Minden 4. eladott új abroncs dél-koreai volt idén nyáron

Átlagosan 68 ezer forintot költött új nyári gumi vásárlására a magyar autós idén, a legjobban a dél-koreai márkák fogytak. Az Automax elemzése szerint tavalyhoz képest 10 százalékkal bővült az eladás, ami egyben balesetmentesebb közlekedést hozhat: a gépjármű-tulajdonosok már nem várják meg, hogy tükörsima legyen az abroncs, akkor cserélnek, amikor az szükségessé válik.

Mióta létezik újautógumi-piac, azóta igaz, hogy az együtt mozog a gazdasággal: ha növekednek az eladások, az egyértelműen a gazdaság bővülésének köszönhető. Így volt ez az elmúlt években, s most, 2017-ben is: a nyári abroncsok eladása darabszám szerint mintegy 10 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszakát. „A nyári gumicsere során azt látjuk, hogy ma már nem várja meg az autós, míg a gumi tükörsima lesz és így alkalmatlanná válik az esős időben való közlekedésre. Egyre többen vesznek új nyári abroncsot már akkor, amikor ugyan még teljesíti a jogszabályban előírt 1,6 mm-es profilmélységet, de használata már nem biztonságos” – mondta Nagy Tibor, az Automax ügyvezetője.

Kép: Abroncs Kereskedőház

Három vásárlóból kettő választott a 10-20 ezres árkategóriában, az átlagos kosárérték is ennek megfelelően alakult: a tipikus magyar autós 68 ezer forintot költött 4 darab nyári gumira. Persze akadtak végletek is, a legolcsóbb vásárlás mindössze 32 ezer forint volt, itt egy Kispolskira került négy évszakos szett, míg a legtöbbet egy tuning BMW-re költötte a gazdája, ami 612 ezer forintot kóstált.

A négy évszakost egyre többen választják

Az Automax elemzése alapján a hazai autógumi piacot egyébként az ázsiai, azon belül is a dél-koreai gyártók uralják. „Minden 4. abroncs valamilyen dél-koreai márkát takar, ami leginkább annak köszönhető, hogy ezek a gumik kifejezetten jól szerepelnek a magyar autósok számára iránytűként szolgáló ADAC teszteken, miközben kedvező áron kaphatók. Összességében is igaz, hogy a magyar autós számára a keleti kínálat jelenti az igazi alternatívát: 4 ázsiai ország (Kína, India, Japán és Dél-Korea) adta a forgalom 60 százalékát” – mondta Nagy Tibor.

A különleges tulajdonságokkal bíró abroncsok sorában további trendek is megfigyelhetők. Egyrészt arányukat tekintve átlag felett nőtt a terepjárókra szánt, illetve defekttűrő abroncsok iránti kereslet, de még ezeket is túlszárnyalta – 30 százalékos bővüléssel – a négy évszakos gumik eladása. „Az elmúlt években a gyártók ezen a területen is sokat fejlesztettek, így a négy évszakos gumikat már rég nem lehet annyival elintézni, hogy se nyárra, se télre nem jók igazán. Ez alapvetően egy racionális gazdasági döntés azoknál az autósoknál, akik évente nem mennek többet 10 ezer kilométernél” – mondta Nagy Tibor.

Télen is bővülhet a piac

Idén egyébként nagyon korán léptek az autósok, hiszen hamar lett meleg, így a legforgalmasabb nap március 20-ra esett, ami 2 héttel korábbi, mint 2016-ban. Az Automax előrejelzése szerint a fenti piaci bővülés a téli gumi vásárlásoknál is folytatódik majd, ami jó hír, hiszen így a kritikus helyzetekben csökkenhet a balesetek kockázata.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo