„A téli gumik futófelületének keveréke alacsony hőmérsékleteken is lágy és rugalmas. Ehhez hozzájön még a különleges profil, amin nagyszámú lamella biztosítja a téli utakon való jó tapadást és kapaszkodást. A futófelület mintázata tagoltabb. Ennek a kombinációnak köszönhetően havas és jeges utakon a téli gumik tapadása, valamint kanyarstabilitása sokkal jobb, illetve fékútjuk rövidebb ” - mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője. „A legnagyobb veszéllyel járó megcsúszásos balesetek kockázata éppen az említett útviszonyok között a legmagasabb. Ha az átlaghőmérséklet 7 °C alá csökken, sürgősen ideje téli gumira váltani, mert 7 °C alatt a nyári gumik jelentősen veszítenek tapadásukból.”
Még nem késő cserélni!
Úgy tűnik, hogy az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használatának veszélyeivel a gépjárművezetők is tisztában vannak, hiszen a válaszadóknak jelentős része (68%) már lecserélte a nyári gumikat. A gumiszervizek túl vannak az első nagy hullámon, de még így sokan megvárják az első hóesést, ami a szakértő szerint sajnos minden évben rossz taktikának bizonyul. „Az igazán gondos autós időben elkezdi a téli időszakra való felkészülést, és semmiképpen sem várja meg a 7 °C alatti hőmérsékletet. A gumikat már akár október elején is érdemes cserélni, mivel a téli gumiabroncsok már ilyenkor is jól teljesítnek.”
Arra a kérdésre, hogy „Ön szerint van különbség egy drága (prémium) és egy olcsó (budget) kategóriájú gumiabroncs között?” - a válaszadók 80%-a válaszolt igennel és csak 11%-a mondta, hogy nem tudja megítélni, mivel nem használt még drága abroncsot.
Érdekes adat, hogy az emberek többsége (52%) még mindig inkább gumisnál vásárol, ugyanakkor egyre többen (34%) szerzik be az abroncsokat az interneten.