hirdetés

Miért törjük meg a céges kocsikat tavasszal?

Tavasszal drasztikusan megváltoznak az útviszonyok, amelyre az autósoknak mind a gépjárművük állapotát, mind vezetési készségeiket tekintve fel kell készülniük. A céges autók is gyakran kerülnek ilyenkor szervizbe töréskár miatt.
hirdetés

A csapadékos tavaszi idő gyakran megtréfálja az autósokat. Ilyenkor az esőzések miatt gyakoriak az átfolyások, a poros útburkolatok az eső hatására csúszóssá válnak, gyakrabban alakul ki reggel és este köd, a motoros, a kerékpáros és a gyalogos forgalom pedig folyamatosan növekszik. Az erdős, illetve hegyvidéki területeken mindemellett számítani kell talajmenti fagyokra, illetve arra, hogy az enyhébb időben gyakrabban keresztezik vadállatok az autó útját.

Az Arval flottakezelő tapasztalatai szerint a változékony tavaszi útviszonyok között a legtöbb céges autóval elszenvedett baleset oka a hirtelen fékezés és az indokolatlan sebességváltoztatás, illetve a nem megfelelő sebesség kiválasztása. Ezen esetek jó része azonban az útviszonyoknak megfelelő vezetői stílussal és az autó körültekintő műszaki felkészítésével jellemzően elkerülhető.

Kép: Pixabay

„A gépjármű megfelelő felszereltségén túl a balesetek elkerülésében kiemelt szerepet játszik az emberi tényező, vagyis a sofőrök felkészültsége és vezetési stílusa” – mondja Kovách Kristóf, az Arval flottakezelő értékesítési igazgatója. „Tavasszal nemcsak a csúszós utak, hanem a megnövekedett motoros, biciklis és gyalogos forgalom is kihívást jelenthet az utakon, illetve erdős, hegyvidéki szakaszok mellett elhaladva a vadállatok aktívabb jelenlétére is fel kell készülni. Emellett szokni kell a borongós időt és a napos időjárást is, ami sokakat magabiztosabbá tesz, így hajlamosak az útviszonyok által megköveteltnél nagyobb sebességgel és kisebb követési távolsággal vezetni. Nem elhanyagolható továbbá az autó megfelelő műszaki állapota sem.”

Mitől félnek az autósok az esőben?
Esős, vizes úton az autójukat naponta használó autósok 43 százalék a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának. Ennek hátterében az áll, hogy vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a városi forgalomban pedig a váratlan közlekedési helyzetek elkerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak – derült ki a vállalat autósok körében végzett páneurópai felméréséből.
Kovách Kristóf szerint a biztonságos közlekedéshez tavasszal az alábbi szempontokat kell figyelembe venni indulás előtt:
  1. Amikor a hőmérséklet tartósan 7 celsius fok fölé emelkedik, a téli abroncsokat nyárira kell cserélni. A magasabb hőmérsékleten a nyári gumival jobb menettulajdonságok és alacsonyabb fogyasztás érhető el.
  2. Ellenőrizni kell a fényjelző berendezéseket, megfelelően és elégséges erővel világítanak-e, illetve a téli fagyok után cserére szorulhatnak az ablaktörlő lapátok is.
  3. Mivel az utak gyakran csúszóssá válnak a tavaszi záporoknak köszönhetően, nőhet a féktávolság, így fokozottan oda kell figyelni a követési távolságra. Használjuk a „3 másodperces szabály”-t: válasszunk ki egy fix pontot, ami mellett az előttünk lévő autó elhalad, majd kezdjünk el számolni. Ha 3 másodpercen belül haladunk el a kinézett pont mellett, akkor túl közel vagyunk az előttünk közlekedő autóhoz.
  4. Óvakodjunk a hirtelen fékezésektől és sebességváltoztatásoktól, igyekezzünk kiegyensúlyozott sebességgel haladni, mindig az időjárási és látási viszonyoknak megfelelő sebességet kiválasztva.
  5. Az egyre hosszabb nappalok ellenére a látási viszonyok még márciusban sem a legjobbak, és jól ismert útvonalon is érhet minket meglepetés. Ha hajlamosak vagyunk elbizonytalanodni az utakon, akkor válasszunk a szokásosnál kisebb sebességet, és ügyeljünk a sávtartásra. Tisztítsuk rendszeresen a fényszórókat, és kapcsoljuk ki a rádiót, hogy semmi ne terelje el a figyelmünket.
  6. Folyamatosan figyeljük az előttünk és mögöttünk haladó forgalmat is a tükrök segítségével, hogy ne érhessenek váratlan meglepetések, és időben fel tudjunk készülni egy esetleges vészhelyzetre.
  7. A kerékpárosok kikerülésekor legalább akkora oldaltávolságot tartsunk tőle minden irányban, mint a kerékpár hossza.
  8. Legyünk figyelemmel a vadveszély táblákra, és ismeretlen helyen, erdős szakaszokon még körültekintőbben vezessünk.
A stoptábla sem fékezi le a magyar autóst
Önbizalomból nincs hiány a magyar sofőröknél: ugyanis 62 százalékuk hasonlítja magát Michael Knighthoz, a Knight Rider legendás főszereplőjéhez magabiztos és lendületes vezetési stílusa miatt. A Generali kutatásából az is kiderült, hogy a kihágások sem ritkák. A budapestiek gyorsan hajtanak, a fiatalok nagy része pedig nem áll meg a stoptáblánál.
hirdetés

Véleményvezér

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A kormány különadói berobbantották a kínai kisboltok forgalmát

A Magyarországon dolgozó kínai kiskereskedők boldogan dörzsöhetik a tenyerüket.
Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Pöttöm tankok tartanak Ukrajna felé

Az ukrajnai háború ott tart, hogy minden oldal mindent elővesz a hadi spájzból, ami még működik.
Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

Orbán Viktor után Mészáros Lőrincet is feljelentette Hadházy Ákos

A korrupció ellen harcoló független képviselő Orbán Viktort hivatali visszaélés miatt jelentette fel, Mészáros Lőrincet csalásért.
Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Elképesztő adatok érkeznek Horvátországból az euró bevezetése után

Már semmi nem a régi. Korábban az euró bevezetése egy országban komoly inflációt okozott, most viszont Horvátországban meglepetést.
Rekord a 100 éven felüliek számában

Rekord a 100 éven felüliek számában

A világjárványt követően általános jelenség volt, hogy mindenütt csökkent a várható élettartam. Japánban viszont meghaladta a 90 ezret a 100 éven felüliek száma.
Szárnyal a német hadiipar

Szárnyal a német hadiipar

Két vesztes világháborút követően is Európa élén a német gazdaság, hadiiparuk pedig hatalmasat lépett előre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo