Biztonságos közlekedés cikkek
Lehet mezítláb vezetni? A leggyakoribb hibák, amiket nyáron elkövetünk a volánnál
Autózás kánikulában: túl erős légkondi, mezítláb taposott pedálok, nem megfelelő abroncsnyomás.
Itt az ideje felkészülni a télre
Ahogy egyre hűl a levegő, sokan még csak most döbbennek rá, hogy bizony megérkezett a tél. Ilyenkor azonban nem csak a réteges öltözködésre kell ügyelnünk, hanem az autónk téli felkészítésére is.
Újabb kérdésekkel bővül a KRESZ-vizsga
A kedvező tapasztalatok alapján januártól újabb mozgóképes kérdések jelennek meg a járművezetői elméleti vizsgákon - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Ilyen időben a defekt is veszélyesebb
A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23 százaléka sötétedés után következik be, 50 százaléka pedig lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon éri az autósokat, ami a lecsökkent látótávolság és a hosszabb esték miatt télen fokozott veszélyforrást jelent a vezetők számára.
A stoptábla sem fékezi le a magyar autóst
Önbizalomból nincs hiány a magyar sofőröknél: ugyanis 62 százalékuk hasonlítja magát Michael Knighthoz, a Knight Rider legendás főszereplőjéhez magabiztos és lendületes vezetési stílusa miatt. A Generali friss kutatásából az is kiderült, hogy a kihágások sem ritkák. A budapestiek gyorsan hajtanak, a fiatalok nagy része pedig nem áll meg a stoptáblánál.
Az autósok többsége kötelezővé tenné a téligumit
A gépjármű vezetők 75%-a kötelezővé tenné a téli gumiabroncs használatát - derül ki az Apollo Vredestein Kft. friss online felméréséből. A nyári gumiabroncs használókat a közlekedési hatóságok szakemberei ugyan tájékoztatják péntekig a csere időszerűségéről, azonban büntetést nem szabhatnak ki rájuk, miközben az kérdőívre válaszolók negyede akár ilyen jellegű szankciókat is támogatna.
Van légzsák a kocsijában? Biztos?
Több százezer magyar autóból hiányozhatnak a légzsákok és az azokat kiegészítő legfontosabb közlekedésbiztonsági, utast védő berendezések. A helyzetet csak rontja, hogy akár további egymillió személygépjárműbe kerülhettek nem megfelelően működő, ellenőrizetlen forrásból származó manipulált biztonsági elemek, amelyek rendkívül súlyos biztonsági kockázatokat rejtenek az utasok számára – hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).
A jövőben megelőzik a baleseteket az autók
Belátható időn belül megjelenhetnek a közforgalomban a néhány éve még a sci-fik világából ismert sofőr nélküli autók, amelyek többek között a baleseti statisztikákat javíthatják, de emellett az autóbiztosítási piacot is átalakíthatják.