Kötelező lesz az automata fék és a sávtartó az új kocsikban

Minden új járművet fel kell szerelni a vezetést támogató rendszerekkel, mint például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék – mondják az EP-képviselők. Évente több százezren sérülnek meg és több mint 25 000 ember veszíti életét közúti balesetben az EU-ban. Az ilyen balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az Európai Parlament úgy csökkentené ezt a számot, hogy kötelezővé tenné a vezetést segítő rendszerek beépítését minden új járműbe. A képviselők kedden szavaztak az erre vonatkozó jelentésükről, amit 593 szavazattal 39 ellenében 53 tartózkodás mellett fogadtak el. A vezetéstámogató rendszerek közé tartozik például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék, a kamionok kanyarodását segítő szerkezetek, a holtterek veszélyeit csökkentő kamerák, és a sávtartó rendszerek.

Kép:Pixabay

Akár a volán mögött, akár gyalog vagy kerékpáron – mindannyian követünk el hibákat. Ilyen esetekben az automatikus segítőrendszerek csendes másodpilótaként segítenek elkerülni a baleseteket Míg sokáig csak a csúcsmodellekhez járt ez a felszereltség, ma már egyre több autóban megtalálhatóak az ilyen automatikus rendszerek. Gyártásuk azonban plusz költséget jelent, ami az árukra is hatással van - így a legtöbb ember számára még mindig nem elérhetőek.

A költségek csökkentése érdekében az EP mostani állásfoglalása csak azoknak az automatikus rendszereknek a beépítését tenné kötelezővé, amelyek már megfizethető áron elérhetőek a piacon a gyártók számára, és garantáltan életeket mentek. Ilyen például a gyalogosokat és kerékpárosokat észlelő automatikus fék. „Mindenki számára elérhetővé kell tennünk az ilyen autókat. Éppen a széles körű alkalmazásuk biztosíthatja, hogy ezeknek a modelleknek az ára ne szökjön egekbe, csak egy kicsivel lesznek drágábbak” - tette hozzá Dieter-Lebrecht Koch német néppárti képviselő.

Az EP-képviselők ezen felül arra kérik a Bizottságot, hogy vizsgálja meg, hogyan lehet nullára csökkenteni a járművezetők számára megengedett véralkoholszintet Európa-szerte. A Parlament támogatja, hogy minél több tagállam a zéró tolerancia elvét alkalmazza ittas vezetés esetén.

Ittas vezetés helyett már a mobilozás a fő veszély
Létezik olyan üzenet, ami nem várhat? A statisztikák szerint sajnos igen: az Egyesült Államokban például évente több mint 2,5 millió emberrel történik közlekedési baleset, amelyek 64 százalékában a mobiltelefonálás is közrejátszik. Meglepő, de igaz, hogy ha vezetés közben SMS-ezünk vagy csetelünk, 6-szor nagyobb esélyünk van a balesetre, mint ha ittasan ülnénk a volán mögé.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo