sajtóban az elmúlt években az időszakos gumiabroncsváltásokkor rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről. Ezért fontos újra tisztázni, mit kell tudni róla.
Mire figyeljünk a tavaszi abroncscsere előtt?
Időjárástól függően akár már márciusban érdemes gumiabroncsot váltani; ismét itt a nyári abroncsok ideje. A hazai autótulajdonosok a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) tagjai által gyártott közel több tucat gumimárkából, illetve típusból válogathatnak. A HTA szakembereinek javaslatai a gumiabroncsok kiválasztásával, illetve cseréjével kapcsolatban.
Ebben előzzük Európát
Európában a használt gumiabroncsok 94 százalékát újrahasznosítják – Magyarországon ez az arány 100 százalék - derült ki az Európai Gumiabroncs és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA) által május elején publikált jelentésből.
A néhány éves abroncs is újnak számít?
A tavaszi abroncscsere kapcsán fontos ismét tisztázni a DOT mögött lévő számsor jelentését, illetve ezzel összefüggésben azt is, hogy meddig vásárolható meg, illetve használható egy abroncs biztonságosan.
Durrdefekt is lehet a hamis gumiabroncstól
Több mint 755 milliárd forintnyi (2,43 milliárd euró) gazdasági kárt okozott a hamis gumiabroncsok és akkumulátorok eladásából származó közvetlen bevételkiesés a legális piaci szereplőknek évente az Európai Unióban. A szigorúbb magyar ellenőrzési gyakorlatnak köszönhetően, a hazánkra vonatkozó hamisítási ráta mindkét szektorban az európai átlag alatt van, derült ki az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalának (EUIPO) legfrissebb jelentéséből.
Az autósok többsége kötelezővé tenné a téligumit
A gépjármű vezetők 75%-a kötelezővé tenné a téli gumiabroncs használatát - derül ki az Apollo Vredestein Kft. friss online felméréséből. A nyári gumiabroncs használókat a közlekedési hatóságok szakemberei ugyan tájékoztatják péntekig a csere időszerűségéről, azonban büntetést nem szabhatnak ki rájuk, miközben az kérdőívre válaszolók negyede akár ilyen jellegű szankciókat is támogatna.
Mi a gond a nem az adott évben gyártott gumiabroncsokkal?
A hazai sajtóban az elmúlt években rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről. Ezért fontos ismét tisztázni a DOT mögött lévő számsor jelentését, illetve ezzel összefüggésben azt is, hogy meddig vásárolható meg, illetve használható egy abroncs biztonságosan.
Mire figyeljünk gumiabroncs csere előtt?
A magyar piacon a Magyar Gumiabroncs Szövetség tagjainak közel 70 gumimárkájából lehet válogatni, a kínálat zavarba ejtően nagy. A HTA szakembereinek javaslatai a gumiabroncsok kiválasztásával, illetve cseréjével kapcsolatban:
Minden 4. eladott új abroncs dél-koreai volt idén nyáron
Átlagosan 68 ezer forintot költött új nyári gumi vásárlására a magyar autós idén, a legjobban a dél-koreai márkák fogytak. Az Automax elemzése szerint tavalyhoz képest 10 százalékkal bővült az eladás, ami egyben balesetmentesebb közlekedést hozhat: a gépjármű-tulajdonosok már nem várják meg, hogy tükörsima legyen az abroncs, akkor cserélnek, amikor az szükségessé válik.
Jobban a zsebünkbe kell nyúlni egy új abroncsért
Jelentősen növekszik a gumiabroncsok ára a következő hetekben. Iparági információk szerint a gyártáshoz szükséges nyersanyagok áremelkedése miatt a gyártók átlagosan 4–9 százalékkal drágábban adják majd termékeiket. A készletek kimerülésével a többletköltség pár héten beül a fogyasztói árakban is megjelenik – olvasható az Abroncs Kereskedőház közleményében.
Már nem kell győzködni minket a gumicseréről
Noha a tavaszi-nyári zivatarok során akár 15-20 százalékkal is rövidebb fékúttal bír az autónk nyári abroncsokon, a megkérdezett szervizműhelyek vezetői szerint a magyar autósok inkább azért váltanak nyári gumikra, mert így kevesebbet fogyaszt majd az autójuk és nem koptatják a drága téli abroncs szettet.
Cukorból jön a biogumi
A teljesen megújuló energiaforrásból származó bio-butadién gyártása sikeresen a kísérleti szakaszba lépett – jelentette be az Eni-hez tartozó polimer és elasztomer gyártó Versalis és a Genomatica biotechnológiai cég.
Akik 2015-ben mentek el: a Nutella-mogul és szendvicsbáró
Íme listánk második része, melyben sorra vesszük az üzleti élet nagyságait, akik 2015-ben hunytak el. Egy fenntartható világért dolgoztak és értéket teremtettek, vagy a régi profithajhászó paradigmát képviselték? Döntse el Ön.
Novembertől kötelező címkézni az abroncsokat
Az idén november 1-től minden, az Európai Unióban forgalomba hozott gumiabroncsot újfajta, egységes címkével kell ellátni. A színes és informatív jelölések alapján a vásárló segítséget kap, hogy megismerje az adott gumiabroncs legfontosabb jellemzőit, bár ezek nem tartalmaznak kritériumokat a téli útviszonyok között igazán fontos tulajdonságokról!