A stoptábla sem fékezi le a magyar autóst

Önbizalomból nincs hiány a magyar sofőröknél: ugyanis 62 százalékuk hasonlítja magát Michael Knighthoz, a Knight Rider legendás főszereplőjéhez magabiztos és lendületes vezetési stílusa miatt. A Generali friss kutatásából az is kiderült, hogy a kihágások sem ritkák. A budapestiek gyorsan hajtanak, a fiatalok nagy része pedig nem áll meg a stoptáblánál.

A sofőrök 62 százaléka a lendületes és magabiztos Michael Knighthoz hasonlította magát a Generali kutatása szerint, míg 18 százalék Miss Daisy megfontolt és lassú sofőrjével tudott azonosulni. Őrülten száguldozóként (Vin Diesel karaktere a Halálos iramban című filmben) és nehézkes, ügyetlen vezetőként (Émilien, a nyomozó a Taxiból) mindössze a válaszadók 2-2 százaléka határozta meg magát.

Sokan vezetnek kockázatosan: 54 százalékkal előfordul, hogy nem áll meg a stoptáblánál, a fiatalabb, 18-29 éves korosztálynál pedig ez az arány közel 70 százalék. A válaszadók több mint felével (55%) megesik, hogy 130 km/óránál többel hajtanak az autópályán, a budapestiek esetében pedig ez az arány még ennél is magasabb, 64 százalék. (A fő veszélyforrás most már egyébként a mobilozás.)

Kép: SXC

A férfiak többször szenvednek balesetet, és kevésbé tanulnak belőle

A férfiak nagyobb arányban voltak érintettek balesetben (53%), míg a nőknél ez mindössze 31 százalék. Úgy tűnik, a nők többet tanulnak a bajból: csak 29 százalékuk nyilatkozta, hogy semmit nem változtatott a történtek után, míg a férfiaknál ez az arány 51 százalék. Azok, akik változtattak, leginkább a nagyobb követési távolságra, az elsőbbségadásra és a sebességhatár betartására figyelnek oda jobban.

Mint a kutatásból kiderült, mindössze az autótulajdonosok 26 százalékának van cascója is a kötelezője mellett. A legtöbben azonban csak kgfb-re költenek, arra is leginkább (33%) 25 000 és 50 000 forint közötti összeget, 24 százalék pedig 15 000 - 25 000 forintot fizet ki erre a célra. 19 százalék viszont 15 000 forintnál is kevesebbet fordít rá.

Kötelező lesz az automata fék és a sávtartó az új kocsikban
Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők. Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo