Már a gépjárműgumik is kevésbé fogynak

Európában tavaly csökkent a gumiabroncsok iránti kereslet, az eredményeket a második félév húzta le.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association - ETRMA) a napokban tette közzé tagjainak 2022-es értékesítési adatait, valamint 2022 negyedik negyedévének eredményeit, amelyek a csereként vásárolt, tehát nem az autógyáraknak értékesített abroncsok adatait összesítik.

„A tavalyi évet két ellentétes tendencia jellemezte. 2021-hez képest az első félévben pozitív tendenciát láttunk; a személyautó abroncsok esetében 7,4 százalékos, a tehergépkocsik és buszabroncsok esetében pedig 10,3 százalékos növekedést jelentettek a gyártók. Az év második fele azonban korántsem volt ennyire pozitív, számos kihívással szembesültünk.” – nyilatkozta Adam McCarthy, az ETRMA főtitkára.

A válság miatt kevésbé fogytak (Fotó: Pixabay)
A válság miatt kevésbé fogytak (Fotó: Pixabay)

Összességében a csereként vásárolt fogyasztói gumiabroncsok szegmensében 2022-ben 2 százalékos csökkenést regisztráltak 2021-hez képest, ami az év második felében regisztrált 10,1 százalékos visszaesést is figyelembe véve elfogadható eredmény. A tehergépkocsi- és buszabroncsok piaca stabil maradt (+1 százalék), annak ellenére, hogy a második félévben erőteljes, 8,2 százalékos visszaesésnek lehettünk tanúi. Hasonlóan alakult a motorkerékpár abroncsok szegmense is, amelyek éves eladásai stabilak maradtak (0 százalék), annak ellenére, hogy az utolsó negyedévben 11 százalékos visszaesést jelentettek. A mezőgazdasági gumiabroncsok értékesítése egész évben a negatív tartományban mozgott, ami konkrétan 22 százalékos éves szintű visszaesést jelent.

McCarthy szerint „kétségtelen, hogy az ukrajnai háború, az ebből levezethető energiaár növekedés, és a megélhetési költségek emelkedése nem volt jó hatással az iparág 2022-es csereabroncs-eladásaira".

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo