Közlekedésbiztonság cikkek
A jövő héten mindenki erősen kapaszkodjon a kormányba, rendőrségi ellenőrzés lesz
Egyhetes országos ellenőrzést tart a rendőrség a közutakon.
Így válasszunk nyári gumit
A korán jött tavasz a nyári gumi használat felé tereli az autósokat. Ilyenkor több mint 300.000 gépjármű tulajdonos vásárol új nyári abroncsot, ugyanakkor a megfelelő abroncsok kiválasztása kihívást jelenthet a vásárlóknak, de néhány egyszerű tudnivalóval leegyszerűsíthetjük a döntést.
A modern kor ittas vezetése a volán mögötti mobilozás
Tízből négyen használják az okostelefonjukat vezetés közben, közülük pedig minden ötödik ember üzeneteket és közösségi médiás bejegyzéseket is szokott írni az autóban – a többi közt ez derül ki az Aegon reprezentatív felméréséből. A kutatás szerint a sofőrök azt sem tudják helyesen, mit tilos és mit szabad.
Nyári gumi: meddig új az új abroncs? Ami a DOT-számról tudnod kell
A hazai sajtóban az elmúlt években az időszakos gumiabroncsváltásokkor rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről. Ezért fontos újra tisztázni, mit kell tudni róla.
Terjedőben a sufnitunning
Bár a magyar autótulajdonosok döntő többsége szerelőre bízza a meghibásodott gépkocsija javítását és az ehhez szükséges alkatrészek beszerzését, azért egyre nő köztük azoknak a száma, akik ma már tudatosan utánakérdeznek egy-egy részegység típusának, márkájának, beszerzési forrásának – derült ki a Bárdi Autó vásárlóinak körében végzett felmérése eredményeiből.
Elektromos kocsival még a jogsi megszerzése is tiszta sikerélmény
A jogosítvány megszerzése, különösen az első néhány gyakorlati óra, sok embernek meglehetősen stresszes élmény. Elektromos autóval még ez is kellemesebb.
Mire figyeljünk a tavaszi abroncscsere előtt?
Időjárástól függően akár már márciusban érdemes gumiabroncsot váltani; ismét itt a nyári abroncsok ideje. A hazai autótulajdonosok a Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) tagjai által gyártott közel több tucat gumimárkából, illetve típusból válogathatnak. A HTA szakembereinek javaslatai a gumiabroncsok kiválasztásával, illetve cseréjével kapcsolatban.
Ha a motorosokat kérdezed, már tavasz van
A hőmérséklet emelkedésével párhuzamosan mind a forgalom nagyságrendje, mind az átlagsebesség növekedésnek indult a sztrádákon: márciustól kezdve egészen a nyár derekáig folyamatosan nő majd az átlagsebesség – az autópályákon megengedett sebességhatár közelébe. A változékony, de koratavaszi időnek köszönhetően – a megszokottnál némileg hamarabb – már a motoros szezon is a kezdetét vette.
Az autó is felkészült a síelésre?
Az elkövetkező időszakban sokan vágnak neki hosszabb-rövidebb autóutaknak, hogy síléceiket, snowboardjukat felkötve hódíthassák meg a legizgalmasabb, akár több ezer kilométerre lévő magashegyi lejtőket. Tomin István, a Hankook műszaki vevőszolgálatának vezetője néhány hasznos tanáccsal segíti a tudatos járműtulajdonosokat, hogy a havas utakon töltött idő valóban önfeledt és biztonságos lehessen, és se az odaút, se a visszaút ne legyen hosszabb a kelleténél.
Te tudod, mit kell tenned egy balesetnél?
Mit tenne Ön, ha egy közúti baleset kapcsán segítséget kellene nyújtania egy sérült részére? Egy közelmúltban készült kutatás lesújtó eredményekkel szolgálat arra nézve, hogy milyen a magyraok felkészültsége az elsősegélynyújtás terén.
Hét tipp a téli autóvezetéshez
A téli hónapok kiszámíthatatlan, olykor akár extrém időjárása sok esetben azzal jár, hogy egyetlen autózás során is többféle útviszonyban kell helyt állnunk. A korai sötétedés, a csúszós útburkolat, a hó, az ónos eső, a karácsony előtt megnövekvő forgalom, vagy pusztán az év végi kimerültség akár balesethez is vezethetnek. Az Arval flottakezelő szakértője szerint azonban megfelelő felkészültséggel és a helyes vezetéstechnikai fortélyok elsajátításával jó eséllyel megelőzhető a baj.
Itt az ideje felkészülni a télre
Ahogy egyre hűl a levegő, sokan még csak most döbbennek rá, hogy bizony megérkezett a tél. Ilyenkor azonban nem csak a réteges öltözködésre kell ügyelnünk, hanem az autónk téli felkészítésére is.
Még ilyenkor is téli gumival jár az autósok harmada
Évről-évre egyre kevesebben váltanak nyári gumira a kánikula beköszöntével, ezzel párhuzamosan pedig egyre többen hagyják autójukon a téli gumit - derült ki a nonstopgumi és a Használtautó.hu közös felméréséből.
Soha, soha ne hagyj hőségben senkit a bezárt kocsiban
Nyáron soha ne hagyjunk magára embert vagy állatot lezárt autóban, mert életveszélyes! Ha pedig a volán mögé ülünk, tartsuk észben, hogy a nyári vezetés ugyanúgy tartogat évszakhoz kötődő veszélyeket, mint például a téli. A Használtautó.hu csapata összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat a nyári autózás kapcsán. Felkészültebb vezetéssel és odafigyeléssel a balesetek megelőzhetők!
Miért törjük meg a céges kocsikat tavasszal?
Tavasszal drasztikusan megváltoznak az útviszonyok, amelyre az autósoknak mind a gépjárművük állapotát, mind vezetési készségeiket tekintve fel kell készülniük. A céges autók is gyakran kerülnek ilyenkor szervizbe töréskár miatt.
Mitől félnek az autósok az esőben?
Esős, vizes úton az autójukat naponta használó autósok 43 százalék a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának. Ennek hátterében az áll, hogy vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a városi forgalomban pedig a váratlan közlekedési helyzetek elkerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak – derült ki a vállalat autósok körében végzett páneurópai felméréséből.
Újabb kérdésekkel bővül a KRESZ-vizsga
A kedvező tapasztalatok alapján januártól újabb mozgóképes kérdések jelennek meg a járművezetői elméleti vizsgákon - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).
Ilyen időben a defekt is veszélyesebb
A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23 százaléka sötétedés után következik be, 50 százaléka pedig lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon éri az autósokat, ami a lecsökkent látótávolság és a hosszabb esték miatt télen fokozott veszélyforrást jelent a vezetők számára.
A stoptábla sem fékezi le a magyar autóst
Önbizalomból nincs hiány a magyar sofőröknél: ugyanis 62 százalékuk hasonlítja magát Michael Knighthoz, a Knight Rider legendás főszereplőjéhez magabiztos és lendületes vezetési stílusa miatt. A Generali friss kutatásából az is kiderült, hogy a kihágások sem ritkák. A budapestiek gyorsan hajtanak, a fiatalok nagy része pedig nem áll meg a stoptáblánál.
Kötelező lesz az automata fék és a sávtartó az új kocsikban
Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők. Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza.
Ittas vezetés helyett már a mobilozás a fő veszély
Létezik olyan üzenet, ami nem várhat? A statisztikák szerint sajnos igen: az Egyesült Államokban például évente több mint 2,5 millió emberrel történik közlekedési baleset, amelyek 64 százalékában a mobiltelefonálás is közrejátszik. Meglepő, de igaz, hogy ha vezetés közben SMS-ezünk vagy csetelünk, 6-szor nagyobb esélyünk van a balesetre, mint ha ittasan ülnénk a volán mögé.
Sokan még most is téli gumiabronccsal közlekednek
Az autósok 18%-a júliusban sem cserélte még le a téli gumi szettet, és ez már javuló tendenciát mutat tavalyhoz képest, amikor még a magyarok több mint fele megspórolta a nyári szettet - derül ki a Vredestein friss online felméréséből.
A gondtalan nyaralás egy defekttel véget is érhet
Vége az iskolának, kezdődik a nyaralás, az utakon és autópályákon szinte egymást érik a nyaralni induló családok autói. A család és családfő számára ez az az alkalom, amely során a legkevésbé sem jön jókor egy nem várt defekt.
Kánikulában a gázra tapos a magyar
Sokkal többször lépik túl a sebességkorlátozást az autósok, ha melegebb az idő. A vezetési hibák 43 százaléka gyorshajtás, ezek 8,5 százalékánál pedig több mint 30 km/h-val lépik túl a megengedett sebességet az autósok - derül ki a K&H Biztosító telematikai projektjének legfrissebb adataiból.
Van légzsák a kocsijában? Biztos?
Több százezer magyar autóból hiányozhatnak a légzsákok és az azokat kiegészítő legfontosabb közlekedésbiztonsági, utast védő berendezések. A helyzetet csak rontja, hogy akár további egymillió személygépjárműbe kerülhettek nem megfelelően működő, ellenőrizetlen forrásból származó manipulált biztonsági elemek, amelyek rendkívül súlyos biztonsági kockázatokat rejtenek az utasok számára – hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).
Ne engedjünk fusimunkát az autónkban
Rendkívül súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök, hívja fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).
Jogsi és rendszám kell a drónokra is
Németországban megszigorítják a távirányítású légi járművek (drónok) használatának szabályait, a szövetségi kormány által elfogadott rendelet alapján a többek között bevezetik a drónvezetői jogosítványt az öt kilogrammnál nehezebb drónokra.
Az intelligens rendszerek automatikusan intézik a segélyhívást
A statisztikák szerint naponta átlagosan mintegy 75 halálos áldozatot követelnek az Európa közútjain előforduló különféle balesetek, ezek jelentős hányada pedig a későn kiérkező segítség miatt következik be. Az EU irányelve alapján 2015-től minden, az Unió területén forgalomba kerülő gépjármű képes lesz automatikus segélykérés leadására annak érdekében, hogy a bajba jutottak a lehető leghamarabb segítséghez jussanak minden esetben, és így elkerülhető legyen a tragédia.
Enyhülhetnek a biztonsági szabályok a repülőkön
Rövidesen újra engedélyezik a kisméretű zsebkések felvitelét a repülőgépek fedélzetére Amerikában. Hasonló intézkedésre a 2001-es terrortámadások óta nem volt példa.
Nagyobb dugók és több baleset várható
Az óraátállítás minden évben megviseli az emberek szervezetét, különösen igaz ez ősszel. Ilyenkor sokan napokig ingerültebbek, zaklatottabbak, és a hirtelen beköszöntő sötét délutánok csak tovább rontják a helyzetet. A forgalmi adatok elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. megfigyelései szerint mindez hatással van a közlekedésre is: átmenetileg 2%-kal nőhet a közúti balesetek száma és nagyobb forgalmi dugókra is számítani kell. Éppen ezért érdemes fokozott figyelemmel közlekedni az október 28-i óraátállítást követő napokban.
Biciklin is tilos lehet a mobil
Kiterjesztenének bizonyos, az autósokra is vonatkozó tilalmakat Bécsben a kerékpárosokra: elfelejthetnék a mobilt és az alkoholt. Ahogy az európai városokban egyre több ember számára a bicikli napi közlekedési eszközzé válik, a szabályozás szempontjából is nagyobb figyelem fordul a kétkerekű közlekedés felé.
Dugódíj – Többe kerülhet a leves, mint a hús
Több európai nagyvároshoz hasonlóan elképzelhető, hogy Budapesten is bevezetik a dugódíjat. Érdemes megvizsgálni a kérdést a technológia szempontjából is, hiszen jelentős informatikai kihívásról van szó, amelynek igen jelentős költségvonzata lehet.
Szigorodó reklámtábla szabályok
Szigorodik a közutak mellett elhelyezett reklámtáblákat érintő szabályok egy új kormányrendelet értelmében. Korlátozott a méret, a fényesség és a zavaró mozgás mértéke is.
Tudja, mi az a "tenyértábla"?
A Főváros és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) januárig felülvizsgálta az összes budapesti hídfelhajtót, autópálya-felhajtót és az összes osztott pályás útra vezető felhajtó csomópont forgalmi rendjét. A BKK azt kérte, hogy a Nyugat-Európában, például az osztrák autópályákon elterjedt „tenyértáblák" bevezetését is vizsgálják.
Totális razzia a közutakon
Háromnapos országos közlekedésbiztonsági akciót indít csütörtökön az ittasan és a bódult állapotban vezetők kiszűrésére a rendőrség - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK).
MÁV-számok: van, amiben a magyar vasút jól teljesít...
Az első félévben javult a vasútbiztonság, a MÁV az egyik legüzembiztosabb vasúttársaság Európában a megtett kilométerek és a balesetek hányadosaként számított mutató alapján - mondta Mosóczi László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese az MTI-nek annak kapcsán, hogy a biztonsági igazgató beszámolt a 2009. I. félévi üzembiztonsági helyzetről.
Az SMS még a részeg sofőrnél is rosszabb
Ez elmúlt években nemzetközi és hazai szinten is komoly figyelmet kaptak a vezetés közbeni mobiltelefonálással kapcsolatos kockázatok. Korábbi tanulmányok alapján elterjedt vélekedéssé vált, hogy ha valaki autóvezetés közben a mobilján beszél, ugyanolyan kockázatoknak teszi ki magát és a közlekedés többi résztvevőjét, mintha részegen ülne a volán mögé.
Magyar valóság: percenként egy gyorshajtó
Három óra alatt 180, vagyis percenként átlagosan egy gyorshajtót mértek be szombaton az M7-es autópálya Balaton felé vezető sávjának Fejér megyei szakaszán - közölte a rendőrség.
Augusztustól változnak a bírságolás szabályai
A parkolási társaságok nem köthetik ki egy bíróság kizárólagos illetékességét sem, csökken a kiszabható bírság alsó határa - egyebek mellett ezek az új szabályok a közúti közlekedésről szóló törvény módosító javaslatában, amelyet a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter terjesztett pénteken a parlament elé, a szöveg az Országgyűlés honlapján olvasható.
500 millió forintot nyert hat somogyi település
A közlekedés biztonságának javítására több mint 500 millió forintot nyert hat somogyi település a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács (DDRFT) pályázatán - közölte Pintér Attila, a testület tagja, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium területfejlesztésért felelős miniszteri képviselője.