Terjedőben a sufnitunning

Bár a magyar autótulajdonosok döntő többsége szerelőre bízza a meghibásodott gépkocsija javítását és az ehhez szükséges alkatrészek beszerzését, azért egyre nő köztük azoknak a száma, akik ma már tudatosan utánakérdeznek egy-egy részegység típusának, márkájának, beszerzési forrásának – derült ki a Bárdi Autó vásárlóinak körében végzett felmérése eredményeiből.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden negyedik autós vásárol maga alkatrészeket, sőt közülük 19 százalék arra is vállalkozik, hogy a kisebb-nagyobb javításokat elvégezzen a járművén, amelyek jelentős része hazánkban jellemzően tíz éves, vagy annál idősebb – derül ki a Bárdi Autó felméréséből. Ugyanakkor ezekkel a kocsikkal átlagosan 5-15 ezer kilométert tesznek meg évente, ami az autók kora miatt gyakoribb szervízeléssel, illetve a kopó-, és elöregedő alkatrészek előbb-utóbb várható cseréjével járhat.

Mi magyarok bízunk a szerelőkben. A trendek évek óta abba az irányba mutatnak, hogy az emberek zöme az autók javítását olyan szakmunkának tartják, amelyhez hozzáértő mesterember kell. A lekérdezés eredményei alapján az autósok többsége úgy ítéli meg, hogy túl nagy érték forog ahhoz kockán, hogy házilag belenyúljanak a gyakran bonyolult elektronikával, finom mechanikai kidolgozottsággal rendelkező járművekbe – derül ki a Bárdi Autó felmérésére adott válaszokból. Ennek megfelelően arányaiban jóval kevesebben, csupán a gépkocsi tulajdonosok negyede érzi úgy, hogy képesítés nélkül is megpróbálkozik a kisebb javítások elvégzésével.  Bár ez a tábor, ha lassan is, de bővül, ami köszönhető annak is, hogy az emberek egyre tudatosabb vásárlókká válnak az alkatrészbeszerzések terén.

Kép: SXC

A válaszadók 42 százaléka ugyan még mindig a szerelőre bízza a szükséges alkatrészek kiválasztását, megvételét, de 23 százalék már jobban bevonódik ezek kiválasztásába. Utóbbiak egyeztetik a szerviz munkatársával a szóba jöhető termékeket, és vele közösen döntenek egyik, vagy másik megvétele mellett. A megkérdezettek 10 százaléka viszont még náluk is határozottabb. Ők egymaguk döntenek az alkatrész típusáról, ami aztán az autójukba kerül.

Az önbeszerzés ugyanakkor számos buktatót rejthet, ezért a Bárdi Autó szakértői felhívják a figyelmet, hogy mindig alaposan nézzünk utána annak a helynek, ahonnan az alkatrészt meg akarjuk rendelni. Miután az ár az egyik legfontosabb szűkítő tényező az autósok számára, ezért nem árt résen lenni a különböző ajánlatok mérlegelésekor. Mindenképpen érdemes gyanakodni, ha az adott termék kapcsán a hivatalos viszonteladói árnál sokkal olcsóbb ajánlattal találkozunk, mert akkor jó eséllyel hamis, vagy gyenge minőségű alkatrészt akarnak ránk sózni – figyelmeztetnek a vállalat szakemberei.

Sok autószerviz csak annak látszik
Az országban felmért több mint ötezer autószerviz ötöde már nem létezik a bejelentett telephelyén, és kevesebb mint fele folytat szerviztevékenységet, illetve rendelkezik az ehhez szükséges műszerekkel, berendezésekkel – derült ki egy kutatásból.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo