Hét tipp a téli autóvezetéshez

A téli hónapok kiszámíthatatlan, olykor akár extrém időjárása sok esetben azzal jár, hogy egyetlen autózás során is többféle útviszonyban kell helyt állnunk. A korai sötétedés, a csúszós útburkolat, a hó, az ónos eső, a karácsony előtt megnövekvő forgalom, vagy pusztán az év végi kimerültség akár balesethez is vezethetnek. Az Arval flottakezelő szakértője szerint azonban megfelelő felkészültséggel és a helyes vezetéstechnikai fortélyok elsajátításával jó eséllyel megelőzhető a baj.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A megváltozott útviszonyok számos olyan szituációt teremtenek, amelyek még a gyakorlott sofőrök számára is kihívást jelentenek. Sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni, hogy a zimankós, ködös időjárás, a sötétség, a nagy forgalom a volán mögött ülve egészen más vezetési stílust és gyorsabb reakciót igényelnek” – mondja Kovách Kristóf, az Arval flottakezelő értékesítési igazgatója. „Tudomásul kell venni, hogy a téli autóvezetésre vezetéstechnikai szempontból is fel kell készülni. Az autó feletti kontroll megőrzése ugyanis ilyenkor a szokásosnál jóval nagyobb koncentrációt igényel, és nagyon fontos, hogy az autónak kifogástalan műszaki állapotban kell lennie.”

Kovách Kristóf szerint az alábbi általános érvényű szabályok betartása sokat segíthet a kellemetlenségek elkerülésében:

Váltsunk téli gumira!

Tartósan 7 Celsius fok alatti hőmérséklet esetén mindenképpen váltsunk téli abroncsokra, mivel azok jóval nagyobb tapadást biztosítanak a jeges és nedves utakon. Ne halogassuk a cserét, foglaljunk jó előre időpontot a szerviznél.

Kép: Pixabay

Tájékozódjunk!

Minden hosszabb utazás előtt tájékozódjunk az időjárásról, az útviszonyokról, az esetleges útlezárásokról. Ilyenkor nem érdemes „rutin szerint” közlekedni. Külföldi kirándulás esetén pedig nézzünk utána, hogy kötelező-e a hólánc az országban, ahova látogatunk. Amennyiben rossz az idő, vagy az útviszonyok nem megfelelőek, mérlegeljük, hogy mindenképp szükséges-e az adott napon útnak indulnunk.

Induljunk el időben!

Nincs is nagyobb bosszúság annál, mint amikor közvetlenül a munkába indulás előtt vesszük észre, hogy lefagyott a szélvédőnk, jegesek az ablakok és épp nincs is kéznél jégkaparónk. Legyenek mindig bekészítve a szükséges takarító eszközök a járműbe, és induljunk útnak akár a megszokottnál negyed órával korábban reggelenként, hogy kíméljük magunkat a felesleges stressztől.

Ilyen időben a defekt is veszélyesebb
A téli időszakban nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent a defekt, mint nyáron. A Bridgestone statisztikái szerint a defektek 23 százaléka sötétedés után következik be, 50 százaléka pedig lakott területen kívül, sötét, nehezen belátható útszakaszokon éri az autósokat, ami a lecsökkent látótávolság és a hosszabb esték miatt télen fokozott veszélyforrást jelent a vezetők számára.
Készüljünk megfelelő ruházattal, kiegészítőkkel!

Ha hosszú útra indulunk, feltétlenül legyen nálunk meleg téli kabát, egy vastag pokróc arra az esetre, ha probléma lenne útközben. A biztonságos vezetés feltétele továbbá az is, hogy a volán mögé kényelmes öltözetben üljünk be és olyan lábbeliben, amelynek talpa nem csúszik a pedálokon.

Ne kapkodjunk!

Óvakodjunk a hirtelen fékezésektől és sebességváltoztatásoktól, igyekezzünk minden esetben az időjárási, illetve látási viszonyoknak megfelelő sebességgel haladni. Emellett a csúszós utakon megnövekvő fékút miatt mindenképpen tartsuk meg a 2 másodperces követési szabályt.

Legyünk mindig körültekintőek!

Télen a látási viszonyok nem a legoptimálisabbak, az autóvezetők ingerültebbek és kevésbé figyelmesek. Éppen ezért érdemes minden esetben odafigyelnünk a megfelelő sávtartásra és amennyiben szükséges, a szokásosnál kisebb sebességgel haladjunk az utakon. Használjuk az összes tükröt, és elindulás előtt győződjünk meg róla, hogy azok – a világítással egyetemben – kellően tiszták.

Gyakoroljunk!

A nem rutinos autóvezetőknek érdemes akár szakember segítségét kérve felkészülni a téli autóvezetésre. Minden esetben vegyük figyelembe, hogy a megváltozott útviszonyok olyan helyzeteket is teremthetnek, amelyekre a leggyakorlottabb sofőrök sem tudnak teljesen felkészülni.

Mitől félnek az autósok az esőben?
Esős, vizes úton az autójukat naponta használó autósok 43 százalék a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának. Ennek hátterében az áll, hogy vizes úton, főutakon és autópályákon az előzést, a városi forgalomban pedig a váratlan közlekedési helyzetek elkerülését tekintik a vezetők a legnehezebb és legveszélyesebb forgalmi szituációnak.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo